Jump to content

Stainless Steel Tumbler under 1000kr


Spinnvillt

Recommended Posts

Latskapen lenge leve.... Og voktes lommeboken bør...

 

Er fersk i både skyting, lading og ikke minst hylsevaskere... Men fant ut jeg skulle gjøre et forsøk, på å få meg en hylsevasker, som ikke koster skjorta, men gjør jobben på mest mulig effektive måte,best resultat, for minst mulig penger, og egeninnsats.... Hva gjør vi da...?

 

Andersson MAR 2.0...

https://www.netonnet.no/art/hjem-og-fri ... 711.13019/

En maskin tiltenkt å marinere kjøtt, fisk, eller hva du vil...i vakuum....I en roterende beholder...

Selges på net-on-net for 299kr inkl frakt til nærmeste postkontor....

"Den tar vi sa Polisen"

 

Kjerringa trodde ho fikk forsinka julegave når herligheta kom i posten.... Der gikk ho på en smell....

 

https://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/grill/grilltilbehor/grillredskap/andersson-mar-2-0/226711.13019/#productImageCarouselExtra226711

 

 

SS pins er dyrt.... Og suuuuperkjedelig å klippe selv...

 

EBay ble løsningen.... 2.5lbs (17500grains) med SS pins ble bestilt... Og sneik med daværende kurs, akkurat under den magiske tollgrensa på 350kr...

 

54316b66a225bf4fe3e275dcebfa7fb1.jpg

Ikke rare posen som kom i posten... Men de virker... ;)

 

http://www.ebay.com/itm/131602282551

 

Uhyrlig små, og de sniker seg inn eller ut overalt der de ikke skal...

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Måtte jo teste dette.... Det viser seg at maskinen har en forrykende hastighet på 3!!!!! Omdreininger i minuttet.... Flaks at timeren går til 10 timer, og...maskinen bruker kun 4w.... :shock: ifølge maskinskiltet på baksiden... :P

Slang oppi ca 600 stk 9mm hylser, og hele posen med SS pins... To 9mm hylser fulle med "Gimsøy sitronsyre" og en skvett zalo, fylte vann til over hylsene og satte beholderen under vakuum med den medfølgende og innebygde vakuunpumpa i vidundermaskinen.... :mrgreen: , justerte timeren til 8 timer, trykka play, og gikk på jobb....

3264543eb7a977354ddcc724421ba442.jpg

 

Resultatet når jeg kom hjem..... Ikke bruk zalo.... Iallefall ikke "en skvett"!!! hele beholderen full i skum... Og myyye skylling påkrevd for å finne igjen hylser.... Skummet var faktisk så tett at SS pinnene hang fast i skummet, og falt ikke ned i bunnen... Men! Den som venter på noe godt.... Der lå de... Blanke og fine.... Klar for nye eventyr....

93eba304769b136a92d434f71794d1f1.jpg

Måtte inn på kjøkkenet å snike til meg et dørslag i stål... Med microsmå hull i....borret inn 15-20stk, 8mm hull i bunnen, sånn at SS pins detter gjennom og hylsene blir... Billig, og funker....

 

6b7c39142a350d371648218b6c569893.jpg

 

Å ta bilder av patroner, hylser, våpen... Og få frem det man vil....er ikke akkurat enkelt...Men her føler jeg faktisk bildet taler for seg selv.....

b551f1dfed541a2e3ae6bf7d3d512c0e.jpg

 

Kom gjerne med innspill.... Har en gjeng med 38 hylser jeg skal kjøre inatt... 6 timer denne gangen, uten zalo.... En test... Neste, blir å deprime alle hylsene, for å se om den faktisk renser tennhettehullene, og at ikke SS pins blir sittende fast i hullet... 8-)

 

Må skyte mer, er snart tom for skitne hylser.... 8-)7b3529edcc926a4c0339f34a4c1ea91e.jpg

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nice... Husk å oppdatere her dere som har handlet.... til info...jeg hadde ca 300stk 38spesial hylser, 2.5lbs med SS pins, og trommelen halvfull med vann...det var ikke noe problem... Men... Drivhjulene er av plast...og mistenker at "lagerbukkene" ikke er av offshore standard...så for min del, kommer jeg ikke til å legge mer vekt enn det i den...kjører heller flere runder.... 8-)

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Da er hylsemarineringsmaskinen på plass i heimen.

Jeg ble egentlig litt imponert både av størrelsen + at den virker robust.

At den kun har 3 RPM anser jeg ikke som store problemet egentlig, den får heller kjøre i 10 timer.

Med kun 4 watt forbruk og lite støynivå bør dette gå fint.

