Jump to content

Jaktbue


Kulen25

Recommended Posts

Hei alle sammen.

Driver å leter etter en jakt bue, for jakt i utlandet. Har sett litt på Hoyt charger og Bowtec Invasion cpx. Er dette ok buer? Er ganske fersk på buefronten så setter stor pris på alle tips om merker og modeler som kan funke bra til mitt bruk. Tenkte pris klasse 4-8000,-

På forhånd takk for alle tips:)

Link to comment
Share on other sites

Eg kjenner ikkje dei modellene i detaljer men Hoyt og Bowteck lager bra buer, så da er nok gode valg.

Men da er ein ting eg meiner er viktigt å tenke på når du kjøper din første bue. Den bør ha dralengde justering innebygd i camen, då du nok vil oppleve at dralengden må justeres etterkvart som teknikken din blir betre. Da er iallefall min erfaring med ganske mange skyttere.

Dravekta er også svært viktig å tenke på, då for tung startvekt vil føre til dårleg teknikk og slitasje i skulder.

Kjøp deg ein bue på max 60lbs, dei fleste vil då la seg justere ned til ca 45lbs (noen enda lavere ).

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 1 month later...

Nå har jeg fått deltatt på 3 treninger siden bua ble komplett. Skyter innendørs på 20m og har som målsetting å skyte samlinger på rundt 20mm før jeg øker avstanden... Beste samling hittil er 27mm på tre piler.

 

Her et bilde fra forrige trening...

 

23ur9fm.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...