Jump to content

Pølsestapper


Animalhunter

Recommended Posts

Vi bruker Tre Spade sin TC-22 Elegant Plus kvern til å stappe pølser med og den fungerer helt utmerket. Da tenker jeg at annet utstyr fra samme ptodusenten også er bra. De lager en manuell stapper - Minnie - som etter sigende håndterer 5 liter kjøttdeig og prisen ligger på 2000,- kroner - den er riktignok manuell.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 3 liters stående Master's Choice pølsestapper. Det er den eneste stapperen av den typen jeg har brukt (jobbet på Nortura en gang i tiden, men de pølsestapperne som brukes der er i en litt annen klasse), så om den er bedre eller dårligere enn andre er det vanskelig for meg å si noe om. Men jeg er veldig godt fornøyd med den ihvertfall. Ville kanskje gått for 5liters istedetfor hvis jeg skulle kjøpt i dag, men det er veldig grett å fylle på, så man må produsere temmelig mange pølser før det skal ha så mye å si rent tidsmessig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gikk for Master's liggende 3 liter stapper. Hadde da byttet ut min gamle på 3 liter. Den til Master er meget stødig og enkel i bruk. Jeg ble overrasket over hvor lite deig som ble igjen når den var kommet til endes. Se gjerne en liten testfilm jeg har laget om den. Jeg lagde 14 meter med hjortetørrmør og 14 meter med hjortedampemør i høst, i tillegg laget noen meter for en nabo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...