Jump to content

Finnes det en billig langholdskikkert?


Roffa

Recommended Posts

Lillebror har litt lite kroner om dagen og trenger en midlertidig kikkert med utvendig klikk som kan brukes til langhold.

Må være solid nok til å tåle rekylen av 308 uten problemer.

 

Klikkene må være solide nok til å tåle å bli brukt uten å bli en kilde til bomskudd.

 

Hva finnes og hva er den rimeligste kikkerten noen her tørr å anbefale?

Kikkerter til 10-20 tusen er uaktuelt for øyeblikket så vi snakker om en rimelig kikkert her.

Link to comment
Share on other sites

Vil anbefale bruktmarkedet. Blant de jeg skyter med går det mye i Vortex viper 4-16 & 6-24 Ingen her opplever problemer med de.

Du kan finne de brukt ned i 4000 på en heldig dag.

Tror der ligger en 4-16 på finn til 5000 som muligens er prutbar.

Jeg bruker nå en Sightron 6-24 kjøpt brukt til 4500.- Repeterbare klikk og ikke noe tull med den så langt. Fant heller ikke noe tull om Sightron på nett før jeg kjøpte den.

P-E

Link to comment
Share on other sites

Sitter på en leupold vx3 8,5-25 selv. Ferdig me langholdsdilla så jeg lurer fælt på hva jeg kan selge den for med sine sår og riper i tuben. En kikkert som i utgangspunktet kostet 11000 for mange år siden men mest sansynlig går for rundt 4000 i dag. Jeg kommer til å kjøpe brukt selv i fremtia. MYE å spare!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...