Jump to content

MagnetoSpeed Tools v1.1


350 Rem mag

Recommended Posts

Hei, da er v1.0 ferdig programmert. Dette er en macro fil i excel format.

Programmet er testet med MagnetoSpeed v2 og v3 og fungerer som det skal.

 

Funksjoner:

* Importerer csv filen til excel arket.

* Komma separert format, konverteres automatisk slik at alle verdier flyttes til egne celler.

* Du bestemmer navnet på fanen dataene lagres i.

* Dataene får rammer for hver ladning samt bakgrunnsfarge i cellene.

* Du kan velge om du vil legge til kolonne for ladedata med innlagte parametre. (Kule/krutt etc.)

* Du kan velge fet/normal font.

* Programmet har Auto Update funksjon for oppdateringer.

 

All info om hvordan du går frem for å installere programmet ligger i fanen "ReadMe"

 

DownLoad: http://www.weatherby.dk/downloads.php?do=file&id=45

 

Lykke til!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Finnes det noen mulighet for å få tilgang til koden? Skulle gjerne ha lagt til noen funksjoner;)

 

Nei, desverre. Koden har jeg brukt en god del tid på, så den ønsker jeg ikke å frigi. Noen av disse funksjonene har jeg skrevet tidligere i VB6, som jeg har konvertert til VBA.

Men, det er bare å komme med ønskene så kan jeg se hva jeg får tid til å programmere. :D

Link to comment
Share on other sites

Interessant.

 

Jeg ser at jeg er altfor dårlig til å ta vare på dataene fra magnetospeed. Mine "rutiner" består i å legge inn ladningene i et excelark samtidig som jeg lader. Excelarket felter for og manuelt legge inn data fra magnetospeed men dette glemmer jeg ofte bort (kjedelig, kan utsettes). Tenker at utfordringen med programmet ditt i praktisk bruk er at også dette krever manuell input ift parameterne i kolonne "E". Har derfor et forslag som muligens (ihvertfall for meg) vil øke brukervennligheten.

 

Hva om du legger opp dette slik at all info for parametere i "E" lagres på enkeltlinjer etter et bestemt oppsett på et eget regneark. Hver linje gis et fortløpende linjenummer. Under skyting føres som vanlig logg over hvilken serie som tilsvarer de forskjellige ladningene. Ved en passende anledning etter endt skyting åpnes .csv filen og "Series" nummeret byttes ut med linjenummeret som tilsvarer den aktuelle ladningen. Press play og log genereres.

 

Du burde forøvrig også legge inn parametere for rifle, kaliber, løpslengde, friflukt og snurr i kolonne "E". For oss ordentlige nerder hadde det også vært kjekt med plass til data fra quickload. Tenker da på fyllingsgrad, teoretisk v0 og teoretisk trykk.

 

Bare mine tanker altså. Ble litt inspirert til å skrive en liten macro gitt..

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...