Jump to content

Benelli MP90 s, 32 S&W long, mateproblem


3N38

Recommended Posts

Hadde same problem på min nye MP 90 S brukte Lapua ammo å da ble det roleg i andre enden når eg ringte å klaga.

Ble sendt til impotør for utbedring kom tilbake å da va det borra så det ble kont rundt åpningen av løpet å det hjalp ikkje.

Ingen tips om klemme åpningen på mag den gang så eg retunerte den kjempe våpen å skyte med men på felt må det funke.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
På 2015-10-20 den 9.00, dobrikk skrev:

Flere som har hatt dette problemet med MP90. og løsningen har vært å klem sammen åpningen i magasinet til 6,7 mm.

 

67.jpg

 

Vekker gammel tråd igjen.

 

Var på feltstevne i dag. Våpen (MP90 WC, 2017) pusset, CCI standard ammo. To første standplasser går bra, kommer til nr. 3, mateproblem på andre patron. Og det blir like ille resten av løypa.

 

Har hatt samme problem tidligere, men det gikk over - for så komme tilbake i dag.

 

Så, løsningen på dette skal være å klemme litt på magasinet?

 

Nå var dette mitt 3 feltstevne, og kjenner stressmomentet er noe høyere enn 7F og trening på bane. Har brukt en Maglula T12-LULA i det siste på bane, og har ikke hatt matefeil med magasinet ladet med denne (5-600 skudd). I dag så var det uten denne. Tror jeg skal ta en dobblesjekk på banen for å eliminere kløning i feltløypa.

 

 

Benelli loading problem

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by mteinum
Link to comment
Share on other sites

Var på banen i går (onsdag), fra 1930 til 22:00. Det gikk vel mellom 200 og 250 skudd, ingen feil. Lading denne gang uten Maglula. Jeg får nok skylde på stress og dårlig ladeforhold - skyttervest for feltstevner er på ønskelisten.

 

Fikk forøvrig min første 50serie, det ble faktisk 3 av disse samt en god del 48/49 :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...