Jump to content

Nedgraving av innmat/vom


Guest krekkkling

Recommended Posts

Vom ble gravd ned på eiendommen da vi ikke hadde mulighet til å grave det ned/kvitte oss med det i skogen. Nå synes jeg det lukter vondt. Hvor lenge kan sånt lukte? Noen erfaringer med det samme?

Link to comment
Share on other sites

Synes det er rart å. Tenkte at det ville bare råtne og bli til jord, men der tok vi feil gitt. Stanken er ubeskrivelig. Alle jeg har snakket med tar det ut på skogen.og det kommer vi også til å gjøre heretter. Hadde vi vist at det kom til å lukte så fælt, hadde vi aldri gravd det ned. Nå lurer jeg bare på hvor lang tid det tar før det er råtnet og lukten forsvinner. Håper ikke det tar mange mnd?: (

Link to comment
Share on other sites

det er ikke gravd veldig dypt nei..men er endel over. virker som lukten har forflyttet seg utover hele området ved huset vårt. æsj. frister ikke noe særlig å grave det OPP igjen heller; P kanskje like greit å bare la det ligge. må jo bli borte en gang.

Link to comment
Share on other sites

hjelper det med kalk og mer jord over? Ligger på kanskje en halv meter. bare jord. Kommer ikke til der med traktor. Kunne gravd det opp igjen men frister ikke..spyr nesten bare jeg tenker på det: ( lukter ikke rett over der det ligger, men andre steder på tomta..æsj.Hvor lenge kan det lukte ?

Link to comment
Share on other sites

Grunnvann/vannåre på 50cm dybde? Lite plausibelt. Men ei vom som ligger på 50cm dyp, får besøk av overvann én eller annen dag. Ligger det leire nedi der i tillegg, sprer drittlukta seg utover i stede for å bli med nedover. Finn en rabarbrarot og grav ned der vomma ligger. Da får du i det minste mye av den...[sMILING FACE WITH SMILING EYES]

Link to comment
Share on other sites

har ikke kjent noe mer lukt nå. vi stod med spade å hadde tenkt til å grave det opp å kjøre det vekk. :forvirra: men da hadde iallefall lukten sikkert kommet tilbake..og vi kjente ingenting når vi stod rett over. kalket område. så fant vi ut at det kanskje var den skallen som luktet. mulig innholdet av denne havnet i komposten. Ser det er flere spm om lukt på trofeskalle her inne. Den luktet iallefall helt pyton.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...