Jump to content

Kikkertsikte til hjortejakt


Stihl Crazy

Recommended Posts

  • 10 months later...

Skrive vidare i min gammle tråd istadenfor å laga ein ny. Blei veldig fornøyd med classicen, men har ei børsa til ei Carl Gustaf 3000 i .308 win. Står ett eldre billigt kikkertsikte på denne som ikkje er brukande.  Tenke kikkertsikte i dårlig lys på denne da eg kan bruka den andre som allround. Hjorten har ein tendens her til å komma fram, viss den i heile tatt gjere da når da er veldig mørkt. Tenke 3-12x56 eller 8x56, må jo vera bedre enn classicen for at da i heile tatt skal vera noken vits, den må med andre ord vera temmelig bra. Denne børsa vil da brukt til postering så vekt er ikkje så viktig.  Har kanskje tenkt litt på 8x56 sjølv om 3-12x56 nok er meir andvendeligt, må vel ha ein 20-30 meter minst med da fyrsta alternativet for å ikkje komma for nærme. Da opplagte alternativet er jo å kjøpa ein nokenlunde identisk classic som den eg har berre i 3-12x56. Noken som veit og har prøvd forskjellen på 8x56 og 3-12x56 og kan sei noke om da?

 

Anngåande merke så er da vel dei "vanlige" eg har tenkt på zeiss, swarovski, s&b, heilia , docter som eg kjeme på i farten. Trur faktisk ikkje eg vil ha lys men har ikkje bestemt meg heilt der enda, dersom uten lys så trur eg at tysk 4 passa meg best, 4A har eg allerede prøvd men eg synes da er for langt mellom stolpane. Anngåande alder på kikkertsikte så veit eg ikkje i da heile tatt om da er lurt å kjøpa for gammal kikkert, veit om ein zeiss 8x56 frå tida da heite west germany, er da for gammalt å kjøpa noke sånt? Denne har 26 toms røyr, er da bere tull å kjøpa med 26 toms i forhold til montasje kanskje. Blir noken spørsmål og tanka her, er ikkje noke hastverkprosjekt denne gongen så har da ikkje travelt. Ein del vil vel kanskje lura på om eg ikkje berre kan bruka den classicen eg har på børse nr 1, da kan eg jo eg like den veldig godt. Men da er ett men her eg må reisa fleire tima kvar vei dertil som eg skal jakta og da og koste tid å penga så derfor vil eg helst ha marginane på mi sida og når eg allerded har ei børsa nr 2 som berre står der  så hadde da vert greit med ett brukande sikte på den og.

Link to comment
Share on other sites

Har classic 3-12x56 med lys. Utrolig fornøyd. Bedre i skumring enn z6i (nå blir nok noen opprørte...)

Merker meg at den ved bruk i skumring/månelys havner på ca 8x forstørrelse..

 

Usikker på om den er kjempemye bedre enn classic 2,5-10x50 uten lys, har begge så det må kanskje testes engang. Største forskjellen er nok lysprikken.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hadde classic 2,5-10x50, knallgod kikkert. Skifta til 3-12x56 HT, den er rå i dårlig lys. Selv om 56 classic er knakande god kikkert, tviler jeg på at du vil oppleve stor forskjell fra den du har. Med HTn får jeg det lille ekstra i forhold til classicen jeg hadde, selv om det i de fleste tilfeller hadde funka med den gamle også.

Link to comment
Share on other sites

Ja har jo tenkt tanken eg og då å prøva å bruka da eg har, enten ved å komma nærmare eller å utnytta månaskinne optimalt,  kanskje da berre er havesyka som herja, men har ein nevø som virka som blir innteresert, han har allerede fått seg hagla. Eg kan jo skylda på at han skal vera med meg å derfor treng ett lysterkt kikkertsikte da kan jo henda kjeme til å skje og. Korleis oppleve de da med lys då er da ett must eller går da bra uten og . 

Link to comment
Share on other sites

Har eit sikte frå Schmidt & bender i 3-12x 50 og eit Leica Magnus 1-6.3x24. på skumringsjakt så oppleves del som like lysstyrke til tross for at lysåpning er så til dei grader ulik. Ingen av kikkertene er akkurat budsjett optikk så skal du sammenligne kikkerter så må du ha med fleire kikkertsikter og prøve det ut 1-1. 

Link to comment
Share on other sites

Docter produserer ikkje dårleg optikk. Har kun prøvd dei under  i optimale forhold  i og ikkje på jakt så kjenner dei eigentleg ikkje. 

Eg trudde også at det skulle utgjøre forskjell, vart mildt sagt overrasket sjølv.... Bryter med det meste av teori, sjølv om nok mange kjem til å slakte meg her etter dette😂

Lys i kikkert er ein kjempefordel når lyset er marginalt, men husk på at skadeskyting og ettersøk i dårleg lys er ikkje lett... Skitt jakt👍

Edited by tussehaugen
Tilleggsinformasjon
Link to comment
Share on other sites

7 timer siden, ladebenken skrev:

 

 

 

Regne areal klarer vi alle som har kommet oss gjennom grunnskolen. 

 

Teorien er i allfall stabil .

 

Hva med å sammenligne 50 vs 56 s/s . Hvilken ustabil faktor har man da ?  Jo pupillen åpner og lukker seg alt ettersom lyset minker og øker . 

 

 

Hvor mye støy  er det i sammenligningsprossessen ?

😊

Edited by zeissoem2
Link to comment
Share on other sites

Ikkje for å krangla med deg Tussehaugen men tenke to jevngode kikkersikte og 50 vs 56. Men ellers er da vel ein god del anna som spele inn og. Satt sammanhengande i går kveld frå ca halv sju til litt øve elleve. Månen kom etter kvart hadde vore håplaust utan den. Prøvde vekselvis å sjå med ett eller to auge i sikte. Var litt forskjell, trur og da er ein fordel med ein litt vid hatt så ein stenge mest mulig av da andra lyset vekke. Skaut ein hjort som eg fekk sån i halv tolv tida eller så. Blei litt klokare etter da ved ein eventuell neste gong så vil eg trena meg opp på forhånd så eg har erfaring med skyting under dårlig lys. Holde var ca 35-40 m og den språng ca 25. Hadde gjeldkolla komt seg inn i skogen så hadde eg nok ikkje funne ho.

 

 

Link to comment
Share on other sites

På 7.10.2017 den 13.38, can skrev:

ok eg hadde trud da var mykje større forskjell, kan muligens få tak i ett docter 8x56 med lys, kanskje noke å satsa på.

 

Finner en grei Meopta her:

 

http://www.villmarksbutikken.net/Produkter/Jakt/Optikk/Kikkertsikter/Meopta-MeoStar-R1-3-10x50

 

og en litt råere her:

 

https://www.kikkertspesialisten.no/meopta-meostar-r1r-3-12x56-ret-4c

Link to comment
Share on other sites

På 10/7/2017 den 23.47, ladebenken skrev:

 

Det blir ikke 25% mer hjort i fryseren iallefall. 

 

Regne areal klarer vi alle som har kommet oss gjennom grunnskolen. 

 

Nei, da måtte jo 20% av alle hjortene blitt skutt i tiden etter at man ikke lenger så i 50mm siktet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...