Jump to content

Buestreng compound


chillman

Recommended Posts

Hei

Jeg er ny innen bueskyting og har kommet over en gammel rakker av en bue, PSE The Beast. Buen funker meget bra men trenger ny streng og buskabel.

Buen er 50-60 #

Strenglenge 57"

Buskabler 41.5"

Har funnet streng gjennom /www.60xcustomstrings.com/ men prisen er ganske stiv. Hadde vært kjekt å funnet en leverandør her til lands.

Noen tips?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

60x lager bra buestrenger og ligger i mellomsjiktet prismessigt som en kan tenke seg å anskaffe. kvaliteten er upåklagelig servingene holder gjerne lengre en det en kan forvente seg fra de dyrere og dominerende fabrikanter. klart du kan få billigere strenger også som gjerne er ikkje laget av de beste materialene med tanke på strekk(timing)og servingene kan være so som so av holdbarhet. men alt er relativt tom holdbarheten i servinger 

Edited by Rbuste
Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noe entydig svar på det - det én mener kan være noe annet enn det en andre har erfaring med:winke1: En sak er sikker og det er at strenger her nest kortest levetid når det gjelder bueskyting. Det som varer kortest er piler - de har en merkelig egenskap til rett og slett bare forsvinne :D De som smører strengen jevnlig har en streng som varer lenger enn de som ikke smører så vedlikehold har stor betydning for levetiden og det har jo kvaliteten på strengen i utgangspunktet. Nå har jeg aldri drevet konkurranse eller jakt med pil og bue så i min bruk varer en kvalitetstreng i årevis med godt vedlikehold.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...