Jump to content

Trening på magasin bytte 45 ACP


x-force

Recommended Posts

Nå er dette tidlig i hennes treningsprosess men ofte kan det være greit å gå rett på så man ikke endrer hva man trener på etterhvert.

Jeg regner med at det er dynamisk hun sikter inn på. På et tidspunkt blir man opphengt i tiden. Dvs. når du bytter magasin så prøver man å ikke fjerne siktelinjen for mye mot målet og ikke tar våpenet helt ned. Man dropper magasinet så snart siste skudd er tatt, vrir våpenet så magbrønn peker ganske godt opp mot 45 graderen slik at mag på tur opp går rett inn og man kan bruke vekt på å trykke magasinet inn. Pistol vris i riktig posisjon igjen samtidig som svak hånd finner støttegrepet. Når du da er klar til å fyre av ligger du alt med siktebilde på målet.

Dette er min måte å gjøre det på. Det finnes sikkert mange som mener andre måter er det riktige. Det viktige er at hun finner en måte som faller seg naturlig og som ikke blir anstrengt. Men det viktige for meg er å droppe gammelt mag raskest mulig, vri brønn i lik vinkel som er den magasinet kommer opp, vri våpen/ få grep mens du har siktebilde. 

Så skal hun fokusere på grepet på magasinet. Gripe det likt hver gang, skal lete opp en video som forteller litt om dette. 

Så er det tørrtrening... her kan hun ta mange hundre mag bytter... trene trene trene.. da sitter det 

Edited by SKO1338
Link to comment
Share on other sites

Når magasinbyttene sitter stående, så husk å trene på å gjøre dem i fart, også med bevegelse sidelengs. Du vil helst bytte magasiner mens du beveger deg mellom skyteposisjoner. Da må vinkler i håndledd og slikt justeres så du ikke peker deg ut. Og det blir viktig å ha vent seg til å kaste et kjapt blikk på magasinbrønnen i det magasinet treffer.  

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke veldig erfaren men å dele opp øvelsen har hjulpet meg med å bli bedre og raskere. Hva som er naturlige deler varierer, men for meg er å ta magasinet og føre det inn i brønnen en bevegelse jeg øver på isolert. Nøkkelen er vel repeterbarhet, alt man gjør likt (og rett) hver gang. Det er skrevet om muskelminne over. De er nøkkelen tror jeg. Gjenta øvelsene frem til de sitter. Jeg avbryter en gjennomføring dersom jeg merker at dette ikke blir 100 %, heller enn å fullføre en dårlig. Så gir jeg en belønning med et avtrekk når jeg vet det er 100 %. Jeg holder tempo lavt nok til at øvelsen blir 100 %. Når jeg merker at jeg kan gjøre det 100 % over tid øker jeg tempo, men ikke før.

Jeg må legge til at jeg buker tiden min 90% tørt og 10% skarpt. Tørrtrening er det som skaper mønster eller muskelminne for lavest kostnad.

Jeg prøver også å se på forsiktet mens jeg lader om. Det gjør at jeg er raskere klar til å avgi skudd etter magbytte. Det går tid her og.

Link to comment
Share on other sites

Det er selvsagt individuelt, men å dele oppøvelsen i en todelt sak ville ikke funket på meg O.o

Jeg tror nøkkelen er å starte rolig med god tid og rolige bevegelser og  ta alt fra "pipet" går til magbytte og siste skudd er avfyrt.

Start rolig og tørrtren til det sitter, deretter øk tempo over tid. Det er det du har trent på som slår inn når "pipet" kommer (dynamisk).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...