Jump to content

Hjelp til kjøp av walther ppk/s eller ppk .22lr


Kristoffer I.

Recommended Posts

Hør med 2Alfa, de har vært behjelpelige med "sære" ting tidligere.

De er på IWA nå. 

Regner dog ikke med at de tar inn for at du skal titte på den, og det regner jeg nesten med gjelder for Stenvaag også.

Har ikke erfaring med de i .22, men 7,65 og .380, til bruk i kongleriket, hadde jeg gått for PPK/S, om du ikke har veldig små hender. PPK/S har PP grepslengde og det gjør underverker for bruken, du får ett skikkelig tak på den, mens vanlig PPK blir litt stutt.

Link to comment
Share on other sites

Regner med du skal ha nytt våpen? Nye Walthere er produsert av Umarex i støpestål eller en eller annen legering som ofte forbindes med softguns :ph34r:

Kjøpe heller en fin Walther som er produsert på -70 tallet. Jeg har en som har gått tusenvis av skudd i mitt eie og ukjent antall før. Har aldri problemer med den  så lenge den blir pusset en gang i blant.

Link to comment
Share on other sites

6 timer siden, petrol skrev:

Nye Walthere er produsert av Umarex i støpestål eller en eller annen legering som ofte forbindes med softguns :ph34r:

Er du sikker på dette? Jeg vet at Umarex er inne i produksjonen av de små billig Waltherene P22 eller til like, men jeg har ikke hørt eller sett at dette gjelder for PP serien, og finner det merkelig at Walther har satt dumpet prestisjeproduktene sine til denne produksjonsformen.

PPK/E er produsert av FEG i Ungarn, btw.

Link to comment
Share on other sites

21 timer siden, Flashman skrev:

Er du sikker på dette? Jeg vet at Umarex er inne i produksjonen av de små billig Waltherene P22 eller til like, men jeg har ikke hørt eller sett at dette gjelder for PP serien, og finner det merkelig at Walther har satt dumpet prestisjeproduktene sine til denne produksjonsformen.

PPK/E er produsert av FEG i Ungarn, btw.

http://www.ar15.com/forums/t_5_50/158399_Walther_PP__22LR_compared_to_Umarex_Walther_PPK_S__22LR.html

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en slik "billigvariant" PPK/S i .22. På sleiden står det CARL WALTER ULM/DO. Made in Germany. Ingen horn og ingen kroner.

Kjøpt på Intersport Bogstadveien for to år siden for 3500. Alternativet var en blankslitt gammel "ekte" PPK/S til 7000. De visste ikke engang om den var i stand til å avfyre en patron. Selges som den er. Vel tenkte jeg, jeg skal jo ikke gifte meg med våpenet. Jeg går for den billige. Hvis det er noe dritt kan jeg jo bare bytte den ut.

Våpenet fungerer helt fint. Jeg må ha skutt 2-3000 gjennom den, CCI standard og TopShot, billigste sort. Ca en matefeil pr 500. Enten så kjenner jeg at "oi, den var svak", eller jeg har glemt å smøre sleiden. Fungerer fint selv om den blir ganske grisete av kulefett. Avtrekket var ganske hardt, men presist og kontant. Blitt bedre etter hvert. Når jeg venner meg til avtrekket samler den alle 5 innenfor svarten på 25 m, med 3 innenfor 9ern.

Jeg skal være med på at det ikke er den samme eierfølelsen som å ha en gammel ekte fin en. På den annen side, hvis du liker å skyte er det ikke noe særlig eierfølelse å ha noe gammelt utslitt dritt med matefeil hele tiden som samler innenfor en middagstallerken på 10 m. I alle fall ikke for meg. Jeg liker å skyte et våpen, ikke kose med det.

Den praktiske nytten av våpenet er ikke særlig stor innenfor en sportsgren. Jeg pleier å gå en felt Spesialpistol runde eller to i sesongen med den, bare for å vise aktivitet. Jeg havner alltid under midten, men ikke i bånn. Den egner seg ikke til å konkurrere med spesialbygde våpen i en løype satt for presisjonsvåpen. Men noen våpen er jo bare artig å skyte med. Jeg har andre våpen jeg bruker til 10-20 stevner i sesongen. Så da får det gå om jeg har et par til koseskyting. Artig å treffe med noe som er vanskelig å treffe med.

-dagvt-

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...