Jump to content

Hva er det som skjer hos Jaktfall?


Gun-ar

Recommended Posts

At folk i bransjen har jobb til taket om dagen er samme situasjon hos de fleste, helt sikkert også hos Jaktfall.

 

En artig betrakning er det derimot å se at om en slik sak hadde vært lagt ut i en tråd om andre tilbydere. Rart hvordan offentlig oppfatning så til de grader kan vri ett faktum, i dette tilfelle at det ikke har kommet svar til en kunde som faktisk ønsker å legge igjen penger. Om det hadde vært skrevet i Winge tråden ville det ganske sikkert vært 4-5 til som hadde sagt hvor ille det var. Her derimot er det kunden som får smøre seg med tålmodighet før han får lov å handle noe....

 

Viser vel med tydelighet at på Kammeret.no er det VELDIG stor forskjell på hva som er greit, basert på hvem det gjelder....

Link to comment
Share on other sites

Nå skrev han ikke i innlegget hvor lenge han hadde ventet...

Min oppfatning er at noen (ikke alle) sender en (1) epost, og dersom det ikke er kommet svar innen 20 minutter så skal butikken henges ut på diverse nettfora.. Nå var ikke det tilfellet her allikevel, men poenget mitt står fremdeles.

Men ja, 4 dager er litt lenge :)

Link to comment
Share on other sites

Om det hadde vært skrevet i Winge tråden ville det ganske sikkert vært 4-5 til som hadde sagt hvor ille det var. Her derimot er det kunden som får smøre seg med tålmodighet før han får lov å handle noe....

 

Viser vel med tydelighet at på Kammeret.no er det VELDIG stor forskjell på hva som er greit, basert på hvem det gjelder....

 

 

 

Rart det der gitt; men Winge er jo som kjent her på forumet og ellers i hele verden (ihvertfall blant de 10-12 her inne som har Winge-hating som hobby) på konkursens rand og i ferd med å miste div agentur :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

At folk i bransjen har jobb til taket om dagen er samme situasjon hos de fleste, helt sikkert også hos Jaktfall.

 

En artig betrakning er det derimot å se at om en slik sak hadde vært lagt ut i en tråd om andre tilbydere. Rart hvordan offentlig oppfatning så til de grader kan vri ett faktum, i dette tilfelle at det ikke har kommet svar til en kunde som faktisk ønsker å legge igjen penger. Om det hadde vært skrevet i Winge tråden ville det ganske sikkert vært 4-5 til som hadde sagt hvor ille det var. Her derimot er det kunden som får smøre seg med tålmodighet før han får lov å handle noe....

 

Viser vel med tydelighet at på Kammeret.no er det VELDIG stor forskjell på hva som er greit, basert på hvem det gjelder....

 

Jeg har ikke satt meg inn i hvem som klager høyest i wingetråden, men jeg har inntrykk av at det ikke er kun en håndfull som er misfornøyd og som alltid klager.. Jaktfall har klart å opparbeide seg et god rykte og får av den grunn mer goodwill å gå på når det det er problemer. Smart måte å drive butikk på :D

Link to comment
Share on other sites

Aldri noe tull med Bjørnar. Bestiller, etter noen uker får jeg melding fra posten at det er en pakke til henting.

Er det reklamasjon, så send inn og få fikset eller ny vare.

At noe tar mer enn en dag må vi forvente av enmannsbedrift.

 

Synes de som klager over å ikke få svar etter noen dager syter unødvendig.

 

Har aldri forventet mer enn datagenerert svar når jeg handler.

Er det noe annet etter du har handlet så svarer Bjørnar ganske kjapt.

 

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Når mange sender mail og spør om varen, f.eks hvor tung,lang,farge og hvordan dem synes om varen. Og allikevel så kjøper dem ikke noe. Klart da blir svar tiden lengere for potensielle kunder enn eksisterende kunder. Husk han har ikke eget kundesenter.

 

 

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Vil bare skyte inn at jeg også kontaktet Jaktdepotet om å kjøpe endel ladeutstyr og ammo. Fikk som svar at lagerstatus på nettsidene stemte med faktisk lagerbeholdning.

