Jump to content

.223 Remnington er "terrorammunisjon" og bør forbys..


Hedmarkingen

Recommended Posts

  • Replies 256
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bly: Det kan være "praktisk-syken". En del ser seg blind på tid før de har kontroll på presisjon. Samtidig krever ikke praktisk at en skyter hull-i-hull, slev om en må kunne treffe målene sine om en skal gjøre det bra. Presisjonen på en godt komponert AR-15 er det ikke noe feil med. Folk har faktisk vunnet "500m cold barrel" med en AR10, og det var ikke mot gamle mævsere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lest denne tråden under utvikling, mye faller bort fra hva tråden egentlig handler om. Når det gjelder .223 i DFS så blir det litt som å nekte for at utviklingen går videre. Patroner og våpen er under konstant utvikling, men uansett så er skyting en sport, en sport om øvelse i grunnleggende ferdigheter enten man bruker kikkert eller diopter og 6,5x55 eller annet, eller interesserte kandidater som ser annerledes på ting i fremtiden. Personlig så tror jeg at DFS bør være åpne for at ting skjer der ute, våpen - sikter - kaliber, en bør vokte seg for å stanse tiden og teknologien hvis man vil overleve på sikt. Konservatisme kan slå tilbake? Alt annet enn Sauer og 6,5 bør ikke være vranglære fra vantroende. Selv om jeg skriver dette har jeg stor respekt for hva DFS står for, jeg er selv medlem.

Link to comment
Share on other sites

I National Match stevnene i USA brukes det tung og langpipede AR15 og AR10, med enten optikk eller diopter avhengig av hvilken klasse det skytes i. De skyter på ringskive ut til og med 600 yards (ca 550 meter) med bytte av hold og stillinger.

 

Ta en titt på regelboken: http://compete.nra.org/documents/pdf/compete/RuleBooks/HPR/hpr-book.pdf, interesant lesing.

Link to comment
Share on other sites

Alt annet enn Sauer og 6,5 bør ikke være vranglære fra vantroende.

Slik jeg ser det er det tanken om å holde utstyrshysteriet i sjakk som er motivasjonen for å si nei til nye ting. Om DFS lykkes med det er ikke jeg den rette til å svare på, men jeg skjønner tanken bak.

 

Det som kunne være fint var f.eks en helt åpen klasse. Men slik jeg ser det er det andre som allerede holder på med det? Da faller kanskje poenget litt bort?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...