Jump to content

Pistolvest?


Bartemannen

Recommended Posts

Det jeg har sett er fiskevester. Brukte selv en i 4 år men har nå kjøpt en veske til feltløypa isteden.

http://www.ebay.com/cln/defoe5sport/Sad ... 9292958017

 

For min del ble det alltid mye dingser i lommene og ved liggende skyting måtte jeg ta av meg vesten for å ikke ødelegge briller og annet som lå i lommene. Med den varme sommeren vi hadde i 2014 ble det også for varmt med en vest utenpå t-skjorta.

Det er også begrenset hva som får plass i en vest, savnet feks muligheten å ha med en flaske vann og hvor skal jeg putte regnjakka hvis det er en løype som tar 2 timer og været er uberegnelig?

 

Bare noen raske erfaringer jeg har hatt i feltløypa. Unasett, ut og skyt og kos deg :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ken Adams: Der var det mange fornuftige muligheter..

 

Jeg har selv en CED XL Range bag, http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=1138

 

Det fine med denne er at det er en mindre veske jeg bare kan ta med meg, og ha skudd/diverse oppi på rundturen, samtidig som det også er en pose til å ha tomhylser i.

 

Har sett litt på en skulderveske, til å bære med rundt og.. Vest har jeg ikke helt sansen for, forstyrrer på liggende..!

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg ikke fått prøvd ut min skulderveske så mye enda, men trur den blir bra. Er noe billig kinagreier men funker nok fint i feltløypa. Jeg ville ha noe som var lett og bære med seg, enkel å få av og på og som får plass til en del ting om man pakker riktig.

 

Rangebag blir litt for stort for meg å bære med i feltløypa en hel dag, går gjerne 4 runder eller mer.

 

Litt off topic nå, håper TS synes det er greit. Det jeg normalt har med meg i løypa er ekstra ammo, hvis det blir omskyting, en flaske vann, gjerne en sjokolade, banan eller noe, multiverktøy, en stang for å banke ut kuler fra pipa (spesielt hvis jeg skyter revolver) lighter, ørepropper og øreklokker hengendes på reima, skrutrekker, vernebriller klare og et sett mørke/solbriller, keps på hodet eller i bag/lomme. Noe å pusse brillene med, ekstra magasin til våpenet, hurtigladere hvis det er revolverrunde. Myggmiddel.

 

Varm sommer, to flasker vann, og en flaske med liquid chalk for å få bedre grep om våpenet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...