Jump to content

NOJS, når var siste årsmøte? Vedtektene/regnskap


Guest

Recommended Posts

NOJS, når var siste årsmøte?

På nojs.no ser det ut som siste årsmøte var i mars 2014...

Vedtektene sier §6 Årsmøte. "Årsmøtet holdes hvert år innen utgangen av april måned, og er NOJS høyeste myndighet."

Hvis ikke det er avholdt årsmøte siden 2014...hvem sitter i styret og hvem reviderer regnskapet?

Spørsmålene er viktige bla nå i forbindelse med ny våpen lov så håper på seriøse svar.

årsmøte nojs 2014

vedtekter nojs.no

 

 

Link to comment
Share on other sites

Har vært holdt årsmøte hvert år. Bare NOJS-siden som aldri blir oppdatert. Var i fjor også, men all info/tråder derfra forsvant i kræsjen i fjor våres. Spurte om det samme i medlemskammeret, og svaret der er at det blir etterhvert, bare alt det tekniske med nye forumet er på plass. Jeg rakk å ta en slags back-up/kopi av trådene(før kræsjen) i ett word-dok som jeg sendte til styret så de sitter på info om alt som ble skrivd i fjor.

Edited by G.Larson
Link to comment
Share on other sites

31 minutter siden, G.Larson skrev:

Har vært holdt årsmøte hvert år. Bare NOJS-siden som aldri blir oppdatert. 

Takk for svar.

Jeg tror det er lurt at nojs.no  prioriterer oppdatert og riktig informasjon helst ved at nojs.no oppdateres eller stenges og at informasjonen ligger her på kammeret.no.

Skal nojs bidra i en debatt/høring og bli tatt seriøst må man kunne se hvem som står bak organisasjonen og hvordan den driftes, medlemstall mv.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Når avholdes årsmøtet i  NOJS 2017?

Er det kallt inn til årsmøte?

Hvordan registreres medlemmer og nye medlemmer?

NORSK ORGANISASJON FOR JEGERE OG SKYTTERE er registrert i Brønnøysundregistrene...men det er "noe" som får det til å skurre om organisasjonen følger regelverket...

Er regnskapet klart? Budsjett?

Hvem og hvor mye penger er overført tillitsvalgte?

Nettsidene til nojs.no er borte...

"Etter vedtektene: 

Årsmøtet holdes hvert år innen utgangen av april måned, og er NOJS høyeste myndighet.

Årsmøtet innkalles av styret med minst tre ukers varsel, direkte til medlemmene eller ved kunngjøring på kammeret.no og i pressen. "

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Som tidligere nevnt ble det holdt årsmøte i fjor.  Men referat ble borte i en data kræsj.  

 

Vi ser at vi i år ikke klarer å gjennomføre årsmøte i løpet av april slik vedtektene sier. Det beklager jeg.  Når det er sagt har det vært gjort en kjempejobb med å få Kammeret.no over på en ny plattform.  Dette er (litt)av årsaken til at vi ligger etter med årsmøte. 

 

NOJS som organisasjon kom godt i gang. Men i de senere år har engasjement falt og styret har sett at vi ikke klarer å bli en del av og påvirke våpen lovgivningen slik vi hadde som målsetting.  Vi må konsetrere oss om å drifte Kammeret.no.  

 

De som har tilgang til medlemskammeret er medlemmer av NOJS og kan delta på årsmøtet.  Etter årsmøtet blir alle slettet og det vil bli opprettet et nytt medlemsregister hvor hver enkelt må registrere seg på nytt. 

 

Link to comment
Share on other sites

Nå blir vel den nye Våpenloven vedtatt før dere klarer å arrangere årsmøte. Da faller vel hele grunnlaget for "organisasjonen" bort, og en kan like godt innrømme først som sist at det var en skivebom.

Link to comment
Share on other sites

NOJS var relativt aktive som høringsinstans og i samarbeid med andre skytterorganisasjoner tidligere, så at det var en skivebom er jeg overhodet ikke enig i, men aktiviteten har som sagt dabbet av på det området. Da er det like greit å refokusere og begynne pånytt.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...