Jump to content

Er befolkningen i ferd med å bli "våpenredde" ?


seawolf

Recommended Posts

Det har nylig vært to tilfeller her i Møre og Romsdal hvor bekymringsmeldinger til politiet har resultert i utrykning, bare for å finne at det bedrives fullt lovlig jakt.

 

Først var det karen på Lepsøy som var på revejakt iført feil type klær, og ifølge politiet jaktet på feil tid av døgnet.

http://www.midtsiden.no/revejakt-gav-politijakt" target="_blank" target="_blank

 

Deretter er det rådyrjegerne på Averøy som får politibesøk etter at de har felt råbukk.

http://www.tk.no/nyheter/article7522124.ece" target="_blank" target="_blank

 

Dette skjer på landsbygda i lovlige former, alikevel ringer folk og politiet rykker ut.

Noe har skjedd de siste åra med denne tilsynelatende redselen for smell og våpen.

Er det arven fra Utøya vi begynner å se konturene av?

Eller er folk blitt så urbanisert (selv på Lepsøya) og fjern fra naturen, at tanken på at det foregår lovlig jakt er det siste som siger inn i skallen når det smeller et skudd eller to?

 

Som tidligere nevnt hadde vi også tilfellet i Kristiansund da fotografen med stort kamera og stativ, ble tatt for å være en maskingeværdesperado, for ikke å nevne paraplyen som ble beslaglagt i Skien...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 238
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Media har nok hauset opp dette slik at vi har fått en våpennevrotisk befolkning. Det har blitt helt tullete.

 

For vel et år siden fikk politiet en telefon og rykket ut til Stjørdal stasjon der en HV-soldat satt med sin AG.

Link to comment
Share on other sites

Spesielt byfolk som flytter ut på landet er på hugget.Jeg jakter rev med drivende hund.Dette foregår ofte i kulturlandskap hvor det bor folk. Flere ganger har jeg fått kjeft fordi vi jakter eller hunden er i nærheten av eiendommen deres .Folk som er født og oppvokst på bygda er det aldri problemer med.Byfolk som flytter på bygda har jeg fått nok av, stort sett bare bråk med dem når det gjelder jakt. i tillegg så er det som regel uføretrygdede arbeidsskye folk. Vi er blitt et folkeslag som skal mene noe om alt, og være imot alt man ikke har direkte fordel av selv. Bare se på alle klagene på diverse musikkfestivaler.

Alle pengene har gjort oss til et egoistisk møkkafolk.

Link to comment
Share on other sites

Befolkningen er ikke i ferd med å bli våpenredde, men komplette idioter og pyser som kommer til å leve i en boble der næringen kommer intravenøst og dårlig interaktiv underholdning på en skjerm inne i denne bobla.

 

Hele greia er så sykt.

 

Personlig er jeg mer redd for slike meldere som ringer til politiet i hytt og gevær(!) for alt mulig. Akkurat derfor er jeg glad for at jeg eier alt jeg ser fra huset mitt og litt til, samt at naboene i høreavstand er såpass "oppe i årene" at våpen er normalt og det er heller grunn til bekymring visst det ikke høres skudd minst ei gang i uka.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat derfor er jeg glad for at jeg eier alt jeg ser fra huset mitt og litt til, samt at naboene i høreavstand er såpass "oppe i årene" at våpen er normalt og det er heller grunn til bekymring visst det ikke høres skudd minst ei gang i uka.

 

Litt "Off-Tåpikk", men dette minte meg på han som sa:

"Alt du ser utover her er mitt, og det du ikke ser er faren min sitt". :)

Link to comment
Share on other sites

Byfolk som flytter på bygda har jeg fått nok av

 

Da er vi to. Oslofolka har begynnt å få opp øynene for min lille bygd i allefall... De presterte å få opp i kommunen egne "handledager", fordi "bønda" kjøpte så mye mat.

 

Ålesund pistolklubb sine lokaler har blitt stormet av bevæpnet Politi med skjold.

Det var meldt om skyting der :overrasket:

 

Hadde det ikke vært så tragisk, så hadde det vært morsomt...

Link to comment
Share on other sites

Byfolk som flytter på bygda har jeg fått nok av, stort sett bare bråk med dem når det gjelder jakt. i tillegg så er det som regel uføretrygdede arbeidsskye folk.

 

:lol:

Whoa now - hold your fjordings!