 

Satt meg i bilen en lørdag morgen ca kl 7 sammen med en kompis å kjørte 5 timer hver vei bare for å få konstatert at nesten ingenting av det jeg skulle ha egentlig var på lager allikevel. Returnerte med litt ammo, og ingenting av ladeutstyret jeg skulle ha.

 

Generelt (med noen unntak) synes jeg hele bransjen ligger milevis unna det servicenivået man forventer i andre bransjer.

Link to comment
Share on other sites

Må skyte inn en noe utenomtrådlig kommentar her jeg også. Beklager :winke1:

 

Har vært i kontakt med flere forhandlere (store som små) de siste månedene (leverte mine gamle jaktvåpen inn til destruering og jobber med å fylle våpenskapet) og er overrasket hvor slett kundeservicen er hos flertallet av de som selger våpen/tilbehør i dette landet.

 

Vi snakker ikke reklamasjon her, men salg. Jeg har penger jeg skal bruke! Svar på e-post kan du stort sett bare glemme - tom fra de større kjedene. Du får kanskje et initielt svar om du er heldig - og så er det bom stopp i kommunikasjonen.

Telefon fungerer de fleste gangene, men du må treffe rett kar. Du må også ha tålmodighet, og det har hendt mer enn en gang at man er blitt lovt å bli ringt opp igjen uten at det har skjedd.

 

En slikt førstegangsmøte med en butikk virker meget avskrekkende på meg i hvert fall, og de ender sjelden opp med meg som kunde med mindre man ikke er tvunget til det.

 

Å handle fra utlandet er faktisk opplevd som mye mer positivt med tanke på svar på e-post og oppfølging.

 

Kun en forhandler har svart til mine forventninger. Og ja - jeg kommer til å handle mer her.

 

Er du en forhandler å leser dette så har jeg kun en oppfordring: Svar på den j*vla e-posten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke uttale meg for bombastisk, men jeg lurer på om ikke ordlyden i eposter påvirker hvor raskt en får svar. Jeg har god erfaring med epostkorrespondanse med samtlige butikker nevnt i denne tråden, untatt Winge som jeg ikke har noen erfaring med. Butikker tjener ikke penger på "pratmakere". Det er begrenset hvor mye tid en kan bruke på eposter som peker veldig i retning av en "pratmaker". Når det gjelder Jaktfall, så driver han butikken alene. Dvs han skal svare på telefoner/eposter, han skal pakke ned varer, levere på posten, bestille nye varer, pakke ut nye varer, oppdatere nettsiden/butikken...... Dvs han er en ganske opptatt mann. Om en er ute etter en bestemt vare og har virkelig dårlig tid så må naturligvis dette fremkomme i eposten, da er min erfaring at butikkene stort sett klarer å hive seg rundt.

Link to comment
Share on other sites

Mulig du har rett angående teorien rundt "pratemakeren", men mener du det er ok at man ikke får svar når man ber om ett tilbud eller har spørsmål rundt ett produkt (lagervare el) ?

F.eks: Har bedt om ett spesifisert/konkret tilbud på en Blaser R8 Professional Success og ett Zeiss V8 scope hos 3 forhandlere. Kun 1 av disse kom med svar på tilbudet (Villmarksbutikken - og jeg har bestilt der nå). Dette er noen uker siden og jeg har fortsatt ikke hørt fra de andre to.

 

Man handler jo mye på nett og personlig må jeg si at jeg kun har blitt behandlet slik nå når jeg skulle fornye våpengarderoben. Har hovedsaklig erfaringer fra IT bransjen og det er mulig fokuset rundt kundebehandling og avansert teknologi som e-post (beklager sarkasmen) er mer vanlig her.

