Jump to content

Hvordan demonterer man Silma ejektor?


TLPeders

Recommended Posts

Hei!

Er det noen som vet hvordan man får av ejektorene på en Silma O/U hagle?
Så langt har alle mine forsøk kun endt med såre fingre.

Jeg har forsøkt å søke både her på forumet og googlet men jeg finner ingen informasjon rundt temaet. All informasjon jeg har funnet er ikke relevant for Silma.

Håper noen har svar :)
 

Edited by TLPeders
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg har funnet ut av det. Fant et diagram med alle delene og det ser ut som jeg må klemme inn begge ejektorene og så dytte ut en låsepin som går gjennom hele kammeret. Ser det kan vært kjekt med inntil 3-4 hender her..

Men jeg får se om jeg får det fra hverandre etter jobb ikveld.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 1 year later...

Sliter fortsatt med ejektorene på silma finskogen. De vil ikke sprette ut igjen etter skudd. Eg har prøvd å spraye de ren og bruke tynn olje for å smøre flere ganger uten hell. Eg tror eg må demontere dem og rengjøre dem skikkelig, kanskje det er noe gammel størknet olje nedi der??

Uansett, er det noen her som har demontert en slik ejektor, evt har noen tips om hvordan man gjør det? 

ejektor 1.jpeg

ejektor 2.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Etter noen timer med slit fant jeg ut av hvordan ejektorene demonteres.. 

Dytt forsiktig med en liten unbrako el. i det lille hullet der låsepinnen er samtidig som du avlaster låsepinne ved å dytte ejektoren såvidt inn. Du skal nå merke at låsepinnen går noe inn og ejektoren kan føres ut.

OBS! Pass på at låsepinne ikke skytes ut i rommet eller i øyet.. holdt en hånd eller en fille over ejektor. Det er en låsepinne på hver side med en liten fjær i midten.

Håper dette er til hjelp for flere😀

Edited by Martinjeger
Skrivefeil
Link to comment
Share on other sites

Fant ut av dette i vår og gjorde slik som innlegg over sier. Delene for utover hele rommet. Stablet så delene ihop uten fjæra i midten....

 

Tabbe, skulle jo bare teste.. delene kom jo ikke ut.. etter mange timer i garasjen, med magnet, vanntrykk, luft, lim og helvette.. ingen hell.. lokale våpensmeder fikk heller ikke ut tappene som var i herdet stål.

 

Sendte den inn til xxl der jeg handlet den og havnet i kø der... månedene gikk, men de klarte å fikse problemet...

hadde visst herjet så mye at stålet rundt hadde krampet deg rundt tappene.. kostet meg nesten hele skytebane sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...