Jump to content

Den litt hellige søndagsmiddagen !


Fury

Recommended Posts

Litt inspirerende å lage en liten tråd om hva folket spiser på den tradisjonsrike søndagsmiddagen..!

 

Her i huset har vi nå satt over resten av pinnekjøttet vi kjøpte før jul.

Vi pleier å ha hjemmelaget surkål, kålrabistappe, skrelte poteter og saus...litt tyttebær.

Gleder meg :D

Link to comment
Share on other sites

I dag er det en hjortekalv som spanderer ene låret til steik. Saltet og pepret, en liten tur på steikepannen, lagt i steikepose sammen med gulrøtter og litt vann. Der blir den liggende på ca 125 grader i seks timer. Sen middag i dag :smile:

Holdt på å glemme resten av middagen - og det blir brun fløtesos, grønnsaker, kantarellstuing og poteter :overrasket:

Link to comment
Share on other sites

Nam nam :smile:

 

Vi er en litt over gjennomsnittet stor familie på 6, (vært i aktivitet) og med jobb og skole® fra 1kl til videregående, masse aktiviteter og forskjellige arbeidstider, så har liksom søndagen og da spesielt søndagsmiddagen blitt tiden hvor vi alle kan samles.

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg jobber til alle døgnets tider, søndager og helligdager inkludert, er det ingenting som heter søndagsmiddag her i huset. Den tar vi like godt på en mandag, eller onsdag, eller......... ja, dere forstår :mrgreen:

Ikke trenger det å være så avansert heller. Fruens hjemmelagde kjøttkaker med div tilbehør er snadder nok. Faktisk er de bedre enn min mors ( selv om jeg aldri vil tørre å fortelle min mor det :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

I morgen blir det surret lårsteik av rådyr med tilbehør .... poteter, saus, tyttebær, sopp og andre grønnsaker. :smile:

Siden det da er morsdag så har jeg marsipankake og sjokoladepudding (til de som ikke liker kake) til dessert.

 

Gleder meg :D

Link to comment
Share on other sites

G.Larsen har en fetisj med chilipølser, potetmos og Mills ...

 

Siden jeg fikk et pent resultat på fredag så blir det isfisket abbor med tilbehør til middag i morgen. Noen i familien har fobi mot fiskebein, de steiker seg seibiff. :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...