 

Problemet nå er at jeg ikke får ha vidunderet i fred, maskinen har blitt beslaglagt til kjøkkentjeneste.

Det ble marinert hjortakjøt til lørdagskosen ikveld og det ble en success.

 

Jaja, eg får kanske kjøpe en til av sorten før SS media er mottatt fra US og hylsemarineringen kan begynne. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hmm.... Morro å høre mange har erfaringer... Noen med mat...og andre med messing... 8-)

Net-on-net har nok sikkert ikke hatt et tilsvarende salg tidligere på denne kunne jeg se for meg... Er spent på hva dere synes når hylsevaskinga er igang.... :P

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jeg flirer meg skakk her! Hvor er "liker" knappen når jeg trenger den? Bra post! Fint med gode innspill til økonomiske alternativer.

 

Du nevner at du ikke tør pakke for mye inni balja. Ser du for deg at det går an å bytte / reparere noe hvis opphenget eller lagrene ryker?

 

Sent fra min F8131 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

f946fbb34a128672f8563495f9028225.jpg

 

Jeg nappet ut orginalmotoren og satte inn en slik fra ali express. Passet rett oppi det gamle motorfestet. Innmaten fra en batterieliminator (Biltema 67,50) koblet rett på 220v inni kassa. Mellom motor og "drivaksling" brukte jeg en 6/8mm chuck fra samme dealer. Her måtte det en hylse/foring til for å passe akslingen som måler 7mm. Nå surrer marinatoren med dobbelt hastighet pluss litt til. Plugget også trykkbryteren til vacuumpumpa for å få litt bedre sug.. 15 minutter og 230,-:)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg flirer meg skakk her! Hvor er "liker" knappen når jeg trenger den? Bra post! Fint med gode innspill til økonomiske alternativer.

 

Du nevner at du ikke tør pakke for mye inni balja. Ser du for deg at det går an å bytte / reparere noe hvis opphenget eller lagrene ryker?

 

Sent fra min F8131 via Tapatalk

Som nevnt, er akslingene 7mm. Koster 20,- for 10 lager på Ali[sMILING FACE WITH SMILING EYES] Ikke verdens beste kvalitet, dog. Men jeg tipper de overlever marinatoren[WINKING FACE]

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg nappet ut orginalmotoren og satte inn en slik fra ali express. Passet rett oppi det gamle motorfestet. Innmaten fra en batterieliminator (Biltema 67,50) koblet rett på 220v inni kassa. Mellom motor og "drivaksling" brukte jeg en 6/8mm chuck fra samme dealer. Her måtte det en hylse/foring til for å passe akslingen som måler 7mm. Nå surrer marinatoren med dobbelt hastighet pluss litt til. Plugget også trykkbryteren til vacuumpumpa for å få litt bedre sug.. 15 minutter og 230,-:)

Oisann... Såååååå avansert har jeg ikke tenkt enda... Kunne du lagt ut en handleliste, og en "how to" ang den trimminga? mitt poeng var jo at jeg ikke ville betale 4000spenn for en SS Tumbler...og dermed holde et lavt budsjett...Men litt tweaking må jo være lov... Hva vil du anslå du fikk som RPM?

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
På 2/12/2017 den 11.31, Spinnvillt skrev:

Oisann... Såååååå avansert har jeg ikke tenkt enda... Kunne du lagt ut en handleliste, og en "how to" ang den trimminga? mitt poeng var jo at jeg ikke ville betale 4000spenn for en SS Tumbler...og dermed holde et lavt budsjett...Men litt tweaking må jo være lov... Hva vil du anslå du fikk som RPM?

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Samme her. Har kjøpt marinatoren og er ganske imponert over kor fine hylsene blir av den. Går ein del timer tho.

Spent på kor lenge den holder..

Link to comment
Share on other sites

Sett sånn; da ble det marineringstrommel gitt .....

Har hylsevibrator til sitt bruk, men den sto i fare for å fylles med kattesand for behandling av freste/dreide deler.... - nå slipper den det :)

Har liggende et utvalg av de der trim-motorene allerede, bra tips / fix  :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ca samma her, men med Stainless tumbling media fra Ebay. Fikk det under tollgrensa levert på ei uke eller to.

+ ett kilo med sitronsyre også kjøpt fra Ebay.

Løp å kjøp !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 months later...
På 30.7.2017 den 20.25, Elgjaeger skrev:

Kan da ikke være mye vits å kjøpe denne Mikke Mus maskinen når man får en Lyman Cyclone med stålpinner og annet rekvisita for 1995kr?

Jeg sover om natta og marinatoren gjør samtidig jobben, no problem.

Hvorfor betale 1995.- for en maskin som gjør akurat det samme ???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...