Jump to content

Skogsdrift og naturskader


Blaser_308

Recommended Posts

Hvilke retningslinjer, og krav er det Norsk skogdsdrift følger? Hva må grunneier følge?

 

Ser de hogger flatt store skogsområder, og lager store merker og sår i naturen med maskinene sine. Faen ikke mulig å komme seg gjennom kvist haugene, de skitmaskinene etterlater. Det vises NULL hensyn til vilt, og andre dyr som bor i området det hogges. Menneskeskapte stier gjennom generasjoner, blir kjør i stykker som om de ikke har noe verdi.. Her skal maskina fram, drit i hvordan det ser ut etterpå!!

 

Finner ofte oljedammer, og olje film på vann i nylig hogd områder. Virker som denne bransjen kan holde på, akkurat som de vil i skogen :clap: .

 

De hogger granskogen flatt ned. Så vokser det opp pistrette løvskog, med høye tynne stammer uten særlig blader på. Med unntak av toppen av treet. Ikke er det mulig og komme seg gjennom tetta som har vokst til etter 5-8 år etter snauhogsten. Ser ikke ut som skogsområdet er drive verdig igjen, på et hundre år i allefall.

 

Ser ikke at denne industrien driver noe form for bærekraftig utvikling.. Det ordet,,,, tror jeg de neppe vet hva er.

Link to comment
Share on other sites

Er skogbruker selv.og hogger skog som andre skogeiere.Er pengene som styrer som i alle andre næringer.Og det som har skjedd etter at vi har fått det som kalles Rikere skog,Levende skog og andre skogsertifiseringer, er at skogbruket er mere brutalt enn noen gang.På åttitallet hogg man gjerne 200-300 kbm i året,nå ligger skogsdriftene på 1000-5000 kbm.10 år til så er all den driverdige gammelskogen i Norge borte.I Sverige er det nesten tomt for gammel skog.DEr har det nå blitt lov å sluttavvirke 40 år gammel skog,tidligere var det 60 år.Selv om jeg er skogbruker selv så forstår jeg vad de mener de som sier at skandinaviske skoger er ødelagt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...