Link to comment
Share on other sites

Om du etterspør et tilbud på en konkret vare eller flere skal du naturligvis kunne forvente et seriøst svar. Grunnen til at jeg skrev det jeg skrev er at jeg etter å ha frekventeert en del forskjellige foumer i noen år ser at en del nordmenn har et særdeles dårlig skriftspråk, noe som ofte kan oppfattes som litt "useriøst" av enkelte. Naturligvis kombinert med at det er veldig mange som drømmer og etterspør varer de i utgansgspunktet vet de ikke har anledning til å kjøpe. Slike lukter ofte forhandlere ganske raskt. Om de har tid skal de maturligvis svare alle, men i en hektisk verdag er det ikke urimelig at de også kan være nødt til å prioritere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har samme erfaring. Har slitt med å få svar hos jaktfall, sender mail men han driter rett og slett i å svare meg. Jeg har etterspurt pris på blaser r8 i 6,5x55, den svarte han ikke på å jeg handlet hos en annen. Nå i sommer skulle jeg ha løp i 9,3x62 da heller svarte ikk jaktfall så jeg handlet hos en annen. Litt rart, jeg har liksom alltid sendt mail til jaktfall først fordi de andre i min omgangskrets skryter av dem.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 2 years later...

Nå er det mye rart hos Jaktfall. Jeg har prøvd å komme i kontakt et par ganger for et pakketilbud. Måtte purre to ganger dør jeg fikk beskjed om at prisen sto i nettbutikken, og at ting ikke kunne være på tilbud hele tia. Greit det, men skal man bruke 15 000kr på 2-3 ting så kan man vel spørre om en liten rabatt. Nå har han annonsert prisøkning pga kronekursen, men han er så tidlig ute at han knapt har rukket å bestille noe fra statene til kronekursen. Fin unnskyldning for å levere varer kjøpt inn til dagens kurs til en vesentlig høyere profitt. Har fulgt litt med på en Fury avstandsmåler en tid. Og siste uka har prisen variert fælt, fra 14000kr til 17500kr til nå 15300kr. 
 

virker for meg useriøst!

A02BFBDC-EC0E-428E-ABD0-BFDA7C05462F.png

4C5E11D5-BCDB-456C-BAD1-2C50E05A0B9A.png

  • Dont like 1
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Reinlykke skrev:

Har fulgt litt med på en Fury avstandsmåler en tid. Og siste uka har prisen variert fælt, fra 14000kr til 17500kr til nå 15300kr. 
 

virker for meg useriøst!

 

Absolutt ikke. Det trenger ikke mer forklaring enn dette:

image.png.7345520efe5361965e7a7795f299f9a8.png

 

Reagerer man ikke i tide på at innkjøpsprisene brått øker med 30% står man raskt uten jobb.

Er mer imponert over at de faktisk har justert prisene ned igjen allerede for å gjenspeile at kurskrisa ikke var så dramatisk som den først så ut som.

 

Så beklager; dette var nok ikke et veldig godt gjennomtenkt innlegg.

Edited by AndersR
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutter siden, AndersR skrev:

Reagerer man ikke i tide på at innkjøpsprisene brått øker med 30-35% står man raskt uten jobb.

 

Den er forsåvidt grei, men å øke prisene på varer man allerede har på lager og er kjøpt inn til gammel innkjøpspris,  er vel ikke helt realt?

Kan vel hende man blir arbeidsledig uansett da, når ingen kunder vil kjøpe..

Link to comment
Share on other sites

Det er den faktiske verdien som betyr noe.

Kall det gjerne gjenkjøpsverdi.

 

Sett på en annen måte, så ville man garantert synes at det var dårlig stil dersom dollarkursen raste etter at man hadde gjort et storinnkjøp mens dollaren var på sitt høyeste, men at de allikevel krevde "gammel pris" for varene som nå var verdt mye mindre.

 

Slik er det i all varehandel.

For de som ikke jobber med slikt selv er det bare å se på bensinpriser om man vil se et greit eksempel på hvordan det fungerer.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Som nevnt i en annen tråd, det er umulig å separere varer innkjøpt til forskjellige priser etter som innkjøpspriser varierer, da måtte man operert med 2-3x antallet varelinjer for samme vare med separat lagertelling...hvordan skulle det sett ut i nettbutikken f.eks, du hadde hatt 2-3 instanser av samme vare, med forskjellig pris, når du har varesortiment på mange tusen varer så sier det seg at det er komplett umulig. Butikkdrift fungerer ikke sånn nå lenger som det gjorde for 100 år siden når man bare satte håndskrevne prislapper på ting i butikken. En annen faktor er kursvariasjoner som skjer etter man har gjort en ordre, man har gjerne kreditt. Noe som ble bestilt i januar hvor kronen stod sterkere, skal betales nå, så opplever man at man må betale 50000 mer enn man hadde planlagt.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Chiefen.v-2 skrev:

Jeg er igrunnen overrasket over hvor lenge norske leverandører har klart å holde ok priser, krona har tapte seg jevnt og trutt mot dollar de siste 5 årene.

