Jump to content

VILLREINSJAKTA 2016


holmvaag

Recommended Posts

  • Replies 182
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tips til førstegangs villrein-jeger, Hjerkinn Vest

 

Har kort på fritt dyr på Hjerkinn Vest. Var en tur i helga å sjekket området. Startet fra Snøhetta viewpoint å gikk innover Tverrfjellet. Så flere flokker på 30-50 dyr men dessverre for langt unna. Har skjønt at kjennskap til trekkruter og en god porsjon tålmodighet er nøkkelen til en vellykket jakt. Jeg er svært tålmodig, men mangler kunnskap om trekkruter i området.

 

Setter stor pris på tips og råd fra folk som har jaktet i samme område. Hvor er det fornuftig å jakte?

Tverrfjellområdet, eller mer mot Snøhetta? Tenkte gjøre nytt forsøk neste helg/uke med Snøhetta viewpoint som utgangspunkt. Andre tips og råd settes stor pris på.

Link to comment
Share on other sites

Så flere flokker på 30-50 dyr men dessverre for langt unna. Har skjønt at kjennskap til trekkruter og en god porsjon tålmodighet er nøkkelen til en vellykket jakt. Jeg er svært tålmodig, men mangler kunnskap om trekkruter i området.

 

Kjennskap till trekkruter kan nok være bra for å få se dyrene, men det gjorde du jo uten kjennskapen også.

Vil du komme på skuddhold er det ikke noe som heter "for langt unna", det er bare å slenge sekken på ryggen og gå til et punkt der du bergener at dere kan møtes.

Link to comment
Share on other sites

Kjennskap till trekkruter kan nok være bra for å få se dyrene, men det gjorde du jo uten kjennskapen også.

Vil du komme på skuddhold er det ikke noe som heter "for langt unna", det er bare å slenge sekken på ryggen og gå til et punkt der du bergener at dere kan møtes.

 

Jeg har ingen problemer med å gå. Kan gjerne gå langt og lengre enn langt, men de flokkene vi så, hadde totalt annen kurs enn vi hadde. Vi ville uansett ikke ha nådd frem til eventuelt møtepunkt.

Får gjøre et nytt forsøk til helga i samme område som sist. Tverrfjellet og innover Grisungdalen. Satser på bedre hell denne runden :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jakter i Vendalen

Traff på en fyr som skulle inn til ei hytte ved Bjåen, tror jeg det var. Skulle møte 3 andre som allerede hadde gått inn.

Han må ha gått på dyr i tåka, fordi vi så i kikkerten at de kom tilbake for å hente et dyr dagen etter. Eneste dagen med sikt :wink:

Nå skal det sies at fyren var lokalkjent, og antakelig kjenner hvert dyr personlig, og vet hvor de bor..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Takker for støtten karer og ikke minst for at dere abonnerer på kanalen min.

Er flere snutter på gang fremover .....ikke om reinsjakt, men om:

Lokkejakt på rev ( med flere fellinger)

- Kikkertsikte test (nytt spennende sikte på vei inn i heimen)

- Ørretfiske

- Bever (ikke jakt, kun bever)

- Fjellrype

i første omgang

 

Ble litt OT dette da, men det går vel bra det vel.

Vi tålåst.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...