Jump to content

Hare/rev riktig hund?


Jan80

Recommended Posts

Jeg har haldenstøver som jeg bruker til rev og er veldig fornøyd med det. Hu mi jager ikke hare, men det er jeg ikke interessert i heller.

Har hatt noen hareloser.

Hu mi er ikke redd for vann, men trur ikkje hu ville fungert som apporterende hund.

Får som regel ikke i pose og sekk med hunder, noen fungerer kanskje litt til alt, men blir aldri så bra som en spesialist.

 

Her er en kort snutt fra den siste reven vi tok

 

 

Edit: Skrivleifer

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Som kombinasjonshud til rev og harejakt ville jeg valgt Finskstøver. Som nikket tilsier har jeg hatt et par selv, og en ny på gang nå.

Finskstøverforreningen har et eget utvalg/rovdyrgruppe som ser spesielt på linjer som er avlet frem for jakt på rev. Søker du opp Finskstøverforreningen på nett finner du navn og telefonnummer til både styremedlemmer og valpeformiddlere. Alternativt ville jeg kontaktet avlsrådet.

 

Når alt dette er sagt, så finnes det gode kombinasjonshunder i de andre støverrasene også. Jeg ville isåfall kikket til Hammiltonstøver, Dunker, eller Schillerstøver. Sist nevnte er godt kjent som gode revehunder, men som sagt så vil du kunne finne det i alle disse rasene.

Link to comment
Share on other sites

Takk, siden kull på halden støvere er få, har jeg funnet meg et kull av finskstøver har valgt ut ei tispe der så da var valget tatt.

Fordelen med finskstøver for meg vis man kan kalle det det er at svigerfar har hatt mange og han jeg jakter med i dag har finskstøver.

Hun er leveringsklar mnd skifte februar/mars og vil vel da være ca 8 mnd når jakta starter igjen. Håper da at hun er klar for og jobbe litt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...