Jump to content

Spørsmål om ulv


Daarlig_Aande

Recommended Posts

Hei, som relativt fersk jeger og nyskjerrig så må jeg spørre om en ting jeg ikke har blitt klok på:

Greia er at jeg forstår ikke helt hva som er målet/meningen til motstandssiden i ulvesaken, da setter jeg alle på nei til ulv siden under ett:

Bønder, skogeiere, bygdefolk, jegere, SenterPartiet, foreningen ny rovdyrpolitikk (FNR) m.fl.

 

Jeg ser intervjuer med de forskjellige og ser at noen mener vi bør ha null ulv (FNR) (nullvisjon-folk etc..) og jubler hver gang en ulv er blitt "borte" uansett hvordan.. men samtidig ser jeg andre som sier at vi kan ha litt ulv langt fra folk, og fjerne de som holder på å ta hunder osv.. Samtidig ser jeg f.eks. jegeren Clausen har som slagord "Ja til jakt på ulv"

Hadde det ikke vært bedre om nei siden var litt samla og enige om hva de ville?

Jeg ser for meg en splittelse her som ikke er bra hvis man vil oppnå noe framover.

Til info så er jeg for jakt på ulv som Clausen, og håper jeg kan oppleve det selv snart, men hvis FNR får det som de vil så får jeg jo ingen ulv å jakte på, :( ikke interessert i å reise til Russland.

Takker for svar.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Noen har nullvisjon for ulv, men det kan jo virke litt ekstremt og det blir det neppe aksept for blant befolkningen. Problemet er at vi som sliter med ulv i jaktområder og beiteområder ikke vinner empati og sympati jevnt over befolkningen. Det er ingen som bryr seg så lenge det ikke angår dem personlig. Det er vernesiden som vinner propagandakrigen. 

Ulvesonen er jeg egentlig i mot, men så lenge vi har den burde all ulv utenfor felles. Så enkelt er det. Det burde være enkelt å argumentere for. 

Om vi ikke har en ulvesone burde all ulv som tar hund og husdyr bli tatt ut tvert. Det er også et argument det burde være lett å argumentere for. 

 

Edited by absolutatle
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ulven ødelegger jakta for jævla mange av oss. Hva i allverden skal vi med ulven her i Norge? Alt for mye ulv i verden, og den spiser alt den kommer over. Knapt elg igjen der hvor gråbeinfaen har blitt satt ut. Snart forbyr de vel harejakta inne i revirene også tenker jeg. Bare vent!

Link to comment
Share on other sites

På 24.2.2017 den 10.08, absolutatle skrev:

 

Noen har nullvisjon for ulv, men det kan jo virke litt ekstremt og det blir det neppe aksept for blant befolkningen.

 

Og det er totalt umulig å få til uten å bygge en høy mur mot hele svenskegrensa. Utrydding av ulv i Norge er en umulig utopi, som kun brukes som propaganda argument fra ja-siden.

 

Alle parter ser ut til å glemme at ulven klarte å reetablere seg, etter å ha vært totalt utryddet, i en tid uten fredning. Dette vil den selvfølgelig klare igjen og igjen og igjen, uansett hvor hardt den jaktes på. (I grenseområdene selvfølgelig)

Edited by 32-40 Win.
Link to comment
Share on other sites

Ulvestammen i Norge er resultatet av grov faunakriminalitet, utsetting av fremmed art.

Ulven har ikke etablert seg naturlig i Norge.

DNA analyser av ulv for noen år siden viste at dette var ulv fra Baltikum.

Utsetting i Sverige og spredning til Norge.

At folk som kaller seg jegere ikke forstår at ulven gjør svært stor skade og må fjernes er for meg ubegripelig.

Skikkelige skuddpremier vil løse det meste.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Erebor locked this topic

Forumreglene sier klart og tydelig følgende:

 

"I tråder med kontroversielt innhold vil det forventes en større grad av saklighet. Dette er viktig for å ivareta våre aktiviteters omdømme."

 

Siden flere deltagere i denne diskusjonen ikke klarer å overholde forumets reglement vil den nå bli stengt.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...