Jump to content

Sørafrika 2016 Mananga safaris


donner

Recommended Posts

Da var man hjemme fra en flott tur til RSA sammen med Maral og Griffon.Denne turen var planlagt å skulle inneholde jakt på de artene jeg ikke har fått lisens på eller aldrig hatt lykken til å nedlegge ;)Brown hyene har jeg ikke fått lisens på før men denne gangen lykkes det og vi begynte med¨legge ut åter på flere steder.Det er mye hyener på dette terrenget og etter 3 dager hadde vi treff av hyene og ett par leoparder :wink: Da Brown hyene er nattaktiv ble det laget en blind hvor vi satt ca 35 m fra åtet (bestod av hel bavian og en masse vom så lukten var herlig etter 3 dager i sola)Vi gikk i blinden kl 24 og kl 0220 kom den inn og jeg fikk en sjangse som jeg ikke missbrukte :D Stor gammel hann dette

pojOu9Jej

pnGSuHlKj

Vi fikk også lisens på Honey badger og vi visste at det var 1 som holdt til ved slakteriet som skapte mye trøbbel og rota til så her også ble det laget en åteplass og etter 4 dagen dukka det opp 2 stykker ca kl 24

og igjen ett godt skudd

pmWGzssMj

Da jeg i år fylte 50 bestemte jeg meg for å opfylle drømmen med å jakte bøffel .Vi tracka denne karen ca 7-8 km en solitær dugga boy og vi støkka den 3 ganger før jeg fikk satt 2 skudd i den med Tonheim kule i 375

 

poeM55BLj

pn9E3bLbj

plvaJcYnj

potWoTgDj

poyluiDrj

pm6Djz1Nj

Har jaktet på flere av de små antilopene og denne gangen var red duicker på listen.Vi jaktet å dem oppe i fjellene i ett subtropisk klima med det tetteste buskaset jeg noensinne har jaktet i :wink: Allt av trær og busker hadde pigger så dette var eksedisjon au au :P Jakten foregikk ved lokking og med hagle fikk min sjangse etter å ha støkket 2 duikere de første forsøkene pga vind Fikk den på ca 30 m skudd .Da vi kom frem fant vi ut at dette var bestefaren over alle red duickere ett fantastisk flott dyr

pmeMIiKLj

pm8VFSd8j

Vi jaktet også etter Sharpes grysbuck og phen visste om ett område hvor det tidligere var sett slike.Kort historie jeg fikk også denne :D

po5pjvgIj

De som kjenner meg vet at Warthog er noe jeg elsker å jakte og også denne gangen fikk jeg en sjangse jeg ikke missbrukte ;)

pnuCNEH8j

Vil få takke Maral og Griffon for en superflott tur med mye moro,god mat og drikke og jeg ser frem til neste tur :thumbup:

poNgoRYvj

poG6vYWpj

pmpGgeixj

poyvobd4j

poK4i8lWj

ponSh89oj

pluLwGhPj

Edited by Guest
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...