Jump to content

Langhold pistol


.30 Herrett

Recommended Posts

Da er det klart for NM i de Nasjonale øvelsene i metallsilhuett.

 

Dvs:

Konvensjonell fin og grov ( Produksjonsvåpen uten boltaction)

Fri 1 (Produksjonsvåpen med frie sikter)

Fri 2 1/2 size (Unlimited våpen med frie sikter)

Field revolver. NSF feltrevolver eller NMF revolver med max 8 1/2" løp.

 

Fine muligheter for alle som liker å skyte på litt avstand og med kikkert på våpenet.

 

Starter Lørdag 05.09 kl 0900 på Meheia og er ferdig på søndag.

 

De to gamle Fri2/unlimited vil bli skutt som side-match for de som ønsker. Ikke med på NM programmet.

 

http://www.metallsilhuett.no/?p=3

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det ser artig ut, det er helt sikkert. Og for en som syns både sikter og skive begynner å bli uskarpe er det fristende med glass i siktene.

Her nede på det (ikke akkurat nå) blide sørlandet er det ikke noe miljø for dette, ikke noen klubb, og det blir ikke noe med oss ser det ut som. Men det har vært snakket om å lage en klubb - vi har laget klubber før :wink: Men imens, kan du si hvilke klasser de forskjellige våpnene du viser, går i?

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Som tidligere eier av XP100 i 6,5x46torf(nedkortet 6,5x55, skulle tatt patent..), 7mmBR og Contender i div kalibre kjenner jeg det klør i fingrene.

 

Av alle bevisstløse salg jeg har gjort ligger salget av en XP100 med sentergrep og Petersen Gunstock skjefte og en 95% artilleriluger med skjefte på toppen..

 

Hvordan er tilgangen på piper til Contender for tiden? Hva er anbefalt idag? Har ikke fulgt med på mange år. Kan noen gi en kortfattet oversikt over G1 vs G2 etc?

 

Konkurransene og NM-ene i MS kolliderer dessverre alltid med andre grener jeg skyter. Jeg plotter hvert år uten å få det til..

Link to comment
Share on other sites

Da var er fin helg over og omsider kommet meg hjem. Ikke bare bare å kjøre 130 mil for å skyte litt...

Veldig gøy å velte stål sammen med likesinnede 8)

Det var tilogmed en som kom for å se hva rare greier vi drev med også :thumbup:

Håper han ble smittet....

Da sees vi neste gang og håper på mer motstand.... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...