 

Nja, ikke helt. Sett fra vårt perspektiv gikk dollaren opp et gigantisk byks fra ca 6 til ca 9 for fem-seks år siden, og med litt naturlige variasjoner har den ligget jevnt der inntil nå helt nylig. Men jeg husker jo at jeg kjøpte .22lr topshot for 38 øre skuddet i 2014 og følte det var litt dyrt, siden jeg hadde sovet meg igjennom en kampanje da det var godt under 30 øre pr smell. Kjøpte også Fiocchi 123 grains 9mm til under 1,50 pr smell den gang. Men i det store og det hele har bransjen vært flinke til å holde igjen for de mest dramatiske prisøkningene. Slikt må man jo egentlig for å unngå at bransjen går på en kjempesmell ved at folk ikke tar seg råd til å handle. Blir et valg mellom å tjene mindre pr salg, men opprettholde salgsfrekvensen, eller tjene mer pr salg, men miste de fleste av dem.
For min og sportens del setter jeg stor pris på at de fleste har valgt det første alternativet.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bestilte meg nettopp et nytt løp til STR`n. 67/19 Blaserløp. Fikk det heldigvis til "gammel" pris, Vil tro alt av sauerdeler vil gjøre et byks i pris også, da krona er like svak mot euroen som mot dollar. Er også spent på prisene på ladekomponenter framover. Paranoide amerikanske våpeneiere hamstrer jo bly og messing som bare det og på toppen får vi valutasvingningene.....Glad jeg kjøpte inn et lass med kuler og krutt før denne galskapen startet...

Link to comment
Share on other sites

41 minutter siden, Chiefen.v-2 skrev:

Amerikanerene hamstrer men du var heldig og kjøpte et lass før galskapen startet? Morsom vinkling...

 

Ja, jeg mente at jeg hadde min årlige handel av komponenter. Dette har jeg gjort i årevis. Denne gangen visste jeg ingenting om hvordan tingenes tilstand skulle bli, som alle andre, men hadde flaks med tidspunktet for handelen. Tror jeg...det vil prisutviklingen vise. Det var det jeg mente. Mitt innkjøp er langt fra noen hamstring. Så du flere "morsomme vinklinger" i teksten min som du vil ha redegjort? ...

 

31 minutter siden, bardp skrev:

Ser jo ikke akkurat ut som en skal få bruk for så veldig mye ammunisjon med det første. Jeg har ladet opp 6500 6,5x55 skudd til årets sesong men de blir vel ikke brukt før til neste år som det ser ut nå.

 

Her har vi heldigvis åpen skytebane,ennå, så kan få skutt endel på egen hånd, men stevner blir det dårlig med ja.

Link to comment
Share on other sites

28 minutter siden, hewi skrev:

 

Her har vi heldigvis åpen skytebane,ennå, så kan få skutt endel på egen hånd, men stevner blir det dårlig med ja.

Nå trener jeg ikke med 6,5 det bruker jeg kun på stevner. All trening foregår med 22lr eller luftgevær men når det ikke er noen stevner sliter jeg med motivasjonen for å trene selv om jeg har tilgang til bane både ute å inne.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hei,

jeg blir alltid litt trist når jeg leser slike tråder.

alle skal ha 109% service, svar innen 24 timer og den beste prisen uansett.

hvordan i hule hampen skal man kunne drive, tjene, utvikle en bedrift når det gjør at for å nå 50% av disse kravene må man bryte AML etc. For og ha en mulighet?

Betal det det koster, eller lev med at det utløser kompromisser.

Jeg har god erfaring selv med Jaktfall, selv om ting kan ta litt tid, men når halve Norge er i karantene så bør man muligens gjøre seg noen tanker............

