Jump to content

Z2M-21 to disperse


muck

Recommended Posts

  • 10 months later...
På 13.8.2016 den 11.39, J.E.Hagen skrev:

Ok, lader likt med z2m21... N320 med 1,55-1,60g og 32g bly #6 på tidligjakta på skogsfugl/rype og rugde...skeet choke... Browning med 66cm piper..

Åpner opp en del i min børse,men anbefaler å skyte egne treffbilder...

Hei, jeg stusser litt på bruken av 6er hagl. En av de store fordelene med å lade selv er jo å kunne velge komponenter.  Ift tidlig jakt betyr det for meg 9er hagl. Mer enn stort nok. Jeg bruker 36g. ?

Link to comment
Share on other sites

36g #9 er over 600 haggel! Totalt unødvendig på matvilt spør du meg...

er ikke så glad i å spytte hagl.... skøyt noen duer sist sesong med #9 24g og det begynner å bli mye hagl allerede der...

fordelen med å lade selv er jo nettopp å skreddersy patroner til sitt bruk...

#6 hagl holder også til en tiur på 35m+ noe det kan bli i kampens hete... der begynner #9 hagl å bli tynt... 

IMG_0794.PNG

IMG_1195.JPG

Link to comment
Share on other sites

Ja,her bruker jeg 3/8 choke og har noen choke steg igjen for å åpne opp denne her...  bruker jeg z2m21 disperse og 32g #6 evt #7,5 har jeg det bilde jeg vil ha på 15-25m.... justerer evt litt med choke...syns fortsatt #9 hagl er litt for dårlig med tanke på at det er tiur jeg helst vil ha... fordelen med å bruke #6 og #5 for meg er jeg kan bruke dette til alt vilt jeg jakter med god dekning,bare ved å bytte choker...

lager noen 28-30grammere også og disse er som regel til due/kråke med # 7.5 hagl... 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...