Jump to content

Federal champion 22lr ammunisjon, erfaringer?


høggern

Recommended Posts

Noen som ahr erfaring med denne hispeed ammunisjonen?

http://www.targetsportsusa.com/federal-champion-22-lr-ammo-36-grain-cphp-value-pack-525-rds-745-p-1031.aspx

Den er jo billig iallefall.

 

Var det billig?? 60$ er jo over 500,-. Tett på 1,-/stk. Koster mindre her hjemme. Omtrent halve prisen her i Norge.

 

http://schouvapen.no/produkter/ammunisj ... -hp-525pk/

https://www.google.no/webhp?sourceid=ch ... lr=lang_no

 

Har skutt ca 2000 i 10/22 og der fungerer de utmerket

Link to comment
Share on other sites

Har skutt ett par kasser av de, i forskjellige pistoler og rifler. Lite trøbbel, drifter halvauto rifler og innleggsett godt, men ikke presis nok til at jeg ville brukt dem til presisjonsøvelser som NSF rifleprogrammene. Jeg har primært skutt/trent for dynamisk og da holder de godt mål.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Masse trøbbel i M41'en, men den er jo sær på ammo. 

Kjøpte en sånn bulk-pakk for x-antall år siden, og brukte lang tid på å få tømt den, går ikke sub i rifla, og funker dårlig i  pistolen min, så da er det liksom ikke noe stas uansett om det er hytteplink eller feltstevne.

Link to comment
Share on other sites

22 minutter siden, evert skrev:

Masse trøbbel i M41'en, men den er jo sær på ammo. 

Kjøpte en sånn bulk-pakk for x-antall år siden, og brukte lang tid på å få tømt den, går ikke sub i rifla, og funker dårlig i  pistolen min, så da er det liksom ikke noe stas uansett om det er hytteplink eller feltstevne.

:lol::lol::lol: Rart det at den ikke går sub i rifla de. Da det er høyhastighetspatron :P 

 

1 time siden, odin1899 skrev:

Noen som har peiling om Federal Champion 36 grain i den 525 pakken fortsatt selges her i landet? Hadde en pakke som går grei i min rifle, men er nesten tomt. Schou virker til å være importøren, har sjekket nettbutikken til en del Schou forhandlere men ingen av de selger dette.

Vet Schou ikke har fått inn Federal pga leveringsproblemer etter brann i fabrikk. Men google litt så finner du sikkert noen som har igjen på lager :D 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært på utkikk etter bulkpack med Federal Champion i lange tider. De går helt elendig i en 10/22 Target jeg har, litt bedre i en 10/22 TD, men merkelig nok helt topp i en Hämmerli X-esse. Men de bør ikke skytes i X-esse med original rekylfjær. Da banker man pistolen i stykker, og ender med sprekk i sluttstykket eller knekt sluttstykkestopp på avtrekkerbøylen. Fikk tak i extra power rekylfjærer fra Larry's Guns før de sluttet å sende ut av USA. Med sånn fjær montert veksler ikke pistolen i det hele tatt med CCI Standard, men den går bra med Federal Champion (1260fps).

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
On 7/28/2017 at 2:04 PM, FredrikW said:

Jeg har vært på utkikk etter bulkpack med Federal Champion i lange tider. De går helt elendig i en 10/22 Target jeg har, litt bedre i en 10/22 TD, men merkelig nok helt topp i en Hämmerli X-esse. Men de bør ikke skytes i X-esse med original rekylfjær. Da banker man pistolen i stykker, og ender med sprekk i sluttstykket eller knekt sluttstykkestopp på avtrekkerbøylen. 

What! Dette har jeg aldri hørt om. Eller sett på alle de X-esse jeg har sett gjennom årene både som klubbvåpen og som private våpen.
De fleste her i skytterkretsen har jeg inntrykk av skyter hva som helst på trening type det som er billigst akkurat der og da, f.eks Topshot og CCI. Ulempen med denne ammo'en i en helt standard x-esse er at ca 1 av 50 eller 100 skudd ikke cycler pistolen.
For å unngå dette i konkurranse skyter de flest jeg kjenner enten mini-mag eller Aguila Super Extra som har mer kraft i seg.

 

Men at noen skulle få "banker pistolen i stykker" få "sprekt sluttstykke" eller "knekt sluttstykkestopper på avtrekkerbøylen" har jeg som sagt aldri hørt om eller sett.

 

Men det betyr selvfølgelig ikke at jeg har rett og du har feil. Tvert i mot. Jeg er veldig mottagelig for denne type informasjon hvis du har noe mer om dette.

Noen kilder eller tilsvarende?

For om det du sier stemmer så må jeg utrope en advarsel her i kretsen så folk slutter med denne praksisen som vi har holdt på med her i sikkert 10+ år og kanskje redder en haug med pistoler.

Link to comment
Share on other sites

Bartemannen skrev (4 timer siden):

What! Dette har jeg aldri hørt om. Eller sett på alle de X-esse jeg har sett gjennom årene både som klubbvåpen og som private våpen.

 

Dette fikk jeg beskjed om av børsemakeren til importøren for mange år siden. Må ha vært rundt 2011-2012, da pistolen ble sendt inn nettopp pga knekt sluttstykkestopp på avtrekkerbøylen. Jeg vet det var en del problemer med dette tidligere, og at det også er skrevet litt om det her på forumet, men om det fortsatt er et problem vet jeg ikke. Jeg ble fortalt hvor sluttstykket skal kunne sprekke, men husker dessverre ikke forklaringen i dag...

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...