Jump to content

HJORTEJAKTA 2016


Hjortetrekk

Recommended Posts

Datoen viser 23.05.2016. Altså berre 102 dager til hjortejakta starter. Vi har dårlig tid folkens!! Mykje bør ordnast før den tid. Saltsteinen må komme på plass i terrenget for å få dyra over frå naboen, dørhengsler til jakthytta må smørjast, dei fyrste treningsskota må skytast og ny ammo må testast. Det var det eg kom på i farta :D

 

Kva meir??

Link to comment
Share on other sites

Datoen viser 23.05.2016. Altså berre 102 dager til hjortejakta starter. Vi har dårlig tid folkens!! Mykje bør ordnast før den tid. Saltsteinen må komme på plass i terrenget for å få dyra over frå naboen, dørhengsler til jakthytta må smørjast, dei fyrste treningsskota må skytast og ny ammo må testast. Det var det eg kom på i farta :D

 

Kva meir??

 

 

Ser du skriver saltstein.

 

Har prøvd å sette ut saltstein men har ikke fått dyra til å gå på disse. Hvilken type stein setter du ut?

Link to comment
Share on other sites

Da var kameraene satt ut å det tok ikke lange tida før det kom hjort, men stusser litt på den ene hjorten. Det virker som om den har arr på begge sidene.

23b443bf680e1c3e21db7e5f35d9d954.jpg

 

Den andre siden:

8fb335cdbb66f770db0493d9335935a8.jpg

Hva er det som kan ha skjedd? Kan det være rovdyr isåfall hvilket.

 

Takker for tips om hva som kan ha skjedd.

 

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jeg reiser på hjortejakt hele uke 37 sammen med gode kollegaer. Vi ligger på en seter midt i terrenget hvor vi koser oss med god mat, drikke og latter når vi ikke jakter. Vår jakt er basert på postering kombinert med noe drivende hunder.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det begynner og rykke i avtrekksfingen no, godt tegn fram mot jakta :D Ser ekstremt fram mot årets jakt. Ser ut til at det er god bestand her enda med mykje koller/kalvar/ungdyr. Har sett ein stor bukk med flott gevir og noken småbukkar og :) Pluss dyr langt til fjells når eg har vært og fiska.

20160715_230043_zpsciwpjezf.jpg

Link to comment
Share on other sites

kjekt å sjå at folk brukar tid før jakta til å sjå ka som er av dyr! kikring å viltkamra gir oss en stor fordel før jakta starta til å vete kor det er dyr, ka dyr som er der osv. mange nok jegera som ikkje ser etter hjorten før jakt start, å blir sjokkert når dei ikkje ser dyr der dei plaffa ned fleire vokse dyr i fjor....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Her er vi godt igang med forberedelsene til jakta! Har hogge ut 4 nye postar, og sett opp jaktstige på 3 av dei. Samt laga ei lita jaktbu som skal stå på ein open plass, for å gi sjul frå både hjorten, og ikkje minst regnet. 2 viltåkera er også på god veg :D

Mykje å gjere iår, men håpar at åkerane kan hjelpe til at vi slepper å jage så mykje på hjorten, og heller ta den på postering. Bilder kjem...

 

Når det kjem til det om dyra kjem tilbake år etter år på del samme plassane er ikkje rett her hvertfall( misforstå meg rett, dei kjem der i berre i mindre grad) Ein grunn til at vi lagar så mange nye postar. For nokre år tilbake blei det skote mengder med dyr på bøen her om morgenen etter det blei lyst, men etter nokre år beggynte hjorten å trekke vekk frå bøen tidlegare og tidlegare. No går den opp igjen i skogen så tidleg som kl 4 på morningen :(

Link to comment
Share on other sites

Hei hjortejegere.

Jeg trenger råd!

Jeg har et mikroskopisk vald som gir meg fire hjort på tre år. Mesteparten av terrenget er fritt for hjort (men mye rådyr, som er det jeg egentlig jakter) men en liten flik består av et jorde der hjorten beiter på natta (måneskinns"jakt")

 

Som dere kanskje ser skriver jeg jakt i anførselstegn, jeg ser det mer som at jeg har anledning til noen rolige netter med mulighet for å skaffe litt kjøtt....men i valget mellom det og ingenting er jo valget enkelt.

