Jump to content

Grep S&W modell 17


MrErling

Recommended Posts

S&W modell 17 er en K-ramme, så alle grep som passer K/L-ramme vil passe din revolver.

Vær oppmerksom på at det er forskjeller i bakkant av grepsramma mellom square-butt (SB) og round-butt (RB).

 

Gjør et Googlesøk, det finnes et hav av forskjellige grep til disse revolverne.

Link to comment
Share on other sites

S&W modell 17 er en K-ramme, så alle grep som passer K/L-ramme vil passe din revolver.

Vær oppmerksom på at det er forskjeller i bakkant av grepsramma mellom square-butt (SB) og round-butt (RB).

 

Gjør et Googlesøk, det finnes et hav av forskjellige grep til disse revolverne.

 

Hei.

Men jeg vet ikke forskjell, så før jeg 'Googler', klarer du av bildet mitt å se om den er 'square' eller 'round' butt?

Takk for tips.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har dette Jerry Miculek - skjefte fra Brownells på min K 22 Masterpiece.

Fungerer bra.

Brownells har forresten mange forskjellige skjefter, noe for enhver smak.

Det grepet ser slankere ut, enn mitt grep.

Bra. takk for tips.

Akkurat hva jeg er ute etter, fordi fingrene mine er for korte til å holde rundt kjeftet jeg har nå

Link to comment
Share on other sites

Ja det er smalere enn originalskjeftet, og for min "middels" neve passer det helt perfekt.

Noen vil kanskje si at det er en ulempe at det ikke er nettskjæringer på det, men det fungerer meget bra uten.

Dessuten får man ganske høyt grep med det, noe som jeg syns gjør rekylopptaket bedre og dermed mindre munningsvipp (i den grad det er slikt på en .22 LR) :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Men jeg vet ikke forskjell, så før jeg 'Googler', klarer du av bildet mitt å se om den er 'square' eller 'round' butt?

Takk for tips.

 

Sannsynligvis en SB, men umulig å se utfra bildet. Om du Googler f.eks. "square-butt vs round-butt" vil du få opp mange flere eksempelbilder.

 

Evt. ta en titt her : http://smith-wessonforum.com/s-w-revolvers-1980-present/311767-square-butt-grips-round-butt.html

 

Eksempelbilde m/ SB til venstre, RB til høyre :

 

extra2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...