 

Noen av oss har faktisk en jobb som vi setter pris på, og som gjorde det mulig for oss å flytte ut på bygda for å kunne bo der vi jakter. I tillegg til at vi bidrar i form av skattekroner til kommunekassen.

 

Når det er sagt, så er du likevel inne på noe - mer urbaniserte mennesker ser ut til å ha en voksende frykt for våpen. En vakker septembererdag i fjor avsluttet jeg dagens storfugljakt og tok snarveien hjem via noen etablerte turstier. Jeg gikk i mine egne tanker med bikkja i den ene hånden og haglen over skulderen - selvfølgelig var den knekt. I mot meg kom det jeg antar var mor og datter, iført skinnende rene, pene og fargeglade turklær av et slikt fabrikat at det ikke kunne herske noen tvil om at de hadde "riktig utstyr". Selv så jeg nok noe ubarbert ut, jeg luktet antagelig svidd gran og bikkja var minst tre måneder på overtid i forhold til klipp og pelsstell. Mor stoppet opp med store øyne og spurte forsiktig "er det et ekte våpen?". Jeg ble litt forfjamset over spørsmålet og svarte "øh..jaaa...?". Hvorpå neste spørsmål lød "er det trygt å gå på tur her da?". Jeg må innrømme at jeg ikke tok koblingen umiddelbart, så jeg svarte "jaaah... jeg vil da anta det...?" Så kom jeg på at jeg uken før hadde funnet en ihjelslitt sau rett ovenfor der vi sto, så jeg informerte dem om det, men understreket at den bjørnen antagelig var langt unna, og ønsket dem god tur.

 

Da jeg gikk ble de stående igjen, og etter kort tid hørte jeg skritt bak meg. De fulgte tett etter meg hele veien ned til parkeringsplassen, satt seg i bilen og ble borte. Selv ruslet jeg undrende hjemover mens jeg tenkte over spørsmålet "er det et ekte våpen?" og det engstelige uttrykket som ble servert sammen med det.

 

Selv er jeg ikke i tvil - jeg hadde blitt mye mer engstelig for egen sikkerhet dersom jeg møtte en voksen mann med et lekevåpen ute i skogen...

Link to comment
Share on other sites

Befolkningen er vel teknisk sett redde for det aller meste. Det begynte så smått å gå til helvete når vikingene meldte seg inn i Frelsesarmeen og siden har det gått i en gradvis brattre utforbakke med "ballene" her til lands.

Det er ikke så mange årene siden enhver voksen mann hadde en foldekniv i lomma bare fordi det var kjekt å ha om man trenger å kutte ett eller annet, men i dag risikerer man å bli arrestert om man deler et rundstykke med en liten SAK på offentlig plass... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Da jeg gikk ble de stående igjen, og etter kort tid hørte jeg skritt bak meg. De fulgte tett etter meg hele veien ned til parkeringsplassen, satt seg i bilen og ble borte.

 

Det får meg til å tenke på et annet paradoks: Mennesker som er svært skeptiske til de lokale våpenlovene fra et politisk korrekt standpunkt spør gjerne skjelmsk om jeg har pistol på meg når vi går gjennom en mørk parkeringsplass om natta :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bor midt i "hjorteland" og her er det stort sett våpen i alle hus, pluss at folk er vant til att det smeller utover høsten.

Så jeg er ikke spesiellt plaget av paranoide naboer i så måte.

Men som nevnt, folk flytter mer og mer på seg, og utrolig mange mennesker har null erfaring med jakt, skyting og våpen.

For dem er dette sikkert noe skummelt, noe farlig, noe media har svartmalt og det er all erfaringsbakgrunn de har og reaksjonene er deretter (som Malle så herlig beskriver :D ).

 

I fjor høst solgte jeg ei rifle til Wolverine, og den ble overlevert i Downtovn Trysil da jeg var på vei nedover til Skåne.

Vi sto på en parkeringsplass midt i Trysil med banken som nærmeste nabo og kikket på rifla.

Plutselig går det opp for meg at dette kanskje ikke er så lurt, noe jeg sier.

Slapp av sier Trond, du er i Trysil nå :mrgreen:

Så fortsatt er det heldigvis steder hvor jakt og våpen er en naturlig del av tilværelsen.