 

Problemet i fjor var at jordet ble brukt til hestebeite til langt ut på høsten. Resultatet ble at det ikke kom noe hjort (ingen spor, ingen på viltkamera...) I år har jeg avtalt med hesteeieren at hun skal skjerme deler av jordet etter 1/8

 

Her kommer spørsmålet: om hun skjermer det fra 1/8, vil det da bli attraktivt beite for hjorten i okt-des, eller burde det vært slått en gang etter 1/8 slik at det kommer ettervekst?

 

mvh

Chr M

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fikk has på en liten 4 tagger idag. Da jeg kom frem til fallet så jeg at den kun gikk på 3 bein.

Ene framfoten var brukket rett under nederste ledd. Klauven, som forøvrig var vokst til nesten dobbel lengde,

hang, og slang i bare sener, og skinn.

Dyret må ha lært seg å kompensere, for det gikk unna før den stoppet på plystring, og bang.

La ikke merke til noe unormalt før jeg kom frem. Dette skjedde i skogen, og da skjer ting fort...

Link to comment
Share on other sites

Har sett koller og kalver her - men de kommer etter forsvarlig skytelys og går mens det fremdeles er mørkt. Bukkene har nok tilhold i høyden fremdeles. Dagtemperatur på 15 grader og det kan også skape problemer for slakt som må henge fordi kontroll av hjerner kan ta noe lenger enn først forespeilet. Dersom vi må kassere hele slakt i påvente av testresultat vil vi da sleppe å betale fellingsavgift for de dyrene?

Link to comment
Share on other sites

Hjortejakta 2016 er foreløpig satt på vent. Når gradestokken er like mykje over 20+ som under, då får det berre vera. Men eg kjenner at kroppen ikkje har godt av denne ventinga! Men når eg ser på alle som skriv innlegg på sosiale medier og allerede har jakta lenge, kordan tar de vare på kjøtet? Har alle kjølerom??

Apropos sosiale medier, eg synest det er synd at så mange har hoppa over frå Kammeret til fjesboka. Ein skulle tru at det var det same kor ein les om ka dyr folk har skote, men det er ikkje det. Det er meir utdjuping om jaktsituasjonane her, meir historie fram til skuddet. Sakna det.

 

Tildelinga i valdet mitt har gått vesentlig ned dei siste 2 åra, og med rette. Hjortebestanden har gått kraftig tilbake, den er nå på eit nivå kor det krevs innsats for å få dyra. Omtrent slik det var for 30 år sia. Eg skyt berre dyr i skogen, kunne nok plukka dei lettare på bøen. Men det er nå ein gong den jakta eg likar best. Nokon lika mora og andre dottera, og nokon begge to!

Link to comment
Share on other sites

Skaut årets første hjort 08.09 :) Det blei ei fjorkolle på bøen.

Det blei blod dåp for mauseren og, første viltet eg har felt med den :D Kolla vegde 52kg :)

Resized_20160907_213854_zpsnwnynouk.jpg

 

Pappa skaut ein artig 2,5 åring samme kvelden :) 54kg og spesielt gevir.

Resized_20160907_215615_zps813ixzak.jpg

 

Så på Lørdag 10.09 var eg heldig og fekk ligge på post. Vi gjekk etter fjorårets liste og eg jagde siste gangen i fjor :)

Trakk ein veldig god post eg har skutt hjort på 3 av 3 gangar men sida ein som var med for første gang trekte høgste posten som er vanskeleg og finne bytta eg med han. Har alltid hatt lyst og ligge der men aldri fått mulighet før no :)

Fann meg ein god plass der eg satt godt i skytestilling. Jaget tok ekstremt lang tid og hadde egentleg mista heilt trua på at det skulle komme dyr. Men 15 minutt før slutt small det litt lenger nede, ein slektning av oss skaut ein kalv. Eit par minutt etterpå kom det ein bukk til meg i full gallopp. Tørte ikkje plystre på den sida det er ein veldig tett post i fare for at den skulle snu så skaut den litt på skrå rett inn i fronten :) Såg det var eit godt treff men den fortsatt videre med god driv. Hjortestien forsvinner opp bak/over meg der og sida eg ikkje ville miste den av synet skaut eg eit skudd i nakken for og avlive den. Då datt den momentant i bakken :)

Her er bilde frå posten min der eg dekka :) Viss ein ser rett over rifla så ligger bukken der.

