Jump to content

FAS 602 22lr deler


KimEspen

Recommended Posts

  • 2 years later...
36 minutter siden, wolfen skrev:

Fant en side som hadde ett KIT for fas.

Kommer vel litt ann på om noe er røket det da, og det kan skje på allle hånvåpen. :) Da er det, den delen som må byttes! Men det eneste jeg har byttet på min, er en "støtdemper" (gummi)  bakerst i sleiden. Og den skal byttes med gjevne mellomrom, da den gradvis mister sin elastiske evne til å oppta støt.Den er holdt på plass av et metall klips. Klipset dekker også nesten hele fronten, borsett fra et lite hull i mitten. Metall klipset kan ryke (eller bli deformert) ved demontering, så det er greit få med et nytt, når en bestiller støtdemperen

 

Mye aluminium i FAS/Domino pistolene og da er dette viktig, at denne støtdemperen opptar støt fra rekylen. Inne på linken din, er det et bilde med deler, nederst på høyre side vises både støtdemperen og klipset.

 

Men vent litt på kommentarer fra andre, de kan ha flere erfaringer om hva som kan være nødvendig å bytte. Bl.a. Domino her, har skutt mye med sin pistol. Men jeg synes det vil være unødig å kjøpe hele settet, hvis du kan få tak i støtdemperen og klipset fra et annet sted og betale kun for det. En annen ting, er at det ken bli vanskelig med deler om noen år.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå har jeg sendt mail jorda rundt så og si.

Ingen har deler, en svenske har muligens noen deler men det går laaang tid mellom svar fra ham.

Det settet på ladomino siden koster ca 1000.- med frakt.   

Tenker det er like greit å bytta alt og få ett "nytt" våpen i samme slengen  :)

Link to comment
Share on other sites

51 minutter siden, wolfen skrev:

Nå har jeg sendt mail jorda rundt så og si. Ingen har deler, en svenske har muligens noen deler men det går laaang tid mellom svar fra ham.

Du har ikke svart på hva som er røket og hvorfor du trenger nye deler? Hvorfor trenger du nye deler da?

 

Hvis ikke noe har røket, behøver du ikke bytte noe som helst, borsett fra den "støtdemperen"! Den skal byttes etter x- antall skudd. (Noen ti-tusener, men alder kan også tørke ut demperen og gjøre den stiv)). Hvis ikke noe er røket, kan du fortsette å skyte med din pistol, men den dempere er bør være elastisk, så den opptar en del av rekylen. Ellers vil du på sikt banke i stykker aluminiums pistolen.

 

Og når du søker, søker du kun etter deler til Fas 602? Samme delene i Domino 602!  Du får da ikke noe nytt våpen, selv om disse delene byttes.

Link to comment
Share on other sites

Nytt våpen får jeg ikke :)   du har nok rett i det. 

Demperen er knallhard, ene pinnen på plata er knekt, den sliter med å lade første skudd, har endel klikk under skyting.

 

Bortsett fra det så er våpenet meget bra.. gode samlinger får man på det og.

 

Link to comment
Share on other sites

46 minutter siden, wolfen skrev:

Demperen er knallhard, ene pinnen på plata er knekt, den sliter med å lade første skudd, har endel klikk under skyting.

Pinnen! Mener du at en av de to fjærbelastede "armene", på hver side  plata (klipset/holderen) og som holder plata og demperen, er røket? Hvis den har røket og ikke kun mistet taket, bør jo denne byttes før du skyter for mye med pistolen. Og det er lett å skade klipset/plata den, ved skifte av demper, fordi vi gjør det feil. Men hvis plata holder demperen på plass, tror jeg ikke det er kritisk. Men jeg er usikker på, om dette du NÅ nevner, har noe med demperen og plata å gjøre.

