Jump to content

Er Howa Archangel Yay or NEI?


Vegarfo

Recommended Posts

Har lyst på en rimelig rifle til bruk på langhold.

Ser at Howa har en i Archangel stokk, er det noen som har den eller har erfaringer med denne?

Er dette grei inngangsbillett til langhold?

Jeg ønsker ikke å bruke en månedslønn på utstyr så vil holde det under 20k

Kan dere anbefale en "rimelig" optikk?

 

Har lyst på .308 eller 6.5 Creedmoor ( vil helst ha 6.5 Creedmoor)

 

Link:

https://m.finn.no/bap/webstore/ad.html? ... e=82283249

Link to comment
Share on other sites

Rifla er grei, stokken er noe ræl.

 

For å holde det hos Jaktdepotet, og holde det på Howa, den han kaller Berserk tor jeg er et bedre valg.

http://www.jaktdepotet.no/display.aspx?menuid=-6114&prodid=12188

 

Ellers så er du jo oppe i brukt 200STR-prisnivå, og det er et mye bedre valg. Du er i T3 prisnivå, og det er også et bedre valg. Etter min mening - og først og fremst fordi det er rifler som er mer "kurante", det er enklere med deler og ekstrautstyr senere.

Kikkert, det meste virker, og pris og kvalitet følger hverandre, det er bare å innse.

 

Skal du skyte langhold så se endel på bruksegenskaper, ikke bare på zoom og optikk. Mye justering og OK retikkel veier fort mer enn det siste i skarphet.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Den archangel stokken er grei nok, absolutt ikke noe å juble over. Den koster vel 1500kr på ebay eller noe? Gjorde ihvertfall. Hadde ikke gitt noe ekstra for en rifle bare for at den har den stokken....

 

 

Angående deletilgang så er tilgangen til Howa MINST like god som til Tikka, om ikke betraktelig bedre. Howa 1500 kassa er levert under 4-5 andre merkenavn også, og 99% av ale delene går overens, om ikke 100%...

 

Støtter innlegget om sauer 200str om det er bare baneskyting som er planen. Da får du det "kjedelige" 6.5x55 kaliberet, men du får ihvertfall billig ammo og billige løp mens du bygger erfaring...

Link to comment
Share on other sites

Uten å si noe om anbefalinger om andre merkel så må det tas tak i ting som er direkte feilinformasjon.

 

Archangel Precision serie med hel alukjerne er en seriøst stabil og tung sak og går rimelig rundt en berserk om det er snakk om stabilitet.

 

1500,- for en alukjerne Precision? Da er folk ikke bare på jordet, men i tillegg på feil jorde....400$ er nærmere sannheten.

 

30,-/stk for Creedmoor? Hvor finner en noen så dyrt? Bra Creedmoor ammo koster mellom match 308 og 30-06.

 

Strengt tatt begynner jeg å bli sånn passe forsynt med at uansett hva som sies /skrives er det eneste saliggjørende en Sauer i 6,5. Jeg har 6-7stk i ulike konfigurasjoner og har pt 27 år som Sauer 200/202 eier og mener å ha "litt" erfaring med dem. Bra saker, men budsjett under 20'k sliter en hardt for å finne bare stål og stokk for

Siste 200/mcm/uso inkl versa var 22000 uten ringer og optikk

 

En dag det blir tid skal jeg for moro ta med en helt std Howa med tykk 24" i Creedmoor på banen å teste.

 

Av de som har en er tilbakemeldingene grupper som jeg tviler på jeg gjør bedre med 2x prisen STR rigg...

Link to comment
Share on other sites

Det er mulig Archangel-stokken er forskjellig til forskjellige rifler. Jeg har sett den til Remington, og til M98 - og de klassifiserer i min bok et sted mellom "billig skit" og "plastikkræl", kan bare beklage om den til Howa er av mye høyere kvalitet. Det er verdt å merke seg at den til Rem og M98 koster omtrent 200USD, men faktisk over 400 til Howa - så Idar kan godt ha tatt meg i tull her.

Det er få Howa å se rundt her, men en og annen er det, og de er nok langt på vei like presise som ca alt annet - Men vi ser disse nesten aldri i konkurranse, og iallefall aldri på toppen. Jeg vet ikke hvorfor.

Vi ser uansett ikke hverken AI eller Barrett, eller Voere eller PGM, eller TRG M10 for den del, og det er jo rifler alle er enige om er fantastiske.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Har krafset litt på den stokken, og synes den lignet litt halvveis kvalitet softgun materiale. Og så stygg!

For samme pris får du GRS Berserk, som er milevis bedre kvalitet og ergonomi.

 

Men ville også sett på bruktmarkedet, ikke langt unna STR priser, og vet du får både T3 Supervarmint og diverse andre Varmint/Target rifler av bedre kvalitet. Et litt spennende alternativ er en Winchester SPR (ikke jeg som selger).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...