Beklager oppgulpet, men jeg lærte en gang følgende: Små menn tror pengene deres er store, Store menn ser at pengene deres er små.

noe til ettertanke muligens.

 

Mvh

 

Jonas Lunde 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

10 timer siden, AndersR skrev:

Sett fra vårt perspektiv gikk dollaren opp et gigantisk byks fra ca 6 til ca 9 for fem-seks år siden, og med litt naturlige variasjoner har den ligget jevnt der inntil nå helt nylig.

 

Var ansvarlig for å sette priser i en bedrift som drev med import fra USA i den perioden, husker det rimelig godt. Valutaøkninga tok faktisk hele marginen, og vel så det. For enkelte produkter oversteg innkjøpspris inkl. frakt utsalgspris til kunde. Den gangen valgte vi å øke prisene på de varelinjene vi måtte supplere på (og eventuelt de øvrige variantene av samme hovedprodukt), men jeg ser jo absolutt at for bedrifter som har litt raskere omløpshastighet på varelager enn vi hadde den gangen, så kan det være like greit å bare "venne kundene til" at prisnivået har endret seg. 

 

At jakt- og våpenbransjen tjener for mye penger her i landet tror jeg egentlig ingen skal være så redd for... En alternativ holdning kunne være å håpe på at flest mulig av butikkene overlever denne krisa... Det kan bli tøft for de som ikke allerede har etablert seg på nett. Vi (dvs Markhusan) har merka mer fart på nettbutikken de siste ukene, men det spørs hvordan det blir når vi blir nødt til å supplere på en del av importene... 

Link to comment
Share on other sites

Derfor er det viktig at vi støtter opp. Jeg har gått meg på noen "smeller" i det siste pga for mye fritid😄 

Har bl.a. handlet til Jaktfall. En butikk jeg har handla jevnlig hos siden den startet. Ingen negative opplevelser over hodet med Jaktfall. Alltid kjapp levering og aldri opplev noe klandreverdig.

 

Skjønner at prissetting er litt over hodet på oss som ikke har erfaring/bakgrunn fra butikkdrift. Marginene er sikkert ikke store og butikker må ta grep. Jeg kommer til å betale det ting koster, om det er noe jeg "må ha".

La oss håpe at de fleste klarer seg gjennom denne krisa. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, hewi skrev:

Skjønner at prissetting er litt over hodet på oss som ikke har erfaring/bakgrunn fra butikkdrift.

 

Nja, det er egentlig ganske enkelt selv om det egentlig er ganske vanskelig. For importør betyr høy margin på veilpris at han kan ha god margin på egne direktesalg og gi gode marginer til forhandlere, som gjør det mer interessant for dem å ta inn varene i butikk. Men for høy veilpris gjør at salget går ned, leverandøren blir sur og kutter rabattene. Samtidig åpner høy veilpris for kampanjer, som er salgsfremmende (forøvrig betydelig mer i Sverige enn i Norge...). Mens liten margin og "relativt lav" veilpris gir høyere volum på salg, men tyngre å selge inn varene til forhandlere fordi deres marginer blir (enda) mindre... En kan jo faktisk også komme i den situasjonen at en priser varene så lavt at de havner i et prissjikt der kundene "forventer" at det er noe ræl og ikke kjøper av den grunn - og egentlig også vice versa, sett utsalgsprisen skyhøy og folk kjøper varene fordi de tror det er verdens beste. Er ganske sikker på at det er enkelte ting som er lettere å selge dyrt enn halvbillig...

 

Og så er det jo selvsagt også mye annet som spiller inn. F.eks merkenavn, priskrig, etterspørsel osv osv. Og slå sammen de tre begrepene, og legg til begrepet "alternativ" (for det finnes knapt noe reelt alternativ) så har du markedssituasjonen på garmin astro siden den dukka opp i butikk i Norge. Null marginer men alle skal selge det omtrent til kostpris.

 

Fasiten? Eksisterer ikke. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært med på å selge Alpha 100 + T5pakker med 150 kroner fortjeneste, som i praksis betyr minus når du regner mot lønnskostnader osv. osv.

