Jump to content

Hvem selger hagl (bly) i løs vekt?


persik

Recommended Posts

siarm.com

 

http://www.siarm.com/product_info.php?c ... ts_id=1318" target="_blank

 

Italiensk wat tillkommer ( IVA ) ca 22-23% samt frakt, dom brukar skicka med TNT dock har jag hört att dom inte kör till alla regioner i Norge ?

men man kan ange annan "shipping adress " än faktura adress.. Brownells priser baseras på Ballistic products priser + lite till och jag vet att förut

skulle det kosta SEK 200:- kilot + frakt att få dom till sverige .

 

/ P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Hagl er stort sett dyrt uansett hvor du kjøper det ifra. Prisen i Italia er i utgangspunktet grei, men når frakt tilkommer blir det ikke mye billigere enn Brownells. Har gjort det til en tradisjon å handle haggel fra Brownells hvert år når de har salg. Bestiller så mye at jeg får det fraktfritt levert og da er ikke prisen så ille. Lawrence magnum hagl holder god kvalitet. Nå skal det sies at det lagerbeholdningen til Brownells er svært ustabil... Mulig det kan lønne seg å gå flere sammen om en større bestilling fra Italia. Handlet litt småtjaffs fra ricaricamunizioni.it for en stund siden http://www.ricaricamunizioni.it/. Rimelig og rask levering!

Jeg produserer også hagl av bra kvalitet selv, men ikke mere enn jeg bruker selv.... og det er ikke så rent lite :D

 

J.A.

Edited by Hakapiken
Link to comment
Share on other sites

Sitat

Hagl er stort sett dyrt uansett hvor du kjøper det ifra.

Både framstilling, smelting og håndtering av bly industrielt krever gode HMS og orden/renholds-tiltak, og generelt en høy standard for unngå problemer med enten indre eller ytre miljø. Grenseverdiene som er satt for utslipp og eksponering er veldig lave.

Råpris for bly i bulk, er 20-30kr/kg, (LME) for tinn rundt 200kr/kg og antimon noe over 100. - Dette er prisen en haglprodusent må regne med å betale. Det skal så lages hagl av det. Hver en vet hvor mye tilsats han vil ha, og kan regne ut ca den laveste realistiske prisen for "sin" legering. Brownells 800,- for 12kg er røffli 70,- per kg hagl.

 

K
 

Link to comment
Share on other sites

37,44 euro for 12 kg lavantimon hagl fra Italia, men så kommer frakta på 30,33 euro. Euroen står i dag i nesten 10 kr altså nesten 680 kr for 12 kg. Får du mva/toll på dette blir det fort 850 kr.......😰😰 Derfor handler jeg MYE når Brownells har tilbud. Når jeg lager hagl selv betaler jeg heldigvis imgenting for blyet. Antimon derimot er vanskelig å få tak i gratis. Så skal det ikke stikkes under en stol at det er mye arbeid med rensing av bly og legering. Her er det viktig at man har gode hms tiltak for egen helses skyld.

 

J.A.

Link to comment
Share on other sites

Lawrence magnum shot inneholder enligt fabrikken 5-6% antimon. Jeg er så langt fornøyd med kvaliteten. Man skal være klar over at egenvekten PR haggel går ned når antimoninnholdet går opp..... Harde haggel gir fine skuddbilder men kanskje ikke den beste gjennomslagsevnen på litt hold. Men dette er mine teorier 😀

 

J.A. 

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...