Jump to content

Etterlysning - Bortkommet Remington 700


jjrckd

Recommended Posts

Den 25.12.13 kjørte jeg fra østlandet til vestlandet med fullastet bil. I takboksen lå det blandt annet en Remington 700. Ved stopp i Stavanger var takboksen lukket. På Rennesøy (25km utenfor Stavanger) blir jeg stoppet av en medtrafikant og gjort oppmerksom på at takboksen er åpen. Blandt det som mangler er rifla. Ettersom det på den gjeldende dagen var storm så regner jeg med at takboksen åpnet seg et sted mellom utgang av byfjordtunnelen og mastrafjordtunnelen (altså på Sokn eller Mosterøy for de som er lokalkjente) ettersom dette er et ekstra utsatt område. Rifla lå lagret i en svart våpenkoffert. Politi ble varslet umiddelbart og leting igangsatt uten hell.

 

Lang historie gjort kort. Hadde avskrevet det hele inntil jeg nylig fant ut at rifla fortsatt står registrert på meg og tar opp plass i min våpengarderobe. Har derfor funnet ut at det er på tide å få tilbake rifla. Begynner her på kammeret og vil etterhvert utvide etterlysningen til diverse våpen/jakt relaterte sider på FB.

 

Først. Hvis du er i besittelse av rifla eller vet hvem som er det så gir jeg en frist frem til 10.04.16 for å returnere rifla anonymt og uten konsekvenser. Dette kan enten gjøres ved å kontakte meg her på kammeret eller ganske enkelt ved å sende rifla til:

 

Ryfylkeøyane lensmansskontor

Rygjabøveien 6

4160 Finnøy

 

For å gi nåværende urettmessige innehaver av rifla et insentiv til å gjøre dette følger jeg opp tilbudet med følgende. Den første som tipset som fører til at politiet kan hente rifla hos nåværende urettmessige innehaver vil bli belønnet med 3000kr. Tipsene mottas fra og med i dag så her er det førstemann til mølla. Gjør oppmerksom på at ingen tips blir overlevert til politiet før 10.04.16 så hvis urettmessig innehaver selv ordner opp innen den tid så blir det ikke utbetalt dusør og ingen av tipsene vil bli videreformidlet til politiet. Hvis jeg får flere troverdige tips som ikke fører frem (urettmessig innehaver kvitter seg med rifla) betaler jeg fortsatt full dusør til første tipser såfremt jeg klarer å "overtale" urettmessig innehaver til å komme med en uttalelse om hvor han har gjort av rifla slik at jeg kan få denne fjernet fra min våpengarderobe.

 

De som kjenner til denne saken vet allerede hva det er snakk om men her kommer allikevel en kort beskrivelse av rifla:

Remington 700 ADL med sn 66375xx. Kaliber 308. Løpslengde 45cm. Da den ble borte hadde den en standard ADL stokk men med BDL underbeslag. Var påmontert en Atec Maxim lyddemper og hadde en Swarovski Z6i 1,7-10x42 kikkert. Hadde også påmontert en Voere oppspenner (som en av veldig få R700er i Norge).

 

qs62gw.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...