Link to comment
Share on other sites

Det skumle med disse vettskremte metroseksuelle profilene er at de faktisk blir flere og har stemmerett. Snittalderen i partienes broilerbinger er synkende, de ønsker samfunnsengasjerte barn så tidlig som mulig inn i politikken. Nå har visst ungdomspartiene satt opp en binge ved leirinngangen for nye ankommende hvor de kan kaste tåtesmukken sin. Tanntrollet er borte i den feminiserte verden og erstattet med tannfeen, mannen har vært under styrt avvikling i over 30 år og nå kommer resultatene.

 

En svensk historie:

For en del år siden var det en jeger som skjøt en angripende ungbjørn i selvforsvar, det var under en elgjakt hvor ei binne i følge med to ungbjørner hvor begge ungbjørnene angrep. Den ene ble skutt av jegeren. Det ble et himla stå hei med etterforsking og opprettet sak hvor jegeren var siktet. Aktoratet skulle på befaring på åstedet, de ble kjørt med bil ganske nærme. Når de skulle gå til skuddplassen fant de det utrygt siden ingen hadde våpen. De trakk seg fra befaringen og saken ble lagt bort. Det er ikke bare bare for de som til stadighet oppholder seg på bearbeide underlag og snorkler CO2 hele dagen, det setter visse spor. Jeg leste historien i et svensk jaktblad for flere år siden.

 

Det smeller mer i hovedstaden og knivene blinker rundt gatehjørnene, samtidig skryter de av byene.

Link to comment
Share on other sites

Før så vokste de fleste opp med et helt annet forhold til jakt og våpen, idag vedder jeg mye på at over halvparten på ungdomskoler i byene ikke har sett ett ekte våpen. Da blir eneste forholdet til disse gjenstander gjennom film og TV-spill og der brukes de skjeldent til noe godt.

 

DFS og NJFF som våre største organisasjoner har et ansvar her, vær pågående på barne og ungdomskoler, inviter til miniatyr eller lerdueskyting som valgfag/aktivitetsdag for ungdommene.

 

Vi jegere må oppføre oss, men samtidig skyte mye på privat eiendom slik at folk blir vant til at det smeller, møter man på folk er det fint å komme i snakk, spør om de har sett spor eller dyr.

 

Jeg er også heldig med hvor jeg bor, aldri vært noe tull her, men jeg er jo ikke så langt unna Averøya så man vet jo aldri.. :shock::lol:

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke så mange årene siden enhver voksen mann hadde en foldekniv i lomma bare fordi det var kjekt å ha om man trenger å kutte ett eller annet, men i dag risikerer man å bli arrestert om man deler et rundstykke med en liten SAK på offentlig plass... :roll:

 

Før ferien fikk jeg beskjed av ledelsen på jobb om at de hadde mottatt TRE bekymringsmeldinger fra kollegaer, på grunn av at jeg har foldekniv på meg. Den ene meldingen var gitt skriftlig til samarbeidsutvalget. Dette er i en liten ikke-urban kommune på nordvestlandet.

 

Foldekniven henger i kanten på bukselommen (innvendig) vha belteklipset på kniven. Men til noens forskrekkelse har jeg altså både tatt den opp, vist den frem, og til alt overmål brukt den!

 

Jeg gjentar: innklaget til ledelsen TRE ganger. Jeg ga klar beskjed tilbake i "bekymringssamtalen" om at jeg fortsetter å gå med kniv, og at jeg er både raskere og mer dødelig med bare nevene. (Jepp, med de eksakte bevingede ordene!)

 

Kjerringer...!!! (kjerring er et kjønnsnøytralt begrep jeg bruker om alle, uavhengig av kjønn, hvis de oppfører seg som - nettopp - en kjerring!)

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke så mange årene siden enhver voksen mann hadde en foldekniv i lomma bare fordi det var kjekt å ha om man trenger å kutte ett eller annet, men i dag risikerer man å bli arrestert om man deler et rundstykke med en liten SAK på offentlig plass... :roll:

 

Før ferien fikk jeg beskjed av ledelsen på jobb om at de hadde mottatt TRE bekymringsmeldinger fra kollegaer, på grunn av at jeg har foldekniv på meg. Den ene meldingen var gitt skriftlig til samarbeidsutvalget. Dette er i en liten ikke-urban kommune på nordvestlandet.

 

Foldekniven henger i kanten på bukselommen (innvendig) vha belteklipset på kniven. Men til noens forskrekkelse har jeg altså både tatt den opp, vist den frem, og til alt overmål brukt den!