Her burde flere forhandlere rett og slett ha ryggrad til å si at dette gidder vi ikke, hvorfor skal man drive veldedighet for Garmin.

Hvis noen hadde produsert en god mobilbasert sak med batterikapasitet, skjermkvalitet som man er vant med fra mobilverdenen, innebygget simkort. skylagring, jaktlagskommunikasjon, som fungerte kombinert som en rugged mobiltelefon e.l. så tror jeg det hadde tatt verden med storm. Selv nyheten Alpha 100 føles jo som å gå tilbake 15 år i tid i forhold til en moderne mobiltelefon.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minutter siden, slemmo skrev:

Jeg har vært med på å selge Alpha 100 + T5pakker med 150 kroner fortjeneste, som i praksis betyr minus når du regner mot lønnskostnader osv. osv.

 

I "hine hårde" var jeg med på samme opplegget, var vel 220 og DC40 den gangen. Og egentlig akkurat det samme når priskrigen på icom sto på som verst.

 

Husker en gang "gutta" kom tilbake fra Elverum, skjeggete og våte og stolte over å ha vunnet priskrigen på Icom og Garmin, og hadde solgt varer for flere hundre tusen. Og alt av varer som kom tilbake fra messa var i praksis usalgbare. Var i 2010 tror jeg, de hadde i allefall hatt ei elv gjennom standen på en av dagene. Jeg fikk det ærefulle oppdraget om å regne ut hva de hadde tjent på messa, og stemninga sank et par hakk når jeg fant ut at totalt sett hadde vi tapt penger... 

 

Men det er jo litt som du sier - hvorfor gidder vi. Og nå begynner jo akkurat dette å skje med enkelte varer, vet ikke om jeg skal nevne hvilket produkt det er snakk om, men jeg vet det er et relativt kjent produkt som en god del butikker i år ikke kommer til å føre, fordi større forhandlere har valgt å drive ned utsalgsprisen. Veilpris kan være hva det vil, men så lenge markedsprisen er kjørt helt ned, så får man ikke solgt til veilpris... 

 

Og resultatet? Mange vil oppleve å gå i sin lokale jaktbutikk å spørre etter en vare de "forventer" skal være hyllevare, og få til svar at den varen ikke er tatt inn til lager i år... Redusert utvalg for kunden. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Spørsmålet til denne tråden : " hva er det som skjer hos Jaktfall", er for mange av oss like aktuellt i dag som for noen år tilbake. Makan til useriøs butikk skal man lete lenge etter. Ingen svarer i tlf, der blir man henvist til mail, og heller ikke der får man svar. Det er tydligvis noen som får god service der, men det er vel trolig på handel Jaktfall tjener best. Er det for gode tider i bransjen? Kan man bare drite i kunder som ikke legger igjen nok penger? Tenker de på at en liten handel, senere kan bli en større handel? Jaktfall kan lite om god serviceånd; ALLE kunder er like viktige!!

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Er litt lei nå, har kjøpt opptil flere sikter hos Jaktfall og har alltid vært fornøyd og de er kjapp å sende ut  varer og alt det der. Men nå har reklamert via mail to ganger på det siste siktet. Men de svarer jo ikke, første mail er sendt for 10 døgn siden.

 

Ka fan hjelper det med livstidsgaranti når du fan ikke får kontakt? Blir nok ikke Jaktfall neste gang eg skal handle...!

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, petrol said:

Er litt lei nå, har kjøpt opptil flere sikter hos Jaktfall og har alltid vært fornøyd og de er kjapp å sende ut  varer og alt det der. Men nå har reklamert via mail to ganger på det siste siktet. Men de svarer jo ikke, første mail er sendt for 10 døgn siden.

 

Ka fan hjelper det med livstidsgaranti når du fan ikke får kontakt? Blir nok ikke Jaktfall neste gang eg skal handle...!

Mannen har vel ferie? Det er jakttid, og såvidt jeg vet pleier Bjørnar å være en hel del på jakt. du kan ikke forvente umiddelbare svar på alt mulig.

10 dager er nå uansett ingenting, Nordskog måtte jeg mase på i 3 måneder...

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...