Jump to content

Støpetenger 45 ACP 230 grain


arvegutt

Recommended Posts

Jeg skal støpe kuler til 45 ACP og ønsker 230 grain kuler. Jeg vil ikke ha støpetenger fra Lee, har prøvd noen og synes ikke at de er av topp kvalitet. Kunne også tenkt meg ei tang med 4 "cavity" eller mer. Har ikke funnet noen fra hverken Lyman eller RCBS med disse spesifikasjonene. Noen som kan komme med noen gode anbefalinger, kanskje andre produsenter?

Link to comment
Share on other sites

Lyman har 4 hulls tenger i 230gr ,likedan Hensley&gibbs.Disse får man tak i på E-bay .Hensley&gibbs får du ikke tak i ny da firmaet er nedlagt,men følger man med på E-bay dukker de opp i både 4-6-8 og 10 hulls utgaver.Jeg har en 4 hulls Lyman 230gr RN tang. Selvsakt støper vi ikke med Lee aluminiums tenger ! :idea:

Edit

Det er en slik jeg har

 

http://www.ebay.com/itm/Lyman-4-Cavity- ... xy039TKenB

Link to comment
Share on other sites

RCBS produserar ikkje 4-holsblokker. Lyman har #452374 med 4 hol, med nominell vekt på 225gr Med Lyman #2, men som gjerne slepp tyngre kuler med passande legeringar for 45 ACP. Skal du ha RN så begrensar dette utvalet noko, sidan fleire customprodusentar ikkje har maskineringsmoglegheiter for dette. NOE og MP er nemnde, men MP baserar seg i stor grad på gruppekjøp. NOE produserar kopiar av H&G sine design, som f.eks. http://noebulletmolds.com/NV/product_info.php?cPath=41_159&products_id=323&osCsid=jdtcc33h6rcdb8k29pmm0d1dm5

NOE produserar kurante greier, sjølvsagt ikkje på same linje som det H&G gjorde, men betre enn Lee og til ein langt hyggelegare pris enn H&G.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...