Jump to content

Kajakk til jentungen?


ko-stens

Recommended Posts

Kjøpte meg en billig kajakk på åpningstilbud hos XXL Hamar for en stund siden. Har bare prøvd den et par ganger, men det er jo artig! Så her blir det nok litt mer padling etter hvert. Må bare ta meg noen småturer for å venne meg til hva dette er for noe rart...

 

Men! Jentungen vil også prøve kajakk! Hun har så vidt padlet noen meter med min, men den er jo en smule stor da, med 455 cm lengde og langt frem til pedalene til roret. Hun har så vidt prøvd kajakk før, på leirskole, så hun vet jo hva det er og syntes det var artig og har lyst på det selv.

 

Flisa er 13 år og nærmer seg 150 cm (type small). På XXL har de tilbud på en som heter Point 65 Jolly Roger Raider GT: http://www.xxl.no/sport-og-ballspill/vannsport/bat-kajakk-og-kano/kajakk/point65-jolly-roger-raider-gt-kajakk/p/1097116_1_style?gclid=CJXL7725078CFcLacgodVkMACg

 

Den er 350 cm lang og 63 cm bred. Hendig lengde og er vel kanskje ganske stødig med tanke på bredden? Til sammenligning er min 455 cm lang og 58 cm bred.

 

Prisen er upåklagelig i hvert fall; 3 990,-. Legg på åre og spruttrekk, så blir det fort en tusenlapp til, men kan dette være noe for et ganske lite menneske!?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...