20160910_125942_zpsgdludsjr.jpg

 

Under meg hadde eg og mulighet til og skyte så hadde ein kjapp kikk ned der i ny og ne.

20160910_125947_zpsuidhxk1f.jpg

 

Bukken hadde dessverre knekt av eine gevirstanga :( Såg ut til at det har skjedd tidlig i vokseprosessen då det såg litt rart ut der, var fleire lag på ein måte. Det var og bast igjen nederst på tappen. Fint gevir på andre sida så den går inn i statistikken som 12 taggar :mrgreen: Utrekna vekt var 108kg så ein plass mellom 100 og 108ca :)

20160910_131253_zpso27dlyfp.jpg

20160910_131241_zpstoob1kwl.jpg

 

Veldig fornøgd skyttar med dagens fangst :D

20160910_130549_zpsfkzg83rn.jpg

 

Brodern skaut ei kolle og ein kompis av meg som var med skaut ein kalv så det blei full uttelling den dagen :)

 

Forrige helg fekk vi og 4 stykk totalt på to små jag. Såg mykje dyr på begge jaga så virkar som det er veldig bra med dyr i år :D Har og hørt bukkebrøling for over ei veke sida så brunsten er nok på gang snart. Håper det kjølnar litt, virkar som det er det siste lille som skal til før bukkane er i full gang.

Ny runde på kommande Lørdag!!!

Link to comment
Share on other sites

Volvobrage skrev:

"Bukken hadde dessverre knekt av eine gevirstanga :( Såg ut til at det har skjedd tidlig i vokseprosessen då det såg litt rart ut der, var fleire lag på ein måte. Det var og bast igjen nederst på tappen. Fint gevir på andre sida så den går inn i statistikken som 12 taggar :mrgreen: Utrekna vekt var 108kg så ein plass mellom 100 og 108ca :) "

 

Synd når ein fin bukk har ødelagt deler av geviret, det hadde vorte eit flott gevir om det hadde vore heilt. Den nest største hjorten eg har skutt hadde brekt av eine gevirstanga rett over øyetaggen. Blei litt skuffa då kan du sei!!

Link to comment
Share on other sites

Synd når ein fin bukk har ødelagt deler av geviret, det hadde vorte eit flott gevir om det hadde vore heilt. Den nest største hjorten eg har skutt hadde brekt av eine gevirstanga rett over øyetaggen. Blei litt skuffa då kan du sei!!

 

Ja det er veldig synd. Spesielt så tidlig i jakta!Har ein 12 taggar til som er knekt av nesten heile stanga på, men det var etter brunsten så den hadde nok fått gjennomgå skikkeleg.

 

Uansett skal eg ta vare på geviret :)Det er eit kjekt minne! Det ligger framme i dalen til rensking, så varmt som det er no burde det være klart om ein månad ca.

Link to comment
Share on other sites

Her er ein bukk som blei skutt på Lørdag :) Broderen skaut og ein 2,5 åring på post :)

20160924_142726_zpsgpcjyods.jpg

 

Skyttar og bukk :)

20160924_142835_zps1s9lpj45.jpg

 

Han endte sine dagar rett atmed brunstgropa han mest truleg hadde begynt og bruke no :)

20160924_143654_zpsxx4lc8sw.jpg

 

Skaut som sagt ein spissbukk på mandag :) Satt her og venta, beite lengst framme i dalen. Brølte tre, kansje fire bukkar lenger framme og ein oppi lia litt heimafor meg. Den kom nærmare og nærmar uten at eg såg den. For og unngå overaskelsar fant eg ut at eg skulle gå heimover i skumringa :P Når eg kom opp i vegen kom det ein bukk med stort gevir travande heimover vegen!!Skvatt litt til når den såg meg, kom litt nærmare og svinga av vegen og opp i skogen. Kom på kolle og spissbukken når eg sneik meg heimover til bilen.

