Jump to content

Bettinsoli X-trail, noen med erfaring?


Jegerbombom

Recommended Posts

Har sett litt på denne Bettinsoli'en fra Jaktdepotet http://www.jaktdepotet.no/hagler/bettinsoli/bettinsoli-x-trail-70-cm-loep-adjustable-stokk

Har søkt litt rundt men finner lite info untatt denne http://www.shootinguk.co.uk/reviews/shotgun/bettinsoli-x-trail-sporter-shotgun-review

Lurer derfor om det er noen av Kammerets brukere som har sett på, tafset, prøvd eller kjøpt denne og har erfaringer å dele?

På forhånd takk...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jaktdepotet skriver at denne er en "bestselger", så det litt rart at ingen her inne har kommentarer om den.

Jeg har ikke selv eiet eller prøvd den, men sett noen få på banen med Bettinsoli.- De er jo uten tvil pene å se på.- Den ene skytteren gav opp den etter et par omganger tilbake til forselger, om jeg ikke husker feil var problemet med 2.skudd/løpsvelger. Han fikk til slutt byttet den til Beretta. En annen hadde problem med forstokken (løsnet).

Var vel også en her inne som hadde dårlig erfaring,.. "Beatric"??

Vil ikke være for "bastant"- og kanskje tar jeg feil, men er selv skeptisk til fabrikatet.

For en som setter pris på pålitelighet og funksjon (du bruker jo Baikal :smile: ) tror jeg ikke dette er en hagle å satse på, ville heller sett etter og brukt pengene på ny eller brukt Beretta.

 

Link to comment
Share on other sites

Diamond haglene som blir (ble?) solgt av Nordskog, er etter hva jeg vet produsert av Bettinsoli.  Jeg vil tro at noen fler har  erfaring med de.

Min erfaring fra å håndtere reklamasjon på disse haglene i ett par forskjellige firmaer over rellativt mange år er begrenset. Altså at det ikke har vært mye reklamasjoner. Men nå er det ikke mye problemer med o/u hagler generelt. Så det gjelder jo de fleste merker, bortsett fra Huglu...

 

Det jeg har håndtert med Diamond/Bettinsoli er:

Automatisk omstiller har "Hengt" som gjør at andreskuddet ikke går av (en gang)

Sprukket forskjefte pga dårlig tilpasning (to ganger)

Ejektor som henger (en gang)

jeg tipper dette da er reklamasjoner jeg husker på 2-300 solgte hagler så hvis jeg bare husker halvparten, er det jo tryggere å kjøpe Bettinsoli enn Toyota :-)

Beretta, franchi og Baikal kommer absolutt ikke bedre ut... (på reklamasjon)

Link to comment
Share on other sites

Vel, vet ikke om jeg helt kjøper den statistikken. 

Det er et ganske stort antall Berettaer og Baikal sprett ut i vårt lange land, langt flere enn Bettinsoli /Diamond, heldigvis :smile: 

Jeg tror ikke heller at du mener kvaliteten på disse når opp til eller kan sammenlignes med Berettas.

Hva jeg derimot tenker er at man lær seg etter hvert å leve med et produkt som er undermålig.- Teiper et løst forskjefte, banner litt over rypa som fløy videre da andreskuddet ikke virket,.. etc, etc.

De våpnene jeg nevnte og de du hadde reklamasjon på var sikkert relativt nye. Når feilene kommer siden så er det ikke like lett å reklamere. 

Man kan forvente flere hundre-tusen skudd fra en Beretta uten nevneverdige problemer.

Hvor mange kan man håpe fra en "b-soli" :-? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg forsøkte ikke å presentere en statistikk egentlig. Det var en ren anekdote. 

Som du skriver, er det forskjell på reklamasjon og hvordan haglen er etter 15-20år.

Det er ingen tvil om at Beretta lager gode hagler, men i det siste har det vært noe reklamasjoner på finish.  Men de er bra, og koster omtrent det dobbelte av en Bettinsoli.... Det er ikke innenfor for alle.

Egentlig var poenget mitt at det er lite feil med over/under hagler generelt, slik at nesten uansett hva man kjøper vil man ende opp med noe som virker lenge.

I motsetning  til hva mange mener, er ikke min erfaring at Baikal skiller seg veldig ut der... Bortsett fra at de har vært billigere enn andre. 

Det gjelder forresten også halvauto og pumpe hagler fra kjente produsenter.

 

Edited by Tretvoll
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 2/23/2017 at 1:53 PM, Jegerbombom said:

Har sett litt på denne Bettinsoli'en fra Jaktdepotet http://www.jaktdepotet.no/hagler/bettinsoli/bettinsoli-x-trail-70-cm-loep-adjustable-stokk

Har søkt litt rundt men finner lite info untatt denne http://www.shootinguk.co.uk/reviews/shotgun/bettinsoli-x-trail-sporter-shotgun-review

Lurer derfor om det er noen av Kammerets brukere som har sett på, tafset, prøvd eller kjøpt denne og har erfaringer å dele?

På forhånd takk...

Ja, hei.

 

Jeg kjøpte etter litt undersøkelser en Bettinsoli Xtrail fra Jaktdepotet og må si meg meget fornøyd. Har vært på leirduebane og skutt bortimot 500 skudd med denne og sier meg fornøyd, både med pris og kvaliteten på dette våpenet så langt. Det medfølger en ekstra tykkelse på gummibeskyttelse for bak kolben, som man med enkle grep kan skifte ut. Sammen med kolbe forhøyeren vil jeg tørre å påstå at denne haglen kan tilpasses de fleste...

Edited by ENGANGSKAMMERET
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...