Jump to content

Kan man bli kaliber lei?


Mas-36

Recommended Posts

Har alltid hatt mye rart i våpenskapet av kaliber, og mye normalt. Men ser nå at mye er borte og tilbake er det ei rifle i 30.06 som er mest i bruk etter sallongen.

 

Det verste er at jeg føler den er mere enn bra nok for meg :shock:

 

Har til og med ledig plass i skapet for første gang på mange år. Ikke føler jeg for å fylle den plassen heller. Tegn på skytedepresjon tro? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg gikk i tenkeboksen i fjor høst etter elgjakta, og solgte unna litt forskjellig.

Nå står det en Weatherby Ultra Lightveight i 30-06 med 3-12x56 Victory til skumringsjakt, og en Kimber 8400 i 338-06 med 1,5-6x42 Victory til diverse annet i skapet.

Sammen med s/s hagla og en 22 LR dekker det en eldre herres behov de årene jeg har igjen å jakte :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har noe av de samme tendensene, men ikke nødvendigvis kun kaliber. Jeg har rett og slett "perioder" der jeg skyter masse med kun noen helt få våpen og det går så langt at jeg koster på noen kroner hver gang av diverse modifikasjoner, til og med så langt at jeg sender de til børsemaker for å gjøre noe :roll:

 

Det har holdt seg stabilt noen måneder nå, men etter å ha prøvd nye ting så kjenner man at det snart kommer tilbake igjen :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har alltid hatt mye rart i våpenskapet av kaliber, og mye normalt. Men ser nå at mye er borte og tilbake er det ei rifle i 30.06 som er mest i bruk etter sallongen.

 

virker som at det er som en pendel som svinger , man går fra at 308/30-06 er "kjedelige" , gjerne via div magnumer til at "jo særere jo bedre" - før det svinger tilbake igjen, og det blir greit med kjedelige kaliber så feks man kan kjøpe god ammo om man ikke har tid / lyst til å lade til sine eksotiske kreasjoner :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ja. Jeg håper å få til den første prøveskytingen på søndag. Da børsa er cal.69, velger jeg å starte på volum tilsvarende 75 grain svartkrutt med Pyrodex RS. Og tilsvarende volum haggel. Munnlading er nytt for meg. Det blir spennene å se om skuddbildet blir godt nok på 20-25 meter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...