20160926_191432_zpsrpih99kh.jpg

 

Her er eg komt fram igjen med traktor for og hente spissbukken :)

20160926_204521_zps8fslvdeo.jpg

Link to comment
Share on other sites

Felte en fin kolle for ti dager siden. Hengte dyret på en lokal kjøl.

Slaktet så meget pent ut.

Har partert dyret i dag :-( :-(

Jeg har gjennom årene partert mange 100 hjort. Men dette er det verste jeg noen gang har sett.

Dyret var skutt med 165gr Oryx i cal 308W.

Skudd inn i bakkant av bog venstre side og ut i bogblad på høyre side .

Begge bøgene var totalt blodslått og oppdrevet. Mye blod i begge sider av dyret. :evil::evil:

Er det flere som har denne erfaring med Oryx i 308. Jeg har skutt elg med Oryx i 180gr. og det har vært pene slakt.

Link to comment
Share on other sites

Oryx er så bløt at det er tragisk. Har skutt 15-20 dyr med Oryx i håp om at det kun var tilfeldig, men alle dyra var like jævlig blodslått. Tror det er den største drittkula man kan bruke på jakt hva kvalitet på slakt angår. Den dreper godt, men hva hjelper vel det?

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Enig med Knut Erik her. Det er for meg eit mysterium at oryx-kula er så populær blant norske storviltjegera. Det er samme dritten som Federal fusion. Kva hjelper det at den er lodda når den likevel eksploderer og ikkje ekspanderer :roll:

 

Tør nesten påstå at det meste er bedre enn denne kula. Den burde bytte navn til V- max :lol:

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring med fusion og oryx er ikke det som blir beskrevet overfor. Men skuddplassering har mye å si, mer enn ofte varierende kuletype tilsier. Utfordringen ligger i å ha 100% sammenlignbare resultater, og det å konkludere ut fra statistikk krever et veldig høyt antall skuddtilfeller under sammenlignbare forhold. (F.eks treffer du et ribbein vs imellom på inngangshullet - kan gi forskjellige resultater)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jeg passerer snart 400 felte hjort. Har skutt med veldig mange kuler og som regel mer enn 5-10 dyr pr kule. Det er kun 1 kule som laga like mye suppe av slaktet som Oryx, og det er Accubond Longrange. Ellers har mange kuler gitt gode fine slakt, skutt samme sted i dyret som Oryx, fra samme våpen og avstand, men kun Oryx og Federal Classic har fått meg og grunneieren til å måpe. Har nå gått over til homogene kuler, og planen er å skyte noen hundre dyr med disse.

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

prøv sako super hammerhead 150grs/9,7grams i 308win! har skutt 3 hjorten sjølv med dei skota no, faren min har skutt eit par og no! skaut med barnes vor-tx i 150grs/9,7grams kule, men dei er altfor harde og hadde for mykje rikursjett med dei og bare gjennomskytning, og det er ikkje så bra når vi jakter mykje med hund på både hjort og elg. reinsdyrjakt jakter vi ein del og, og med tanke på med mange folk i fjellet, også blir det gjennomskyting og rikursjett, så er dette ei regelmessig ei farlig kule. så no har me prøvd ut sako sine skudd litt, og der står oftest igjen i skinnet på andre sida og ikkje så altfor mykje ødeleggelse av kjøtt.

sako super hammerhead 9,7grams annbefales!! :)

Link to comment
Share on other sites

Til tidligare diskusjon kan eg dele at mi erfaring med fusion 308 er elendig!Brukte det ein sesong og hadde blant anna tre dyr samme morning på bøen med gode inn og utgangshol der det var hol i vomba. I eine dyret var heile ribbene fulle i kutt etter kule som splintra seg. Gjekk då over til federal Premium og har brukt det sida :) Utruleg fornøgd med dei skudda!

