Jump to content

Jentungen ønsker seg bue til 4-årsdagen


Lindskog

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Eg kjøpte Bowtech Diamond Atomic til jenta mi som var 6 år den gangen.

Enkelt å justere dralengde og dravekt. 

Kjøpte og release slik att den er lettere å dra opp.

Om denne fungerer til ein 4 årig er ikkje sikker på men denne buen kan ein vekse saman med i nokre år.

 

231826_ts.jpg

Link to comment
Share on other sites

Compundbue var ikke det første jeg tenkte når barn skal ha bue - men hvorfor ikke. Uansett så er en recurve eller en langbue mye enklere å holde på med for både voksen og barn, og mye billigere. Den Bowtechen er en bra bue, men jeg tror den kan bli litt tung for de fleste 4-åringer.

http://www.tradbow.no/index.php/buer/diverse/barnebuer

Begge mine unger har hatt noa ala de 48" tredelte buene på den sida jeg peker til, + diverse langbuer jeg har laget. Jr. er nå snart 13, har gradert til å få skyte alene i hagen - og har rappa min Hoyt Excel, som han har mast til seg 28# lemmer til, men han skyter også endel med et par langbuer vi har - neste bue får han lage selv!

Hun maste endel om compund, men har falt over i rifleskyting.

 

K

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jentungen kjøpte bue for bursdagspenger da hun ble 4. Billigste varianten på xxl. Mye knot i begynnelsen, vil påstå at en 4 åring egentlig er litt i minste laget. Hun er nå 5 1/2 og har fortsatt ikke vokst fra buen. Hadde holdt det enkelt var jeg deg, ikke noe poeng å ødelegge gleden til ungen ved å ha for høye ambisjoner.

 

Jeg og jentungen skyter forøvrig på samme blinken. 3 piler hver, annenhver gang. Hun på 2m hold med lekebuen og jeg på 20+m med compound bue. Kos for begge to og trening for meg.

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, M67 skrev:

Compundbue var ikke det første jeg tenkte når barn skal ha bue - men hvorfor ikke. Uansett så er en recurve eller en langbue mye enklere å holde på med for både voksen og barn, og mye billigere. Den Bowtechen er en bra bue, men jeg tror den kan bli litt tung for de fleste 4-åringer.

http://www.tradbow.no/index.php/buer/diverse/barnebuer

Begge mine unger har hatt noa ala de 48" tredelte buene på den sida jeg peker til, + diverse langbuer jeg har laget. Jr. er nå snart 13, har gradert til å få skyte alene i hagen - og har rappa min Hoyt Excel, som han har mast til seg 28# lemmer til, men han skyter også endel med et par langbuer vi har - neste bue får han lage selv!

MiiniØKH har vokst fra den lille 48" buen (de er igrunnen til salgs, 2 stk omtrent slik: http://www.tradbow.no/index.php/buer/diverse/barnebuer/little-fox-detail)

Hun maste endel om compund, men har falt over i rifleskyting.

 

K

 

M67, du kan ikke få pm. Jeg var litt kin på en av de buene til guttungen. Hvor mye tenkte du deg? 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg tok henne med i butikken, og det er ikke tvil om at det er stooor forskjell på en 4-åring og en 6-8-åring. Det meste var for stort og tungt. Det ble den enkleste og billigste fra XXL, den var også minst. Vi får begynne et sted og så ta det derfra. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...