Jump to content

Mest presise 22lr patron


Vegha

Recommended Posts

Hei, skyter konkurranser i dfs. Har hatt et problem med å ikke klare å få fine savlinger på 15m innendørs, men utendørs skyter jeg 10 skudd innenfor innerti'ern.

 

Kan selfølgelig være skytteren det er noe galt med, men tenkte å prøve ut ny ammunisjon. Skyter nå med rws club, men håpte det var noen patroner som er generelt mer presis. Pris har ingen ting å si siden den kun skal brukes til konkurranser.

 

Håper dere har noen gode erfaringer der har lyst til å dele :D

Link to comment
Share on other sites

Du må prøve deg frem med ulike typer ammo fra RWS (f.eks Rifle match), Lapua (Rifle match og Center X) og Eley (Tenex, Match). Moment på festeskruene til løpet er også viktig.

Har ikke mye erfaring med dette, men har lest meg opp og nettopp bedt om råd for det samme fra de beste skytterne. Det er en lang tråd om dette nå nettopp på FB diskusjonsforum DFS.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

jeg har skutt bra grupper rws r50, ned mot 3 mm c/c  ( de svært få men beste gruppene) 5 skudd 50 m.( weihrauch hw60j) men da har jeg hold rifla stramt og med samme rekylopptak og samme avtrekk. vær gang. en er avhengig av null vind

virkelig prøvd å gjøre det samme på vært skudd. er en litt ukonsentrert og vingler med noe av det før nevnte, blir det fort 1/2" grupper.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...