Jump to content

Volquartsen hammer og ekstraktor til 597


msteiro

Recommended Posts

Jeg hadde heller valgt en Ruger 10/22 til formålet :)

 

Du kan jo lese litt her:

http://hjortefall.com/2012/05/08/valg-av-salongrifle/

 

Sitat:

"Dersom en ønsker halvauto, må en tenke på at disse som regel har dårligere presisjon enn boltrifler. Når det kommer til hvilken halvautorifle man ønsker, sliter jeg med å finne argumenter for noe annet enn en Ruger 10/22. Jeg vet om enkelte som sverger til Remington 597, jeg har hatt en selv og vil si at å kjøpe e 597 er å kjøpe seg et problem. Det finnes også andre typer halvauto, men siden prisen ikke er så forskjellig, anbefaler jeg konsekvent 10/22."

 

og

 

"En annen fordel med Ruger 10/22 er at utvalget av oppgrderingsutstyr er tilnærmet uendelig."

Link to comment
Share on other sites

Har sett på den og, men det er jo litt forskjell på 3500 og 5500 for komplett pakke...

Mange som mener de har bedre presisjon ut av boksen også.

 

Men, og det er vel et stort men ift halvautoene, man spiller lotto hver gang man kjøper en.

Utseende og å holde synes jeg 597 er overlegen.

 

Skulle kanskje bare vært fornuftig å gå for CZ 455 istedenfor :)

Link to comment
Share on other sites

jeg har ikke 597 sjøl. men har skudd en del tusen skudd med broderens. den kan fint anbefales. men en bør nok skifte til volquartsen hammer. har dette på vår 597 og det blir et godt brukandes avtrekk. ny ekstraktor om det er nødvendig er å få hos brownells usa. det er jo samme firma. burde vell kunne gå an å få den over til Norge uten for mye trøbbel.

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke med meg at det bare var volquartsen ekstraktor som dugde ;)

Vet ikke policien for å kjøpe fra usa sjappa når de har nettbutikk i norge, mulig de sier brownells norge får ta inn en bestilling for deg?

Bare å ringe eller maile for svar på den.

 

 

Brownells norge (og andre) har forøvrig rimelig stort utvalg i 10/22 , ..sry bare måtte :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har ei 597 sjøl..funker som bare de med orginal ekstraktor..har orginalt magasin 2 gen og det er ikke bra..

30 skudds bananmag fra Remington funker som bare de..bruk pengene heller på er 3 gen mag..

god salong som har fått mye pepper pga magasin trøbbel..avtrekker blir en vanesak..hvis du syns det er

for hardt så kjøp en hammer fra Volquartsen..jeg har ikke noe problem med det orginale..

Link to comment
Share on other sites

det med magasin"trøbbel". jeg har sett bilder eller youtubefilm der en problemfaktor for magasiner også 3.gen er hvilken vei magasinfjæra er montert men husker ikke hvor jeg har sett dette. jeg burde begynne å tygge dementosfresh for å huske det. menthosfresh var det vell. noen som har sett det samme?

Link to comment
Share on other sites

Her bestillte jeg hammer og ekstraktor..

https://www.volquartsen.com/products?ut ... C%93&q=597

 

Har også Remington 597 Trigger Spring Kit fra Mcarbo.com

 

http://www.mcarbo.com/store/p/28-Reming ... g-Kit.aspx

 

Original magasinet mitt er det mye kløn med.

Derfor bruker jeg 30 skudds banan magasinet hele tiden.

 

597 min skyter uten problemer. Spiser alt. Kun cci quite må jeg ta lade grep hver gang.

Smører heller ikke rifla. Blir så mye gris ellers siden 22lr griser så mye.

 

Kjempe fornøyd med min 597 :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Bestilte Volquartsen hammer og ekstraktor til min 597 og børsa ble som ny: tidligere var det 1-2 skudd pr magasin som kilte seg (ekstraktoren glapp hylsa), etter at jeg bytta har det ikke skjedd en eneste gang (200-300 skudd.) Tydelig at den originale ekstraktoren fra Remington ikke var noe presisjonsprodukt. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...