Jump to content

Dynamisk-tilbehør for MR308 (og sikkert også HK417)?


willyandre

Recommended Posts

Jeg har jo handlet med hjertet heller enn hjernen som vanlig, men er ganske så fornøyd med MR308A3'en min. Allerede brukt den i en konkurranse, og når jeg lærer meg å skyte på ting som står lenger vekk enn jeg kan kaste en ambolt blir dette stas. Den er ganske komfortabel og virker å være svært så presis bare jeg gjør jobben.

Etterhvert får jeg nok også 20-skuddsmagasinene mine, og da blir det ennå litt artigere (knølete å bytte hvert tiende skudd).

Har også hørt rykter om et 30-skuddsmagasin produsert av en eller annen tredjepart, men finner ingenting om det lengre. Noen som vet noe der?

 

Så kommer man jo til hvor man skal gjøre av magasinene. Noen som har tips til mag-holdere for HK sine proprietære .308-magasiner? Har sett en og annen nettbutikk som har poser for Molle-rigg, men hadde kanskje tenkt på noe litt mer sivilt enn det. Enn så lenge slenger magasinene i ymse lommer, og det kan jo bli litt knotete.

 

Kunne kanskje tenkt meg å gjort noe med avtrekket også. Ser det er litt blandede meninger om Uhl sin justerbare matchtrigger. Ellers har jeg bare funnet Geissele sin tostage, og den virker jo rimelig milspec.

 

Tanker og idéer?

Link to comment
Share on other sites

Google funker ihvertfall: http://www.brownells.no/epages/Norge.sf ... /098000046" target="_blank" target="_blank :wink:

Rent bortsett fra at disse er til AR-10-magasiner, som jo ikke har samme dimensjoner som HK sine proprietære magasiner.

Ytre dimensjoner på HK sine er vel en del større.

 

Helgemo: kikket litt på BlueForceGear sine, men det var dette med molle jeg ville unngå da, helst noe som går rett på et belte a la DAA eller CR.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt BFG ten-speed lommer til AR-15 på belte - sammen med FirstSpear missing link, en dingseboms som gjør dem mer stabile. De er helt greie på beltet. BFG er i ferd med å lansere ten-speed til bruk på belte nå, kanskje verdt å vente på? Jeg liker dem ikke så veldig til konkurransebruk, hvor magasiner går ut og inn hele tida, ettersom det er et knot/tohåndsjobb å sette inn magasiner. En god ting er at de også funker til BX-25-magasiner til minirifle.

Link to comment
Share on other sites

Da ser det ut til at en må finne seg noen slike lommer.

Flott, det dekker magholdere.

 

Noen som har andre gode forslag til å blinge ut en MR308 for dynamisk? En kan gjerne skille mellom standard og open :)

 

(Og nei, jeg har ikke penger til Schmidt&Bender spesialsiktet for G28, samme hvor dritfett jeg synes det er :cry: )

 

Sent fra min Nexus 6 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Er ikke dynamiskrifler ganske forutsigbare for tiden?

 

Kikkert på toppen, og rødpunkt på siden?

Finnes jo de variantene hvor man har rødpunkt på toppen av kikkerten, men har hørt at det er litt knotete uten at jeg har testet selv.

Når det kommer til hvilken kikkert du burde velge er det vel like mange meninger som det er tråder her inne om det.

 

Personlig liker jeg den samme taktikken som folk alltid anbefaler ved kjøp av ny pistol.

(Test mest mulig av andre sitt utstyr på banen og kjøp det du liker, gjerne etter litt research på nettet)

 

Avtrekket trenger etter mitt syn ikke å byttes ut.

Markant avtrekk og fin reset= 1 stk glad Fantaboks! :)

 

S&B med HK logo som er produsert til G28 hadde vært utrolig fett, sitter å forbanner meg selv for å ikke ha lært meg aksjehandel eller lignende da jeg skulle hatt et slikt sikte selv.

 

Har du G28 varianten forresten?

Link to comment
Share on other sites

Beklager, det var nok bare jeg som skrev litt fort i svingene siden det allerede var snakk om G28 kikkert.

 

Det er vel strengt talt ikke en fullblods G28, men en MR308 LRP jeg tenkte på.

 

I likhet med willyandre gikk jeg rett i fella å henta meg ut en MR308, og da hadde de en slik inne.

 

Er standard MR308 med følgende "tillegg" som jeg har oppdaget ihvertfall:

 

-G28 kolbe

-G28 forskjefte

-16'5" løp

 

Dessverre er ikke gassblokka justerbar slik som på G28.

(Jeg krysser fingrene for at noen produserer dette for det sivile markedet etterhvert, for jeg skulle så inderlig hatt en sånn)

 

 

Det som egentlig gjør den "minst" lik en G28 er vel fargen.

Jeg fikk min i svart, så er veldig fornøyd med det kjøpet. :)

Link to comment
Share on other sites

Valgte å få min i svart. Kunne fått RAL8000, men synes det blir litt for mallninja. Ikke at svart er særlig mye bedre.

Nå når jeg har sett monsterkikkerten og vet at den kun kommer i RAL8000 angrer man litt selvfølgelig.

 

Min er en standard MR308A3 med 20" løp. Vurderer en G28 kolbe, de er ikke så forferdelig dyre, og kanskje gjøre noe med forskjeftet. Quad-railen er stor, tung og smått unødvendig. Rekylen er komfortabel, men en brems av en viss beskrivelse vil nok gjøre den mer konkurransedyktig.

Skyter Standard Major med den, bruker de fabrikkleverte HK tønnediopter-siktene, og de funker veldig godt.

 

De eneste to tingene jeg foretrekker på Stag 3G'en min kontra MR308 er avtrekkeren og forskjeftet. Den har en Geissele S3G singlestagetrigger og Samson Evolution forskjefte. Begge passer meg godt.

 

Småkikker litt på CIM Tactical forskjefte, men er litt usikker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes den etterligningen ser ut som et lappeteppe med svart upper / lower mens kolbe og forskjefte er Tan.

Det jeg skulle ønske kom i ivilt salg er B&W utgaven i originale farger, stål upper og justerbar gassblokk.

 

 

Kolbe og forskjefte er også svart! :mrgreen:

 

Forøvrig ser jeg nå at willyandre har fortreffelig smak når de kommer til våpen.

Er dumt det ikke er flere som skjønner hvor stas det er med Stag 3G :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig ser jeg nå at willyandre har fortreffelig smak når de kommer til våpen.

Stag'en er vel eneste kjøp der hjernen vant. Ferdigbygget og rimelig (da jeg kjøpte den i alle fall) konkurranse-AR.

Jeg skyter pistol Standard Minor med en SIG Sauer X-Five Supermatch selv om "alle vet" man skal bruke CZ-75 eller 2011 som utgangspunkt for et custombygg (og gjerne komme rimeligere fra det), og Production med en P226 TacOps selv om konvensjonell visdom der er strikerfired tupperware (Glock, M&P etc..).

 

Så, MR308 i Standard Major? Hjertet vant igjen :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Telefonoperatør: Det har blitt gjort flere forsøk på å få tak i slike regulatorer blant folk i Tyskland.

I følge de er det vanskelig/umulig å få fatt i som sivilist... (Av en eller annen grunn)

 

colt1914: Jeg er tidligere kjent med at dette var et problem på de første HK416N riflene, men var det samme svakhet på de som tilhører HK417/MR308?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...