Jump to content

Varmevest


358 Win

Recommended Posts

Nei.

NOK 1800

7 – 9 timer varmetid

Hvor har du tenkt å lade batteriene?

 

Kanskje ett varmeteppe til NOK 200-300 for gamle frosne damer

som kan plugge seg inn i USB porten på laptopen for litt varme for å spare på strømregninga.

 

NOK 1800 pluss ekstra batterier.

Jeg ville heller brukt pengene på mere ull.

Kanskje en bedre sovepose eller noe.

Folk klarer jo å sove i sovepose i vinterkulda.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Samboeren er som veldig mange andre jenter frossen av seg og blir fort kald på post, og jeg fikk til slutt overtalt henne til å kjøpe seg nettopp denne varmevesten, og det er hun veldig glad for nå.

Den virker utrolig bra, og jeg har selv sterkt vurdert å kjøpe en selv til de ekstra kalde dagene/nettene på post.

 

Den veier veldig lite og er veldig effektiv.

Er totalt unødvendig å fryse på post når man kan kjøpe en slik vest.

Link to comment
Share on other sites

NOK 1800 pluss ekstra batterier.

Jeg ville heller brukt pengene på mere ull.

Kanskje en bedre sovepose eller noe.

Folk klarer jo å sove i sovepose i vinterkulda.

 

Mvh

Jim114

 

når hjernen vår mener at "nå er det kaldt - på tide å gå i sparemodus" og struper blodtilførsel til armer og bein, så ser jeg absolutt nytten i slik varmevest , evt varmesåler.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Eg har ein varmevest fra Pinewood, er ikkje fornøgd,for dårleg varme. Det er 3 varmestillingar,men trenger kun den på det sterkeste,dei andre blir for dårlige,merkar ikkje varmen i ryggen.

Ein kamerat har ein vest frå varmevest.no,han er veldig fornøgd,der er det varmeelement foran og.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Blåser liv i denne tråden igjen jeg...har vel kommet mer på markedet nå :)

Noen som kan anbefale en god varmevest som holder noen timer?

Vi jenter kan jo ha litt «fasong»...er det noen av dem som stretcher slik at vi får den godt inntil hele overkroppen kroppen uansett fasong?

Leser at mange har batteri på venstre brystlomme...blir denne i veien for linksskyttere?

Jeg er slik en himlade stor frysepinn så må vurdere en slik snart :) 

Takker for tips og erfaringer 👍

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har nå tittet på alle alternativene til varmevester.

 

Det ser ut som Pinewood, Dewalt og Milwaukee har dårligste kapasiteten, så de går ut med høye kneløft. 

Da står man igjen med disse tre?:

http://www.varmevest.no/produkt/varmevest/

 

Fremstår som et kvalitetsprodukt. Kan ikke helt fordra den røde glidlåsen.... dessuten så er halsen litt for stor. Tror det blir trangt der for bevegelse og med riktig kinnkontakt om man har både ullundertøy ,ed hals, denne, samt ei jakke med høy hals i tillegg?

 

https://www.heatexperience.eu/norsk/#hjem

 

Vet lite om denne. Den har tilsvarende prestada som ovenstående. Litt bedre farge og krage etter min smak, men stoffet er glatt polyester. Det vil vel bråke litt..?

 

https://www.xxl.no/nevercold-aspen-heat-vest-varmevest/p/1107527_1_style

 

Her står det 600mAh. Det må da være uteglemt en 0 der?? Stoffet på denne ser stille ut, fint for jakt, og er mindre klumpete enn de andre. Dersom batteriet er 6000mAh så frister denne mest.. 

 

Noen flere med erfaring fra disse, eller som kanskje har vært borti flere av de?

Link to comment
Share on other sites

Må ta med Alpenheat å da. De og lager greie varmevester.

Jeg har begge, både Alpenheat og Varmevest.no....holder en knapp på Varmevest sin utgave. Kan også brukes uten at varme-elementene er påslått, ved at det er en form for boblestoff/isolasjon i de.

Snakka med Varmevest.no teamet på Villmarksmessa, var det i år, eller var det i 2016.....husker ikke helt. Nuvel der er serviceinnstillingen på topp

Det som imidlertid er vel så viktig er passformen, som skal være tettsittende OG ikke minst at varmevesten skal sitte nærmest kroppen for å sikre best mulig varmeoverføring. Ikke bra å ha forsvarets brynje under og så varmevesten utenpå. Varmevesten skal sitte inntil kroppen, som nevnt.

Har brukt varmevest i forbindelse med åtejakt og posteringsjakt på rev i årevis. Fungerer helt topp.....varmevest.no best

En jeger som er mett og god og varm er en god jeger, akkurat som HV soldaten. Og motsatt, en jeger som fryser votter og vinter, greier aldri å sitte i ro. Ja nå snakker jeg kun for meg selv.

 

Link to comment
Share on other sites

På 2.11.2017 den 7.18, Kiwi skrev:

De oppgir mye mindre mAh på

batteriene, som vel er den indikatoren vi har på batterilevetid? 

Stemmer det, men du får batterier i mange størrelser som byttes ut, så du kan velge om du vil ha lang eller kort eller i teorien evig driftstid...

Har du batteriverktøy frå samme produsent frå før så slipper du å kjøpe batteri og lader dermed sparer man eindel kroner

Edited by tussehaugen
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har kjøpt meg vest og fått prøvd den. Jeg bruker stort sett str 52.  Bestilte under tvil M/L. Den sitter heeeelt etter utenpå et lag med merino. Det er slik det blir anbefalt. Ellers skulle jeg hatt et nr større. Det er elastisk side i den, så nå sitter den godt slik at man kan ha skjorte og ullgenser utenpå. 

Den varmer ikke veldig mye, men den gir det ekstra med varme som skal til for at man ikke begynner å fryse. Anbefales! 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Krøyp til korset og anskaffet varmevest nå i høst. Ble en fra Heatexperience. Godt fornøyd så langt. Laveste effekttrinn er tilstrekkelig til å holde varmen på post, på sure dager med temperaturer ned mot 0.(med ullundertøy og ei skalljakke utenpå)

Link to comment
Share on other sites

Har ikke peiling på disse vestene, men ser at diskusjonen rundt driftstid / kapasitet kun dreier seg om mAh. Dette er jo ett ytterst misvisende måltall mtp. at batteripakkene kan operere med forskjellig spenning. For å sammenligne epler med epler, så bør alle alternativene regnes om til Wh eller mWh. 

Det er også flere parameter som kan påvirke den opplevde ytelsen, men generelt så er det ganske ukomplisert å lage varme, derfor bør antall watt-timer (Wh) gi ett godt grunnlag for å sammenligne ytelse.

 

Edit: ser at de fleste opererer med 7,4V batteripakker, men som et eksempel, så leveres DeWalt med 20V batteripakke. Når vi først skal sammenligne epler og pærer, så inneholder DeWalt sin 20V batteripakke på 1,5Ah i teorien litt mer energi (30Wh) enn Varmevest.no sin batteripakke som er 7,4V og 4000mAh (29,6Wh).

Edited by psAico
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...