 

Jeg gjentar: innklaget til ledelsen TRE ganger. Jeg ga klar beskjed tilbake i "bekymringssamtalen" om at jeg fortsetter å gå med kniv, og at jeg er både raskere og mer dødelig med bare nevene. (Jepp, med de eksakte bevingede ordene!)

 

Kjerringer...!!! (kjerring er et kjønnsnøytralt begrep jeg bruker om alle, uavhengig av kjønn, hvis de oppfører seg som - nettopp - en kjerring!)

Nå jobber jeg heldigvis i byggebransjen hvor kniven er et nødvendig verktøy, så der slipper jeg heldigvis å måtte forsvare bæring av kniv, og evt øks når forholdene tilsier det, men jeg har opplevd stygge blikk fra mang en turgåer/jogger i moteriktige "turklær" i freshe farger når jeg har vært på skauen med en ontario rtak2 stroppet fast på sekken.

Bare hilser pent og tusler videre jeg og har lært meg å små le av det for meg selv. Spesielt når de samme metroseksuelle nissene drar med seg engangsgrill i skauen fordi de ikke har hverken kunnskap eller utstyr til å mekke seg et bål. (Hadde de bare lært seg å ikke la den forbannede grillen ligge igjen midt i bålgropa mi :evil: )

 

Har støtt på grunneieren der jeg pleier å gå mest på tur, og lurer på å lodde stemninga litt for å få drive litt predatorjakt uti der, da han virker som en oppegående kar, og lokalbefolkningen kunne trenge litt tilvenning til både våpen i eggverktøy.

Link to comment
Share on other sites

Det er kanskje greit om politiet sjekker uidentifiserte skyttere en gang for mye, enkelte steder er jo også plaget av mer eller mindre organisert poaching.

Det kommer jo av og til meldinger om bønder og grunneiere som opplever uidentifiserte skyttere også på nattestid, noe som vel minsker nå som lyddempere og nattsikter har blitt mer vanlig?

 

Historien om jegerne som ble sjekket av ubevæpnet politi, viser jo at politiet gjorde jobben sin på en grei måte.

 

I mer urbane strøk reageres det jo ofte voldsomt, selv om det er tydelig at ungdommer leker seg med for eksempel softgun, det er enklere på bygda.

Link to comment
Share on other sites

Enig, hendelsen på Averøy er slik det burde være. 10. august er godt før den regulære jakta, ikke alle kjenner til bukkejakt. De tok en titt, og konkluderte med at alt var vel uten å legge noen i jern (eller ta beslag i kamp-paraplyer). Ellers kjenner jeg meg ikke helt igjen i erfaringene til folk, har jaktet en del i et hyttefelt i ytre Nordmarka uten å få annet enn positive reaksjoner. OK så skremte vi vannet av en gammel dame, ikke bare smalt det rett i nærheten men det dryste også hagl over området. Hun hoiet fælt, men jeg fikk da pratet dama ned på bakken igjen. Shit happens.

Link to comment
Share on other sites

Når politiet først får henvendelsen kan de ikke gjøre annet enn å undersøke. Lar de være å undersøke, og det skjer noe ille, så står de med buksa ned på knærne.

 

Problemet her er innringeren som ble skremt av et skudd under jakta. Vi kommer til å få flere slike.

Link to comment
Share on other sites

Den saken med bukken var jo helt kurant synes jeg. Noen ringte, politiet sjekket det ut, alt ok, ingen beslag og ingen lagt i jern. Slik det skal være.

 

Tror ikke noen kritiserer politiet, selvfølgelig må de sjekke når hysteriske folk ringer og sier at det skytes. Helt riktig av de. Politiet valgte å sjekke opp uten bevepning også, bra noen er i stand til å legge sammen to + to.

 

Det som derimot ikke er greit er at folk ringer Politiet fordi det smeller i en stor jakt kommune. Politi og innringer får det travelt når hjortejakta starter.

Link to comment
Share on other sites

Den saken med bukken var jo helt kurant synes jeg. Noen ringte, politiet sjekket det ut, alt ok, ingen beslag og ingen lagt i jern. Slik det skal være.

 

Ingen kritikk til politiet i denne saken (litt værre på Lepsøya og revejakta ).

Poenget mitt er at Averøya har bra med både rådyr og hjort, og det skulle vært ganske så innlysende at smeller det etter 10 august er vel sjansen temmelig stor for at det jaktes?

