Jump to content

Ladedata Rhino 140 grs 6,5x55


hoterhals

Recommended Posts

Tenkte prøve ut disse kulene, men det er en begredlig lesning å finne gode ladedata til skiten.

 

Hva mener forsamlingen om sammenligningsgrunnlag mot Swift A-frame/nosler Partition i samme vekt som en tanke.

 

Ser begge de kulene kan lades med URP/(N19) men trolig må man vel på MRP/(N15) for å få de opp i joulekravet?

 

Har noen data så mottaes det gjerne, har noen seriøse syn/forslag er det også flott.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Jeg antar det er Rhino Solid Shank vi snakker om. Den kula har en relativt lang homogen bakpart, og jeg har registrert at mange mener man da bør ta utgangspunkt i ladedata for homogene kuler. Vithavouris ladetabell for Naturalis 140 gr sier maks 48,1 grs N560, så kanskje det er et greit utgangspunkt? Jeg har ladet både Swift A-frame og Nosler Partition 140 gr med 45 grs N160 (førstnevnte har litt tykkere delevegg og mantel), og oppnådde snaut 810 m/s med begge i Browning A-bolt med 53 cm pipe. Hylser Lapua, tennhetter CCI200, og col 76,6 mm. Jeg ville ikke startet med denne ladningen til Rhino 140 gr, og som Sauer 150 ovenfor bemerker er nok et tregere krutt mer egnet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...