Jump to content

Lakkere riflestokk


volvobrage

Recommended Posts

Hei!

 

Har veldig lyst og lakke GRS stokken min. Har hatt ein boyds stokk på Brnoen med lakk og er utrulig fornøgd med og ha den lakkert. Sparar mykje pussing og til tross for at lakken blir litt slitt etterkvert har den hold utruleg bra i mange år med hard bruk no :)

Noken som har tips til ein lakk som er bra og som gir samme finish som Boyds stokkane?Viktig at ikkje stokken blir for blank!

 

Takker for svar.

 

Mvh

Brage Grimelid Oppedal

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
På ‎01‎.‎03‎.‎2017 den 14.22, 1983 skrev:

Om oljen er herdet skikkelig ser jeg ikke noen problemer med å bare matte ned stokken og lakkere den

Okei kan jo hende det funkar:)Kan teste på kinnstøtta først om eg finn lakk og sjå kordan det blir.

 

Det er for øvrig snakk om klar lakk, eg vil ikkje ha farge på den. Fins det klar cerakote?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 8 months later...
  • 5 years later...

Vekker denne til live. Jeg har en GRS sporter stokk som er satt inn med Schrerells schaftol. Jeg har lyst å lakkere den grå eller olivengrønn så enkelt og rimelig som mulig. Vil det holde å pusse fint over med sandpapir og avfette med feks rødsprit, eller er treverket nå mer eller mindre "umulig" å få lakken til å sitte på? Gidder ikke gjøre dette om lakken vil flake av ved dunk, da denne riflen blir godt brukt i bratt terreng med mye vær... Hvilken lakk bør brukes? 

Edited by sirhitalot
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
brisen skrev (På 22.11.2023 den 16.35):

Min erfaring med Bengalack på treverk som skal brukes utomhus er at den over tid sprikk og krakelerer. Tre har for mykje bevegelse for ein så hard lakk.

 

Hva er et bedre alternativ da? Hobbylakk som nevnt over? Så for meg at bengalack var et mer high end produkt enn biltema (biltema skuffer ofte på kvalitet synes jeg)

Ønsker også enten matt grå eller matt oliven, og det har ikke biltema. Tror jeg bare prøver bengalakk og ser om det funker.

Edited by sirhitalot
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...