Jump to content

Pistolklubber Bergensområdet


F86

Recommended Posts

Hei

Jeg har etter en periode med andre prioriteringer tatt opp pistolskyting igjen, er nå tilsluttet en klubb i distriktet der vi har banetilgang to kvelder i måneden og kun 22.

Da jeg hver uke er i Bergen pga jobb hadde det vert moro og kunne kombinere dette med litt trening.

Er det noen som har innendørs bane (vinter skyting) her omkring? Vil det vere et problem at jeg allerede er medlem i en annen klubb? Har også lurt på og bytte ut finpistolen min med et rent match våpen, men må jeg ha 6 mnd aktivitet i nåværende klubb før jeg kan søke om den nye pistolen når jeg selger den forrige?

Link to comment
Share on other sites

... men må jeg ha 6 mnd aktivitet i nåværende klubb før jeg kan søke om den nye pistolen når jeg selger den forrige?

 

Hvis du søker gjennom eksisterende klubb så bør det gå fint, men her kan klubbene ha egne regler så sjekk dette. Det er klubben som skal bekrefte aktiviteten din gjennom en anbefaling til Politiet. Uansett om du melder deg inn i Sartor som sidemedlem så er det vel hovedklubben din du skal søke til ifm våpensøknader.

 

Sartor er vel eneste klubben i Bergensområdet med egen innendørsbane. I hvertfall hvis du snakker om NSF-skyting, noe jeg antar du gjør siden du nevner match-pistol.

 

Bergen PK og Åsane PK har innendørs luftbaner med elektroniske skiver, mens NOP-HOS arrangerer stevner i Stemmemyrshallen (under svømmebassenget), her er det pappskiver som gjelder. Det er stort sett bare luftstevner som arrangeres nå på senhøst/vintertid, så det kan være smart å kjøpe seg en luftpistol. (Det går også an å låne luftpistol hos både BPK og ÅPK).

Link to comment
Share on other sites

Hvis du også er tilknyttet DSSN (tidligere NFPS) så kan du også forhøre deg med Bergen Sportskytterklubb (BSK). Dette er en ren dynamisk klubb, men hvordan du velger å trene er opp til deg selv. Klubben har 5 innendørsbaner fra ca 10-50 meter, og du kan skyte med de fleste håndvåpen, også magnum. Du skriver ikke hvor du holder til, er det i Kvam? I så fall kan du jo melde din interesse for å delta på dynamisk kurs i klubben der. Ved bestått kurs og der med opptak i DSSN, så kan du fint be om medlemskap i BSK.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...