Jump to content

Svingmontasje på Krieghoff trumpf simplex.


janaage

Recommended Posts

Hei.

Har kjøpt meg en drilling Krieghoff Trumpf Simplex. Denne står det svingmontasjebaser på.

Har tenkt å montere en Kahles helia c 1,5-6x42 på den. Noen som kan veilede meg litt på vei ang ringer til denne?

Har sett på ALT, men skjønner ikke helt hva jeg skal ha...

Link to comment
Share on other sites

Recknagel sin katalog for Eramatic montasjer ligger på deres hjemmeside. Du bør finne montasjer der. Har forøvrig Eramaticmontasjer på min Plus (H7), men har trøbbel med å få den helt stabil. Den vil ha et skudd for å "sette" seg etter av/ på montering. Nok et "forskningsprosjekt"!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Recknagel sin katalog for Eramatic montasjer ligger på deres hjemmeside. Du bør finne montasjer der. Har forøvrig Eramaticmontasjer på min Plus (H7), men har trøbbel med å få den helt stabil. Den vil ha et skudd for å "sette" seg etter av/ på montering. Nok et "forskningsprosjekt"!

 

H7 er den med "håndtak" på bakre ring? Hadde samme problem på min helt til jeg begynte å tukle med en bitteliten settskrue. Fant ut at jeg kunne justere hvor mye klem det ble på basen etter at jeg løsnet settskruen. Strammet så settskruen igjen og alt bra:) Dårlig forklart men uansett..

Link to comment
Share on other sites

H7 er den med "håndtak" på bakre ring? Hadde samme problem på min helt til jeg begynte å tukle med en bitteliten settskrue. Fant ut at jeg kunne justere hvor mye klem det ble på basen etter at jeg løsnet settskruen. Strammet så settskruen igjen og alt bra:) Dårlig forklart men uansett..

 

Joda. Har prøvd forskjellig klem på bakre uten at det gav nevneverdig effekt. Det som (ofte) skjer etter montering er at skudd nr 2 står ca 3 cm høyt og litt til høyre @ 100 m. Påfølgende skudd flytter seg

Ikke mer. Mao så tipper enten front på siktet ned eller bakenden kommer opp. Det er jo ikke langt mellom ringene på denne så vi snakker vel om en forflytning på rundt et par hundredeler. Har to slike montasjer, så jeg driver og flytter deler mellom for å se om det har noen effekt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...