 

På lørdag var det ny jaktdag :D Eg jagde etter og ha postert helga før. Såg ingenting på jaget dessverre. Brodern gjekk over meg og såg hjort i slutten av jaget. Fant spor på aktivitet i skogen på veg mot postane :D

20161001_122425_zpskx5rx3r6.jpg

 

Nesten på slutten gjekk det to skudd inne på postane. Og deretter to til. Det var skutt to bukkar :) Den siste var rimelig stor meinte skyttar, han hadde trefft litt dårleg på første skudd følte og skutt ett til etterpå. Då datt den ned og blei liggande. Når vi jagarane kom fram og vi skulle finne bukken var den vekke :shock: Gjekk roleg på linje videre frå der bukken datt. Etter 60-70 meter såg eg bukken på mi venstre side, den låg og rista litt så tenkte den var ferdig. Ga beskjed til dei andre og tok på meg hørselvern når bukken plutseleg snudde seg og såg på meg før den raste avgårde i full fart! Det blei total kaving der eg fekk tatt ladegrep og reiv av meg igjen hørselverna idet eg heiv opp rifla :roll: Fekk skutt eit skudd høgt i bogen på den i fart så den datt. Sprang deretter opp til den og ga den eit skudd rett ned i nakken sida den fortsatt låg og heiv på hovet.

Når heile opplegget var over viste det seg og være utruleg flott gevir på den!!Dessverre hadde den knekt eine midt taggen. Bukken var rimeleg stor og, den var nok ganske nært 120kg :)

20161001_125811_zpspu9jtket.jpg

20161001_125936_zpskb3w4yku.jpg

 

Det viste seg at første skyttar hadde rett følelse om første skudd, var treft for langt bak og kun gått i vomba. Andre skudd som gjekk av i fart hadde berre sneia framfoten, sikkert litt sjokk osv som gjorde at bukken datt. Når han såg den datt og blei liggande antok han sjølvsagt at andre skudd traff og. Fort gjort og være uheldig :( Men det gjekk heldigvis bra!

Sida eg var siste skyttar på bukken med dødelig skudd fører eg den opp i protokollen min :mrgreen: Første skyttar hadde null lyst på gevir så det fekk eg med meg heim! Min hjort nr.70 så litt stas og kunne henge den på veggen :D

Eit bilde til av bukken :)

20161001_130119_zpse1kkhajs.jpg

 

Her er den andre bukken han skaut, lite gevir men 13 taggar på det.

20161001_141829_zpswpldabhh.jpg

 

Tirsdag var eg ute på bøjakt, vi hadde eit dyr igjen på "bøjaktkvoten". Låg lenge her og hørte på brøling frå 4-5 bukkar.

20161004_190001_zpsohgrxrfm.jpg

 

Bestemte meg då for og prøve og få dei i siktet istedenfor og gå for fangst :) Vi skyter ikkje store bukkar på bøjakt så det var kun for moro skyld. Såg først kolle og ein bra bukk som sprang over vegen 300 meter lenger framme når eg sneik meg framover. Så kom det ein flott bukk ut på eit opent beite ca 300 meter fra meg. Gjekk rett mot meg og brølte og busta seg, vanvittig tøft!

Når den var på ca. 80 meters hold bestemte eg meg for og kapitulere :P Sneik meg heimover mot bilen.

Ca. 100 meter frå bilen sto det kolle og kalv på eit beite. Sikta lenge på kalven som sto framfor kolla før den til slutt stega fram og stilte seg med breisida til :) Zeissen med opplyst retikkel er heilt fantastisk i skumringa, null problem og skyte :) Kula gjekk inn rett bak bogen der eg sikta men skeia mest truleg litt oppover og tok ryggen på kalven. Datt rett ned i smellen :) Hjort nr.5 for meg i år :)

20161004_194550_zpsjxyacza0.jpg

 

Godt lungetreff :)

20161004_205146_zpsgjekrlog.jpg

 

Ferdig slakta :) Bukkekalv som vegde 27kg.

