Jump to content

Hvor kan jeg skyte???


TomAleksander

Recommended Posts

Hei.

Jeg har begynt å interessere meg for rifleskyting. Tidligere har jeg skutt minimalt med rifle, kun pålagt treningskudd og oppskyting på storvilt. Men nå har jeg kjøpt ny rifle, en Tikka T3 super varmint ss 300 win mag. Med Carl Ziess conquest HD5 5-25x50 med Varmint retikkel. Og da må jeg jo skyte på lengre hold enn 100m :winke1:

Leste litt på forumet her om feltskyting for jegere og dette høres veldig interessant ut.

Men hvordan er det mulig for meg å trene på litt lenger hold? (200-600m) jeg bor i Nittedal(Akershus). Er det noen som vet om skytebaner i nærheten jeg kan trene på? Er åpen for å melde meg inn i skytterlag/klubb for å få dette til..

Takk på forhånd

 

Mvh Tom

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen på kammeret :) håper du vil trives her.

til ditt spørsmål. DFS har en egen klasse for jegere på feltskyting. dette er noe som oftest bedrives på vinteren. ditt nærmeste skytterlag er vel Nittedal så rådet mitt er å ringe de og spørre.

Nittedal DFS finner du her : http://www.nskl.no , der finner du telefonnr .

Eller du kan høre med jeger og fisk i området . om de har et tilbud til deg. http://www.nittedal-hakadal-jff.no/

ellers finns det mye kunnskap og innformasjon her på kammeret. ved å bruke søkefungsjonen finner en ofte mye rart her :D

Hilsen Bjørn

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

RIflebanen i Myrerskogveien er åpen mandager og tirsdager 1800-2100, riflebanen på løvenskjold er visstnok åpen de fleste dager, etterhvert som det blir kaldere begrenser det seg til lørdager 1000-1300.

 

Se solemskogen.org og njff.no/oslo/oslojff for info om Riflebanen

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...