Jump to content

Gualandi wad


bob64

Recommended Posts

Jeg har noen gamle wads, og skulle gjerne kjøpt flere, men ser jo at de i dag har en annen betegnelse. Det står 5 i bunnen til haglkoppen, og det er ca 14mm fra bunnen av koppen ned til kruttet. Er dette da en Super G BRG14 ? ligner veldig. Noen som kan hjelpe?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har prøvd å få noen til å importere Guilandi wads, men så langt ikke lykkes. Veideshop.no har derimot begynt å ta inn B&P wads (Baschieri & Pellagri) av typen Z2M til relativt fornuftig pris. Jeg har brukt disse mye og er godt fornøyd. Med Z2M21 lader jeg det meste fra 32-38g avhengig av hvor mye krutt-typen bygger i patronen. Z2M24 er best egnet til lette ladninger 28-32g. Wadene setter fine skuddbilder og skytter litt jevnere enn Guilandi (sg) som skyter tettere i midten. Z2M wadene gir også mindre trykk enn sg wadene.

Hva har du tenkt å lade?

 

J.A.

Link to comment
Share on other sites

Handlet fra Siarm... raskt og greit. Nå må jeg finne forhandler av hylser. Er det slik at hylser uten primer også er problematisk å kjøpe over dammen? Fikk beskjed fra en forhandler i Sverige at han ikke kunne sende til Norge... men det var kanskje hylser med primer han mente?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

BPI skal ha uprimede hylser, Cheddite 12/70 og Jetcarrier kan sende hylser uten primers.

Det står på deres hjemmeside, og de vil bli sendt med båtfrakt.

 

Jeg har ikke kjøpt fra USA, men jeg mener prisen, med frakt ble tilnærmet lik de Beco Trading AS har.

 

De gangene jeg har kjøpt, har jeg kjøpt mine i Danmark, Cheddite med primers til Dkr 99,- (Skov i Bording)

Men jeg foretrekker å hente hylser fra leirduebanen.

I mitt område brukes det mye bra hylser (Cheddite T3 og T4) så tilgangen er super.

 

Ehh.. lageret mitt begynner å bli meget stooort :shock::mrgreen:8)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også gode resultater med engangsskutte Cheddite hylser fra leirduebanen. Lader dem en gang og kaster dem. Tilgangen på slike er ubegrenset :lol: Det er viktig å sortere hylsene. Ikke plukk hylser som har ligget ute i regnet eller er bulket i en eller annen halvautomat. Det er også forskjell på plasten i hylsene. Noen er det lett å få fin krymp på, mens andre ar mykere og krympen siger lett ut etter litt lagring. Derfor går jeg alltid over hylsene med en crimp finisher (Gaep, OMV e.l.). Da unngår man at krympen siger ut og svekker patronens prestasjoner (hastighet/trykk).

 

J.A.

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som skall reser till stockholm framöver så kommer jag nog beställa grejer fr siarm , mycket 16 kal grejer förstås och även kansk lite tändhatt och hylsor

 

erbjudandet gäller de jag " känner " sen förut .

 

/ P

 

Passerer Stocholm på mandag, men det er kanskje lite tidlig mtp bestellning. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...