Jump to content

Halvauto 22lr


hardnakke

Recommended Posts

Ruger 10/22.

Alt annet er bare halvfabrikat.

Det er vel heller motsatt!

Ingen halvauto du må handle flere deler til for å bli fornøyd, enn 10/22 en :lol::wink:

 

Er vel ingen andre 22 halvautoer med samme deletilgangen :D . Min erfaring være seg Glock, AR, div lanholdsrigger og andre bygge sett, its all about the accessories.

Litt av moroa med ei sånn rifle, du går ikke lei for det er bare å putte på å prøve noe nytt.

Men det betyr ikke at den er dårlig ut av eska fordet.

 

Du blir ikke skuffa med en 10/22 :winke1:

Link to comment
Share on other sites

demonterte den jæveln og så et merke på løpet, det merket var fra skruen som fester stokken og kassa, etter og ha filt av litt på skruen prøvde jeg på nytt fikk da ble beste sammling rundt 10-15cm på 50 meter med 6 forskjellige typer ammo :evil: , skiftet stokk(ble ikke bedre) buffer, avtrekker, prøvde alt foruten løpsbytte, :? var veldig fornøyd med rifla i to dager :roll: driver nå og drømmer om en browning buckmark :D

Link to comment
Share on other sites

Har nylig solgt min CZ455 og kjøpt en 10/22 takedown

 

Kjøpte 11112 modellen som vel er det som omtales som tactical modellen. Kjøpte den fordi den kommer ferdig med "flammedemper" som gjør at man enkelt kan montere lyddemper uten å betale for gjenging.

 

Foreløpig veldig fornøyd med den. Har ikke fått montert kikkert på den, men var på riflebanen og testet den med åpne sikter på 30m og 100m. Gikk greit det.

Holder på å omrokkere litt på siktene på riflene mine hjemme, så i løpet av et par uker når jeg får montasjen tilsendt så setter jeg nok på en Leupold 20x25 ultralight kikkert på denne.

Link to comment
Share on other sites

Skulle ønske at noen kunne tatt inn, og fått CZ 512 godkjent :roll:

Hva er det å godkjenne? Den er eksplisitt godkjent i Forskrift om forbudte skytevåpen og godkjente halvautomatiske skytevåpen, §5, 3. ledd.

 

"Halvautomatiske rifler i kaliber .22 long rifle som oppfyller kravene til minimum totallengde og løpslengde etter våpenforskriften § 2 første ledd er godkjent for erverv, eie og besittelse til jakt, jf. våpenforskriften § 7 annet ledd, dersom skytevåpenet har vært lovlig omsatt før ikrafttredelse av denne forskriften."

 

Kilde: https://lovdata.no/forskrift/2011-09-09-930/§5

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en Ruger Takedown ifjor. Godt fornøyd med den!

Jeg har kjøpt til et komplett avtrekk til den, da det org. var hårete. En plast-stopper for sluttstykket ble også montert for smoothere gange. Skinner peep sights, fordi jeg foretrekker det! (Og det faktum at jeg ville ha børsa uten kikkertsikte)

 

Kunne godt brukt den slik den kom fra leverandør, men jeg syntes ikke den var helt der den burde, sætlig mtp. avtrekket.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en ganske ny marlin m60. den veksler litt dårlig med standard skudd, men putter en ørlite kraftiger skudd som rws semi auto, sk (billigbiathlon) eller sk pistol spezial tygger børsa hundrer av skudd uten feilfunksjonering. presisjonen er og bra. jeg har lest på amerikanske fora at marlin ofte gir bedre presisjon en std. ruger fordi toleransegrensene til marlin er mye tightere en for ruger. avtrekket er noe hardt ja. men har sett mcarbo (trur det er navnet) fjærsett til hane og avtrekker. det senker avtrekksvekta en del pund.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har en ruger 10/22 take down med a tech demper og Mackinze 3-9-40 kikkert. Plagdes i begynnelsen med varierende presisjon, satt meg ned etter 800 skudd og begynte å se i detalj. Kroninga var dårlig, måtte file bort metall rester i munningen. Basen var skjev montert 2 mm til ene siden. Og hadde ikke rengjort løpet med kobber børste. Har rengjort pusset og skrudd sammen alt. Og no skaut æ bare noen test skudd på 60 meter, tre skudd traff hverandre innenfor 1 cm, og de andre 7 skuddene rundt 1 tomme samling. CCi standard :):lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...