20161004_230030_zpslhj2263h.jpg

20161004_230039_zpskjurcafu.jpg

 

Så ett stemningsbilde frå suppekoking igår :mrgreen:

20161005_171041_zpstiffzmtg.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg passerer snart 400 felte hjort. Har skutt med veldig mange kuler og som regel mer enn 5-10 dyr pr kule. Det er kun 1 kule som laga like mye suppe av slaktet som Oryx, og det er Accubond Longrange. Ellers har mange kuler gitt gode fine slakt, skutt samme sted i dyret som Oryx, fra samme våpen og avstand, men kun Oryx og Federal Classic har fått meg og grunneieren til å måpe. Har nå gått over til homogene kuler, og planen er å skyte noen hundre dyr med disse.

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

 

 

Mitt Oryx-mysterium er litt meir samansett. Eg slutta å bruke 180-grainsversjonen i .30-kaliber, etter ein del rare resultat - sjølv i moderate ladningar frå ei .308 win. Men 8 mm-versjonen (196 grain) har oppført seg eksemplarisk i min 8X57 IS, og gitt nesten utelukka fine slakt. Utgangshastigheit har vore omtrent lik for desse to oryx-versjonane.

 

Så til det rare: Eg har også brukt kula ein del år i kaliber 7X65 R (156 grains), og då med ein betydeleg høgare utgangshastigheit enn dei to ovannevnte. Då skulle ein kanskje tru at resultatet blei verre - ikkje betre, dersom problemet kun handla om at kula er for mjuk. Men her har eg utan unntak hatt superfine slakt, på alt frå 70 til ca 200 meter.

 

No er mi erfaring basert på færre dyr enn dine, men nokre ti-20-talsdyr har det no blitt med kvar av variantane over. Så for meg verkar det som Oryx først og fremst har eit problem med kulekonstruksjonen i .30-kaliber. At ein kuletype vil ha ulike eigenskapar når ein ser på kor forskjellige dei framstår i ulike dimensjonar og ulik vekt, er vel ikkje usannsynleg?

Link to comment
Share on other sites

Var framme i dalen ein kveld og kikka litt når eg såg ein bukk som låg og slappa av. Låg heilt i ro og såg på meg sikkert 15 minutt, hunden bjeffa litt på den og eg gjekk att og fram og surra. Var ikkje antydning til at han reiste seg.

For fram dagen etterpå for og sjekke at han ikkje var skada og låg der enda. Bukken var vekke men fann ein død kalv på bøen. Var ei enorm ørn der og mykje ravn og kråker som forsynte seg av den.

20161007_171659_zpsbbymbjml.jpg

 

Den var ikkje blitt heilt stiv enda sjølv om den var kald så har nok dødd iløpet av natta. Fant eit hol rett bak bogen som minna veldig om stanging. Fann ein bukk for noken år sida med akkurat samme hol og plassering berre at han hadde tre hol. Det var ikkje utgangshol så trur ikkje det er kulehol. Lungene var heller ikkje skada på samme måte som etter skudd. Ser for meg innpåsliten/i vegen kalv som får ein dytt frå ein bukk som vil ha kolla for seg sjølv.

20161007_171748_zps4f48ymfh.jpg

20161007_172008_zpsdq4kxqe3.jpg

 

Bukken eg skaut forrige helg er ferdig kokt, tenkte dele to bilder av resultatet :) Manglar bleiking, trur det blir veldig bra til slutt :)

20161007_200724_zpsenohuecm.jpg

 

Her er bukken eg skaut i fjor til venstre, den er klar til kapping og bleiking og :) Har nasebeina, dei skal limast på. Mistenker at noken har trakka på den mens den har låge på løa og knekt dei av...

20161007_213910_zpslezgjd4t.jpg

 

Lørdag som var fekk vi 6 hjortar totalt! :) God fangst på 13 mann. Eg skaut ingeting men såg totalt 6 stk så veldig spennande dag på fjellet :)

20161008_113659_zpsipzgkz8o.jpg

 

Ein av to spissbukkar som naboposten min skaut :)

20161008_141327_zpsu68va2zj.jpg

 

Litt til venstre for tjønna der var neste post, han skaut ein 2,5 åring og to spissbukkar :) Spissbukkane kom ilag etter at jaget var så godt som slutt, eg sto der eg tok bilde og følgte med på heile seansen.

20161008_141332_zps9ttf7fmt.jpg

 

Utsikt over "fossedalen"!

