Jump to content

Bowtech Tomkat 60#


geirandres

Recommended Posts

Hei!

 

Har akkurat kjøpt meg en Bowtech Tomkat 60# bue. Er helt fersk og kan så og si ingen ting om dette fagfeltet. Så har noen spørsmål til dere her inne som har litt fartstid med buesporten.

 

Buen var en brukt bue kjøpt ny en gang mellom 2003-2005. Den er satt opp for en person som er noe høyere enn meg og jeg føler på meg at dralengden er en anelse for lang..men jeg har ikke turt å begynne å stille på cam'en da jeg ikke veit hva det vil føre til. Er ingen forhandlere av slikt i nærheten og kjenner ingen som er kjent med buer. Jeg skulle også hatt en ny streng på buen da den som sitter på virker noe slitt.

 

Kan noen hjelpe meg med følgende:

- hvor kan jeg få kjøpt en ny streng og hvilken type trenger jeg?

- hvilken årsmodell er denne buen?

- hvordan stiller jeg dralengden?

 

Jeg er 188cm fingerspiss til fingerspiss noe som jeg etter å ha sett utallige filmer på youtube regnet meg frem til en ideell dralengden for meg på ca 29'5"? Veit ikke hva buen er stilt inn på, men han som hadde den er noe større enn meg.

 

Legger ved et bilde av buen om det kan hjelpe dere med å besvare mine spørsmål.

 

Takker på forhånd for hjelpen!

 

blogger-image--1245416768.jpg

 

blogger-image--1616098114.jpg

Link to comment
Share on other sites

Her er ihvertfall en bruksanvisning.

http://www.bowtecharchery.com/admin/pro ... manual.pdf

 

Ser ut som Tomkat ble produsert fra 2002 til 2008, og oppgradert flere ganger underveis.

Streng høres det ut som du kanskje må bestille fra "over there ". Selv har jeg bestilt fra bowfitters.net nå nettopp, han har et veldig godt rykte på seg. Dessverre litt ventetid, opptil tre uker.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Dra lengden på Tomkaten justerer du med å bytte modul på camen. Eg meiner at da er "Bowtech N Infinity Cam" på den buen og du skal då bruke "N" moduler Slik som disse : http://www.ebay.com/itm/Bowtech-N2-N3-O ... 339e211231

Når du bytter streng, så bør du også bytte kabel. Den buen er ein single cam og har da ein streng og ein "contol" kabel.

Dei fleste erfarne streng byggere vil kunne lage eit sett til deg. eg har kjøpt noen sett her http://www.ebay.com/itm/Bowtech-N2-N3-O ... 339e211231

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen..

 

Tusen takk for svar. Har i mellomtiden funnet ut at den modulen som sitter på cam'en min heter I2. Den er beregnet for en dralengde på 31". Har også funnet ut at jeg burde hatt 29" hvilket ville være noe tilnærmet I4,5 dersom en streng løkke også blir montert.

 

Skulle egentlig levert bua til en som lager strenger selv i morgen, og avtalte tidligere i uka at vi skulle ringes i dag for nærmere tidspunkt. Har prøvd å kontakte han flere ganger pr tlf og mld idag men får ikke svar. Begynner å tvile litt....Han skulle visst være aktiv i en klubb i nabokommunen her.

 

Det er ikke tilfeldigvis noen her på kammeret som har denne modulen (I4,5 til Bowtech Tomkat) liggende og som vil selge den? og er det bare lengde man bestiller streng og kabelsett etter? eller er det andre preferanser også? i tilfelle jeg skulle prøve å bestille fra nettet en plass..

Link to comment
Share on other sites

takker for nye svar og linker.. skal se gjennom og undersøke litt.

 

Ordna seg også med han jeg hadde avtale med og fikk tilpasset bua til meg. Kunne skyte en del mer på den strengen jeg har så da bruker jeg litt tid fremover på å lære det grunnleggende før jeg bytter streng :) Han virka som en hyggelig fyr så er ikke like skeptisk til videre kontakt i forhold til å bestille reservedeler fra han.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...