Jump to content

Elgammunition. Hva bruker DU til elgjakta? :)


GRS123

Recommended Posts

  • 1 month later...

Tikka M65 i 6.5X55, med Hornady 160gr RN.

Heym SR 21 i 8X68S, med Sierra 220gr gameking

Remington 700 i 375H&H, med Sierra 300gr gameking, og Hornady 300gr RN(trist, produseres ikke lenger).

Marlin SBL i 45-70, med Speer 400gr SPFN, og Hornady 350gr interlock FP.

Ruger NO1 i 458Win mag, med 405Rem, og Barnes 350gr TSX.

Link to comment
Share on other sites

Heym SR 21 i 8X68S, med Sierra 220gr gameking

.

 

Tilgi et dumt spørsmål; hvordan oppfører denne kula seg i vilt? Jeg lader den til 865-870 m/s, presisjonen er upåklagelig.

 

Til jakt bruker jeg 220 grs Swift A-frame i samme hastighet og synes jeg får mer enn nok splætt i slaktene, så SGK har jeg ansett som en grov spøk til annet enn kråke og gonger på 400 meter. Eller holder den ihop? :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Første sesongen med kaliber 8x57.Jakter med RWS Evolution 200 grain.

Skjøt en kalv premieredagen.Gjennomskyting i bogen,fant litt mantelfragmenter i dyret.Vet ikke helt om jeg liker det...kan ikke huske å ha funnet noe sånt med Trophy bonded tip.

Edited by AKL
Skriveleif...
Link to comment
Share on other sites

På 13.11.2016 den 11.45, boble skrev:

 

Tilgi et dumt spørsmål; hvordan oppfører denne kula seg i vilt? Jeg lader den til 865-870 m/s, presisjonen er upåklagelig.

 

Til jakt bruker jeg 220 grs Swift A-frame i samme hastighet og synes jeg får mer enn nok splætt i slaktene, så SGK har jeg ansett som en grov spøk til annet enn kråke og gonger på 400 meter. Eller holder den ihop? :-)

Sierra oppgir at denne er beregnet på magnumkalibre. Jeg tror det går helt fint. Jeg skjøt mange elg med Gameking før internett lærte meg at det ikke går. 150gn i 270w og 300gn i 375H&H. Den siste er heftig, grovsalt av begge bogkulene og utgangshull.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...