20161008_143223_zpswx3kudvz.jpg

 

Spissbukken eg, pappa og brodern slakta og bærte heim igjen :)

20161008_143904_zpsin2wsggu.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Oryx er så bløt at det er tragisk. Har skutt 15-20 dyr med Oryx i håp om at det kun var tilfeldig, men alle dyra var like jævlig blodslått. Tror det er den største drittkula man kan bruke på jakt hva kvalitet på slakt angår. Den dreper godt, men hva hjelper vel det?

 

Har egentlig hørt begge deler om Oryx, både at den ekspanderer alt for raskt - og at den ikke ekspanderer overhode. Det var vel også en Oryx som var involvert i en episode i Bodø for en del år tilbake, der kula gikk rett gjennom elgen som en helmantel og endte opp i et gartneri (viltnemda var vel utkalt, uansett litt tvilsom bakgrunn - men dog...).

Snakket senest på fredag med en kar som hadde skutt en hjort med oryx i 9.3 som hadde opplevd at hjorten sprang LANGT med et knalltreff, der en på slaktet kunne konstantere rimelig sikkert at kula ikke hadde ekspandert (kula ble selvsagt ikke funnet).

 

Kan synes som at den er veldig variabel...

 

Har prøvd kula selv i 6.5x55 og valgte å gå tilbake til mega etter en sesong, ettersom jeg syntes det ble mye klass og enda dårligere skuddreaksjon og lengre fluktavstand enn med mega, selv om mega er ei konvensjonell kule til halve prisen minst. Mine erfaringer er dog fra rådyr og elg, men jeg skjøt senest forrige fredag ei elgku på 211 kg med en Mega fra ei rimelig kort 6.5-pipe. Gjennomskyting bak bogen. Selv om den ikke gav noe som helst skuddreaksjon, er jo rekylen så liten på 6.5 med demper, og lyden av anslaget såpass markant at det er liten tvil når skuddet sitter der det skal. Er jo bare å ta seg tid... Sånn har det stort sett vært med alle elgene jeg har skutt med denne, de senker bare ørene et par centimeter og rusler i vei og blør ut (eller inn...)

 

Jeg er vel for så vidt også enig i at det nok finnes mange betydelig bedre valg enn Oryx. Sånn sett har jeg hørt veldig mye bra om Sako Hammerhead/Super Hammerhead, men det virker som om det er ganske få som bruker denne. Og en annen sak er at den nye Naturalis-kula (med boattail og mer aerodynamisk utforming generelt) sannsynligvis har tatt det virkelige steget, uten at prisen er helt avskrekkende.

Link to comment
Share on other sites

I 6.5x55 kva kule vil du anbefale der, lader selv. Er til hjort, veit Ikkje om du vil anbefale samme til elg og.

 

Nå er ikke spørsmålet rettet til meg - men om det så hadde vært ville jeg anbefalt Nosler AccuBond 140 grain. Den dreper hjort så den dreper elg :winke1:

 

ok takk for tipset. Har lest litt på nettet men det er mange ulike erfaringa ser eg. Rifla mi har litt kort løp ca 47 cm, det spelar vel og inn. Hadde kanskje tenkt litt på partition eg. Mangla jo boattailen til accubonda da men får det vel til likavel. Skaut ein hjort i fjor med denne kula (partition fabrikklada) på ein 60-70 m ca. Hjorten stod heldigvis heilt i ro etterpå men eg såg at den skaut litegrann rygg så kula var litt langt bak. Satte så snart eg kunne ett skudd til og da deiste den i bakken, heldigvis. Hadde det vært dårligt lys så hadde eg hatt eit problem hadde ikkje sett ein ting etter skudd nr 1. pga muningsflammen. Lærdommen får vera halda lengre framme, trur at det er lett å ubevist skyta for langt bak pga ein vanligvis skyt på blink og da skal ein sikta i midten, har lurt på om det er utslagsgivande på dyr og dersom ein ikkje er obs på det.

 

Men tilbake til kula, i dårligt lys vil det vel vera ein fordel at dyret dett fortast mulig partiton splintra vel lett, iverfall framste delen og burde i så måte vera brukande?