 

Ladeproblemer kan også forårsake klikk og da er det ofte magasinet som er problemet. Tror den magasinfjæra er noe svak, så regelmessig rengjøring av magasinet er viktig. Og jeg har alltid med meg et lita flaske med tynn våpenolje (ikke tykk), drypper litt olje inv. både i front og på sidene av "tilbringeren" i magansinet og beveger tilbringeren (som patronene ligger mot) "ned og opp" noen ganger før lading av magasinet, før trening/konkuranse begynner. Skyter jeg ofte og regelmessig på trening, er det ikke nødvendig å gjøre dette hver dag. Men på konkuranser og hvis det har gått et par uker siden sist, oljer jeg alltid tilbringeren. Og etter at jeg begynet med dette, har jeg ikke hatt ladeproblemer. Og ingen klikk, med bra ammo. Og det har gått tusnenvis av skudd, siden jag hadde de problemene.

 

Selv en ny demper er ganske hard, men den skal være noe elastisk. Test med en rund gjenstand direkte på demperen, ikke på plata.

 

Synes 1 tusen kroner er mye, for demper og det klipset. (Det andre i "settet" trenger du jo ikke). Søk videre etter demper og klips.  Og hold magasinet oljet.

Edited by Geco5
Link to comment
Share on other sites

Pinnen! Mener du at en av de to fjærbelastede "armene", på hver side  plata (klipset/holderen) og som holder plata og demperen, er røket?   Ja

demperen kom ut når jeg demonterte våpen så den velger jeg å bytte.

Våpenet er kjøpt i sommer så jeg kjenner ikke historien bak, tidligere eier anbefalte å bytta slagstift og fjær.

 

Link to comment
Share on other sites

15 minutter siden, wolfen skrev:

Våpenet er kjøpt i sommer så jeg kjenner ikke historien bak, tidligere eier anbefalte å bytta slagstift og fjær.

Ok, så det er du som har ødelagt den ene armen (pinnen), under en unødig demontering. :) Den behvøver en ikke demontere, borsett fra vedbytte av demper.

 

Tror fremdeles at du bør forsøke det jeg har foreslått og se om pistolen "funker" da. Vask og rengjøring av rekylfjær og stanga den sitter på, samt rengjøring av slagfjær og kanal, kan jo gjøres, før jeg tror det er nødvendig å bytte noe der. Hvis det ikke er skader på "slagstiften", tviler jeg på om den trenger å byttes. Skal sies at fjærer kan bli slappere med alder, men ikke hørt om noe slikt problem på disse våpnene.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 years later...

Det er ikke lett å finne deler til disse våpnene nå. Jeg henvendte meg til Wolff gunsprings, og de har heller ingenting, men de antyder at dersom de får flere henvendelser vil de vurdere å skaffe/produsere:
 

Quote

 

Mr. Knudsen,

 

Thank you for your email. At the current time I do not offer any springs for the FAS type rimfire pistols. I don’t believe we have ever had any requests for these pistols. At the current time it would not be likely to happen in the near future. However if we receive more and more requests we may add it to our line up.

 

Thank you

Sean Wolff

W.C. Wolff Company

 

 

 

Jeg spurte etter recoil springs, magazine springs, etc. Send epost til CustomerService@gunsprings.com dersom det er flere som gjerne vil at Wolff skal begynne å føre disse...

 

 

Mvh.
Erik Knudsen

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, SvErD said:

Fabrikken selger fjørsett og magasiner. Nettbutikken er på italiensk så om du ikke behersker det må du sende mail til dem.

 

 

Hei SvErD - har du forsøkt linken til fabrikken i det siste? Det ser ikke ut som den fungerer lengre. Og jeg har ikke funnet noen annen måte å kjøpe produktene deres på. Hvis du har mer konkrete og velfungerende linker og tips er det veldig fint...

 

Wolff selger veldig gode after market fjærer til veldig mange våpen, men altså enda ikke FAS. Hvis folk henvender seg til dem om dette begynner de kanskje med det, som de sier.

 

Mvh.
Erik Knudsen

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...