Om ikke innringeren visste bedre burde politiet vært klar over det, men får de bekymringsmelding har de vel ikke annet å gjøre enn å rykke ut.

Men kanskje Chiefen har et poeng med sitt innlegg lenger oppe :?:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror også mye av dette har med softgun å gjøre. På 70/80 tallet så var det stort sett en type luftgevær, man så bøyelen hvor den skulle knekkes. Man så forskjell på et leketøyvåpen i plast etc.

 

Med dagens utforming av våpen som skal ligne så godt opp i mot originalen som mulig, samt alle som kjøper softgun til unga sine uten å tenke aldersgrense, selv kjøper og lar det ligge og slenge hvor som helst.

 

Når man ikke lengre ser så godt hva som er lek evt kan være ekte så må det også ta en del av hysteri skylda.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner at du har blitt gammel, Egon..

 

Det går tydeligvis fort i glemmeboken at det kan være utfordrende å få vridd morrabrødet nok nedover til å unngå søl, uten å sitte (fortrinnsvis godt fremoverlent).. :mrgreen:

 

Lett å fikse: Heng opp et bilde av en kvinnelig AP eller SV topp etter personlig preferanse over dassen så er problemet løst. Personlig heller jeg til Rosie O'Donnell :mrgreen:

 

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

For å svare på spørsmålet, ja.

 

Sto langs veien i øygarden i dag, med hagla i hånden og full kammo fra topp til tå, (gåsejakt) Noen hadde problemer med å konsentrer seg med å se på veien. Eg mener at folk har godt av å se våpen og jegere, å faktisk se at folk kan stå langs veien uten at det trenger å være noe krimminelt som skal skje.

Link to comment
Share on other sites

Hypotetisk spøsmål. Hvor langt unna jaktterrenget er det akseptabelt at man går med sekk på ryggen og børsa uladd! på skulderen?

 

Om man har jaktterreng et par km. unna hjemmet og ønsker å gå inn i steden for å kjøre så langt inn i skauen man kommer burde det være innafor. Men da blir man vel kastet i bakken av kjeledresskledde folk og ender med i hvertfall defekt kikkertmontasje.

 

(Jeg er for lat til å gå, så kjører helt frem. Men hadde vært artig å tenkt litt over grensene.) Våpen skal vel værer nedpakket under offentlig ferdsel. Er man da nødt til å bære med seg en evt. koffert som man setter igjen ved innangsbommen til marka?? Dette må noen prøve i rettsystemet :lol:

 

I følge Bærum PD skal det gå fint om du trer en søppelsekk over

"Asker og Bærum politidistrikt

Hvordan frakte våpen

Det er viktig at du frakter våpenet slik at du ikke skremmer eller er til fare for andre.

 

Under transport skal skytevåpen være tomt for ammunisjon og være under tilsyn. Det skal også være pakket inn i futteral, bag, søppelsekk, sekk eller lignende. Det er på offentlig sted ikke tillatt å transportere våpen i hylster o.l. som bæres på kroppen, du kan altså ikke ha det over skulderen.

 

Medtas våpenet i bil, skal det oppbevares slik at det ikke er lett tilgjengelig. Våpenet kan oppbevares udelt, men forlater man bilen skal en vital del f.eks. sluttstykket/magasin tas ut og medbringes".

Link to comment
Share on other sites

De gangene jeg har jaktet i England, har det konsekvent blitt brukt futteral (gun slip) på vei fra bil og til en er på post.

Holdningen er at en ikke skal provosere, skremme eller på andre måter opptre støtende overfor turgåere og andre som bruker naturen.

De jeg har jaktet med/hos mener dette er en grei måte å tone ned eventuell negativ "våpeneffekt" på.

 

Ikke helt sammenlignbart med forholdene her hjemme, ihvertfall ikke på bygda.

Men i gitte tilfeller kunne det kanskje vært en løsning for å slippe en hysterisk telefon til politiet....

Link to comment
Share on other sites

Får meg til å tenke på et feltstevne jeg deltok på for noen år siden, da gikk vi tilbake til sekreteriatet langs fylkesveien(?)

Det var da vi bar våpenet i hånden, tønna utsvingt på revolver, sleide/sluttstykke tilbake på pistol...............................

Det var noen som svingte unødvendig langt unna :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Under forflytning fra Trandum til Bardufoss tilbake i 1993 gikk vi kavalleristene rundt på Fornebu med MP5 og AG3. Lagsvåpen var nedpakket i kasser merket MG-3, RFK osv. og ble sendt som bagasje.