Link to comment
Share on other sites

Då er photobucket tilbake igjen, enn så lenge vertfall :P

Begynner med bilder frå 15.10. Ein slektning frå stavanger som jaktar hos oss var med for andre gang :)

Han skaut først denna fine bukken på veg til post. Lurer på om det kan være ein gammal bukk?Store, grove rosenkransar og bukken var vanvittig kraftig og kort i skallen. Tatt ut noken tenner som skal inn på analyse eingang eg sender inn :)

Bukken hadde ti taggar, mangla issetaggane :)

20161015_101146_zpsu7qrmvqu.jpg

20161015_101155_zps9rd5jsl2.jpg

20161015_145736_zps3naa89d6.jpg

 

Fornøgd skyttar på slutten av dagen :D

Screenshot_2016-10-15-18-50-26_zpsfudjsxwp.png

 

Eg jagde og på veg fram mot postane gjekk eg forbi denna bukken som nederste posten hadde skutt :) Ein fin bukk det og!

20161015_122250_zpscgigodwb.jpg

 

Når vi var nesten framme på jaget fortsatte noken fram til fremste postane mens eg kryssa elva og gjekk over på andre sida. Plutseleg kom det kolle og kalv springane 50 meter bak meg. Dei sprang rett på slektningen vår som var på post og han fekk skutt begge to :D

Her er bilde frå posten hans, kolla ligger i elva :)

20161015_134621_zps6lm5ijuw.jpg

 

Kalven var ikkje like lett og sjå :P

20161015_135209_zpso38h8j5u.jpg

 

Fornøgd skyttar nok ein gang :P

20161015_135817_zpsdsc8cdj9.jpg

Link to comment
Share on other sites

Så til lørdag 22.10 :) Då skulle eg på post. Sist gang eg låg på post i detta jaget var i 2012, då hadde eg samme post og skaut 3stk :D

Så hadde gode forventningar til dagen :) Sjølv om ein aldri veit med jakt!

Her er bilder frå posten.

20161022_111115_zpsj3neodzu.jpg

20161022_111108_zpsd1orbdt0.jpg

 

Det blei ein fantastisk dag denna gangen :D Kom kolle og fjorkolle rett på meg fra skogen rett fram på første bildet. Skaut først fjorkolla sida eg var usikker på om det var kalv eller ikkje. Den datt i smellen :) Trur ikkje kolla oppfatta kor lyden kom frå så den kom springande mot meg og snudde nedover når den var komt ganske nærmt. Fekk stoppa den opp og skutt den og :) Den sprang noken meter før den datt. Etter noken sekund tok den hove opp og låg og stirra så skaut den i hode for og avlive den.

Her låg eg oppå steinen, med knea i bakken. God skytestilling med sekken som annlegg :)

20161022_131601_zpsdcnpk8xs.jpg

 

Kolla var veldig stor! :) Ingen jur på den så trur ikkje den har hatt kalv i år.

20161022_133340_zpsp7c3khmq.jpg

 

Fjorkolla var og stor, er nok fjorårets kalv til kolla :) Skaut den rett inn i fronten, ser inngangsholet på bilde.

20161022_133832_zps6p6cz72b.jpg

 

Litt etterpå hørte eg tydelege lydar nedaifra og låg klar for at det skulle komme hjort opp skaret på bilde to. Lyden kom nærmare og nærmare og plutseleg seier naboposten på radioen at det kjem ei kolle bak meg :P Det er minuset med elektroniske hørselvern, sliter med og plasser lyden heilt nøyaktig. Den kom cirka 10 meter ifrå meg men sprang så fort så hadde ikkje sjangs og skyte. Heilt på slutten av jaget kom det kolle og kalv over kanten framfor meg og sprang ein runde før dei for tilbake.

Alt i alt ein fantastisk dag! :) Det blei og skutt to bukkar heilt fremst i jaget så det var tungt og få alt ned igjen.

Den eine hadde spesielt gevir, legger ved to bilde av dei :) Lurte på og prøve og få tak i noken tenner frå denna og, hadde vært artig og visst alderen på den!

DSC02437_zpsjgtohtkf.jpg

DSC02446_zpshq94zgim.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...