Håndvåpen ble lagt i bagasjehylla inne på flyet.

 

Politiet på Fornebu så litt rart på oss, men det var også alt. Det hjalp sikkert å ha på seg norsk uniform.

 

Det har nok vært en utvikling i samfunnet, for det der hadde neppe gått i dag.

Link to comment
Share on other sites

De gangene jeg har jaktet i England, har det konsekvent blitt brukt futteral (gun slip) på vei fra bil og til en er på post.

Holdningen er at en ikke skal provosere, skremme eller på andre måter opptre støtende overfor turgåere og andre som bruker naturen.

De jeg har jaktet med/hos mener dette er en grei måte å tone ned eventuell negativ "våpeneffekt" på.

Tja, det er nå folk som har ringt til politiet da også.

 

Så ikke vær for trygg...

Link to comment
Share on other sites

Når politiet her hjemme beslagla en paraply, trur jeg nok ett futteral også kan føre til at man får en prat med onkel blå. For noen år siden ringte jeg politiet og meldte om at vi skulle jakte duer. Trur jeg slapp unna besøk fra politiet da. Men naboen 400 meter unna kom løpende til posten. Sa at hun fikk bare ringe politiet, for jeg har allerede snakket med de.

 

Hu var helt krakilsk, så endte med at vi ga f. Orka ikke besøk av mental bydame med hestedilla..

Dette var hos en lenger opp i dalen, hjemme på gården holder jeg det gående med noen smell i ny å ne :-)

Link to comment
Share on other sites

Der er situasjonen det kommer på i forhold til tid og sted ved åpen bæring av våpen. Det positive med sånne meldere er at politiet får registrert de som roper ulv når det bare er sau, slik at de kommer inn på et tulleregister. Samtidig synes jeg det er på tide at politiet tar nødanrop seriøs og får drillet bevæpnete utrykninger.

Link to comment
Share on other sites

Greit nok å drille bevæpnede utrykninger, men det er jo ikke nødvendig å konsekvent etterfølge dette med drilling på arrest av farlige mennesker med våpen og truende oppførsel. Det er vel fremdeles lovlig å blåse "faren over" før man har tatt Georg Gatefotograf inn til hulromssjekk?

Link to comment
Share on other sites

Tja, for ett år siden skulle jeg til syden med familien og noen vennepar. Jeg la sekken på rullebandet, sammen med lommeboka og mobilen. Glad og fornøyd med å ha kommet gjennom metalldetektoren på første forsøk, ventet jeg på sekken. Vakta som satt og kjedet seg, skiftet farge noen ganger når sekken min var på skjermen, og vinket diskret på noen kollegaer av det bredskuldrede slaget. Opp av sekken dro de en hel neve haglepatroner :overrasket: blyhagl, på toppen av det hele... Jeg gikk ut fra at det ble glattcelle i stedet for sydentur på meg ( håpet egentlig på det :lol: ) men det ordnet seg overraskende greit. Jeg bare forklarte at jeg hadde brukt sekken på jakt, og glemt å sjekke akkurat denne lomma. Når jeg sa de kunne bare kaste patronene, fikk jeg gå på flyet.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at idealet i det Norske samfunnet, er å være dophue med halvtalent som skuespiller. Denne kultureliten er selvfølgelig hva politikerne også ønsker å være selv. Det sier seg selv at disse dophuene ikke bør ha, eller får, tilgang til våpen. Derfor er det nå hippt å hate de som får lov å ha våpen, siden disse ikke er kule.

 

Kombiner dette med sensasjonspressen, som vet de selger ekstra mye klikk på artikler, hvis de kan skremme normale har-knapt-nok-iq-til-å-få-maten-ut-av-kjøleskapet folk. Vi har nå en dimling, som er skremt opp av pressen, og som har fått innprentet at våpenhat er det som er inn iår.

 

_DETTE_ er det vi har å stri med. Dette har ingenting med "bygd imot by" å gjøre. (Fjernet en setning som stred mot forumreglementet. Jegermeistern.)

 

Sorry, litt rett fra levra her, har en dag med veldig mye smerter (kroniker).

 

//Svein

 

p.s. Som kroniker har jeg omtrent like mye respekt for de som misbruker legemidler rekreasjonellt, som de som misbruker våpen. Misbruk er misbruk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...